Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

TP73 Vigerslev (Generelt)

af Claus N, 15/6 2018, 16:08 (2142 dage siden)

Vi har tidligere berørt Ringstedbanens indføring ved Ny Ellebjerg. Jeg var i dag på et kort besøg på byggepladsen ved TP73, Vigerslev. Kontrakten dækker broen, der fører banen til lufthavnen over København-Ringstedbanens indføring til Ny Ellebjerg station. Kontrakten udføres af Per Aarsleff A/S. Jeg havde kun en mobil med, så billedkvaliteten blev derefter.

[image]
Her ser vi ind under broen, der skal føre København-Ringstedbanen under banen til lufthavnen/Øresundsbroen. Vi ser ind mod Ny Ellebjerg. På arealet til høje lå grønttorvet. Her skyder nye beboelsesejendomme hastigt op.

[image]
Her er vi kommet op på broen og ser over på det areal, hvor Valby Gasværk tidligere lå. Mundingen på Ringstedbanens cut and cover-tunnel anes bag Retortvejs viadukt.

[image]
Her ser vi fra broen hen mod Vigerslev Station.

[image]
Her et kig fra broen mod de spunsvægge, der skal stabilisere ramperne, der fører banen op på brokonstruktionen. Vi ser mod Vigerslevudfletningen.

[image]
Et kig i den modsatte retning. Her er man nået lidt længere og er i gang med opfyldning mellem spunsvæggene. I baggrunden ligger Ny Ellebjerg Station.

Mvh og god weekend

Claus

TP73 Vigerslev

af bladerunner, 15/6 2018, 23:17 (2142 dage siden) @ Claus N

Tak for nogle interessante billeder.

Mvh Kim

TP73 Vigerslev

af Simon1906, Hedehusene, 20/6 2018, 13:36 (2137 dage siden) @ bladerunner

Tak det er gode billeder, Ja det bliver rigtig godt når man kan komme tæt på, jeg var selv derude forleden dag, men det er svært at rigtig finde noget sted tæt på, jeg var også ved Vigerslevvej og Vigerslevparken, men der kan man heller ikke få så meget ud af at tage billeder. Jeg prøver at næste gang derud af der vil jeg se hvordan forholdene er ved Avedøre Havnevej hvor tunnelen under Hvidovre kommer frem i dagslys igen.

Med venlig hilsen

Simon

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak