Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Dræsine-drag!

af Steff, 4/7 2018, 16:27 (2123 dage siden) @ Tommy Nilsson

……………..det må da være dræsinebanden? Og hvornår har du anlagt overskæg;-) ?

Under alle omstændigheder god joke :-) :-) og befriende her i sommervarmen oven på de "alvorlige temaer". Og så viser det jo al tydelighed, "at næst efter o.s.v… kommer jernbanedriften"!!


Med varme sommerhilsener uden grillmad

Steffen Dresler

--
Steffen Dresler

Dræsine-drag!

af Niels Munch, 4/7 2018, 17:06 (2123 dage siden) @ Steff

Og så viser det jo al tydelighed, "at næst efter o.s.v… kommer jernbanedriften"!!


Jeg vidste ikke, at du prioriterer udklædte herrer højere end jernbanen, Steff!

[image]Duk & væk .....

Dræsine-drag!

af Steff, 4/7 2018, 17:20 (2123 dage siden) @ Niels Munch

..du ska´ da heller ikke vide alt! Man har vel lov til at have sine hemmeligheder, skrevet i diskretion mellem os selvfølgelig. Så nu ved DU det:-) :-)

--
Steffen Dresler

Dræsine-drag!

af emek, 4/7 2018, 21:50 (2123 dage siden) @ Steff
redigeret af emek, 4/7 2018, 22:02

Godaften
- Ahmm - Når Nu de Herre omtaler mænd, som er "Udklædt / Omklædt", - her er så et par billeder af nogle mandfolk, Helt uden for ref., i et meget gammelt køretøj, 75 år , VK på dagen, 79 år, Skytte tæt på 6-0 , Ejer af køretøjet tjaaaaah - men har givet vis passeret de 60 ;-), samt mig på de 50 + , de, billederne, er fra Åben Hede 2018, og har overhovedet intet med dette forum at gøre , og dog, da De 2 Herrer, har en fortid, inden for forsvaret i DK , så sku' de med, og TMG skytte omkring de 40 + . Så grin IKKE så meget af 'mænd', der, klæder sig ud, for det har De Herre, jo, også gjort i sin tid ;-) ;-) .


[image][image][image]

Dræsine-drag!

af Steff, 4/7 2018, 22:13 (2123 dage siden) @ emek

Se, DET er jo en påklædning i hvert tilfælde JEG kan forstå rigtige mænd bærer!

"Skytten må ikke affyre kanonen før end hjælperen med sin skulder har optaget sløret i kanonen"! Omskolet til SKIN/M10 engang i midt 70´erne. Og hold da op hvor den træffer godt med den klump jern.
Forstår ikke lige farven på M10´ern?

Håber I havde en god demonstration!

In Actis Esto Volucris

15/1/I GHR/1 SJBDE m.fl. funk.

--
Steffen Dresler

Dræsine-drag!

af emek, 4/7 2018, 22:31 (2123 dage siden) @ Steff
redigeret af emek, 4/7 2018, 22:50

Hej Steff

Farven på M10'eren, skulle vist ref til den farve den havde, da "Trådte" ind i krigen , ved / i landsætning i Italien (på Canadisk side), i hin tider 1943 / 44, og det passer (vist) også godt med Gillelejegruppens Skfz 251. Og mere angående farve - så spørg ejeren Ole Drostrup, han ved om noget, angående panser i DK og omkringliggende lande.
Og kan kun sige at, at på afstand, virker "MultiCam" systemmet pt OK

Og Vi havde en fantasktisk lørdag (Grill-arrangement v Mindestenen) samt noget kørsel, og køredemo søndag, m eet løst skud - så deet ;-) ;-)

Og ved godt at det, IKKE er jenbanerelateret ;-) Meen når N.M og Steff bød ind ;- )

Mvh
emek (som havde en tid forbi 5./III./GHR. i sin tid (90)).

Dræsine-drag! med lidt mere jernbane!

af Steff, 5/7 2018, 06:06 (2123 dage siden) @ emek

Kære emek

Jamen så fik jeg da en forklaring på farven. Undrer mig dog stadig i.o.m. HRN nummerplade og HKS skjold.


Herunder SdKfz 250 som den så ud da jeg/vi læssede den på en Danmarks Jernbanemuseums litra TF vogn i anledning af 50 året for Danmarks befrielse i 1995. Den kørte i nok den sidste "Særlige Transport" med tysk materiel i Danmark hin april dag i 1995 med R 963 som togmaskine. På færgen var en del tyske ældre turister (i anden anledning) og de spærrede i hver tilfælde øjnene noget videre op over hele toget. Havde æren af at være "den sidste" "TpOfz und Befehlsempfänger" med et Værnemagtstog:-)!

[image]

Med venlig hilsen

Steffen Dresler

--
Steffen Dresler

Dræsine-drag! med lidt mere jernbane!

af Niels Munch, 5/7 2018, 08:15 (2123 dage siden) @ Steff

..... fra et værn, der vist ikke har haft panserkøretøjer, men nok rangertraktorer:

[image]

..... kan jeg kun vise en "kampvognsattrap" fra skyttefræs i Karup Ådal på FLVRKS hold NOV 1971:

[image]

Ellers er vi vel mest kendt for at stå med albuen på kaminhylden, en drink i hånden og udklædt med spraglet halsklud ;-) .

Tilgiv, at billederne har været vist herinde tidligere.


Bedste hilsener
Niels

Dræsine-drag! med lidt mere jernbane!

af emek, 5/7 2018, 17:56 (2122 dage siden) @ Steff
redigeret af emek, 5/7 2018, 18:40

Kære Steff

" Undrer mig dog stadig i.o.m. HRN nummerplade og HKS skjold."

HRN Nummerplade , vistnok fordi den så - i tilfælde af arrangement som Åben Hede, 'kan' få lov til at køre på offentlig vej ( Hvis ikke "Rø'hætterne" blander sig ) . og HKS skjold , fordi køretøjet , her M10'eren, er en del af Hærens Kampskoles (og Ildstøtte Centers) Køretøjshistoriske Forening, i daglig tale omtalt som Pansermuseet, som er beliggende i Oksbøl by, mere her : www.pansermuseet.com

Og Steff - hvis man kommer forbi disse egne, besøg vores messe, som er et besøg værd, mere her :
http://krigeren.dk/pmv-m113-lavet-om-til-bar/

mvh
emek

Dræsine-drag! med lidt mere jernbane!

af Steff, 5/7 2018, 19:42 (2122 dage siden) @ emek

Go´aften emek

Jamen det kan da være vi ses søndag:-) . Der er jo både P4 med jernbaneterrænnet og så nu Pansermessen, er det i Sydlejren i OFF messen?


Steff

--
Steffen Dresler

Dræsine-drag! med lidt mere jernbane!

af Knud Sønderballe, 5/7 2018, 19:52 (2122 dage siden) @ Steff

Jeg har kørt M10 som MMEK. Den var uden tårn, så vægten var lav. Det var som at køre en sportsvogn,
med to brølende GM i bagenden. Gearet var usynkroniseret, så gearstangen kunne slå voldsomt tilbage.
Den blev brugt til at trække skydemål på plads i Oksbøl skydeterræn.

Dræsine-drag! med lidt mere jernbane!

af emek, 5/7 2018, 19:53 (2122 dage siden) @ Steff

Kære Steff

Nope - een er i NV-Sjælland denne weekend, inden man om ca 2 uger, forskyder til "Nårve" i en 3 ugers tid, een trænger til 'regn' ;-) ;-) .
Men besøg bare messen , Sg og Off - messe, det er forøverigt en af mine gode kammerater der har bygget en del af denne, han 'husere' også fra tid til anden her på Foraet, og gør sig "særdelse udemærket" inden for MJ-byggeriet m.v. , samt også i genfremstilling af tidlig dansk kampvogn, nemlig Sherman M1 A4 :-) ;-) ., i 1:1 .

Næste gang een møder ind, i det Jydske, bliver efter sommeren, enten på Sherman eller "Dukke-vognen",- eller vores Cent , der haver problemer med den ene sideretning ( noget skal læses op igen i gl.mapper og bøger) hvor der lige skal hjælpes med noget :-) ;-)

Mvh
emek

Dræsine-drag! med lidt mere jernbane!

af Steff, 5/7 2018, 22:13 (2122 dage siden) @ emek

Kære emek

Tak for svar, god tur til Norge.
KVGSK har vel husket at justere for kryb på Cent før skydning? (sideretningen).

Så vil jeg se efter om jeg kan finde rester af 900 mm spor ud mod Tirpitz/Oksby

Med venlig hilsen


Steff

--
Steffen Dresler


Jernbanebøger

På Sporet af 2019

På Sporet af 2019. Pris 240 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak