Nedrivning Otto Busses Vej (København) (Generelt)
Er der nogen der ved hvor meget der skal rives ned og hvad planerne er for området?
- Martin
af marrix, Valby, 14/8 2018, 21:26 (2084 dage siden)
Er der nogen der ved hvor meget der skal rives ned og hvad planerne er for området?
- Martin
af Svend, 15/8 2018, 00:33 (2084 dage siden) @ marrix
Er der nogen der ved hvor meget der skal rives ned og hvad planerne er for området?
- Martin
.
DSB rykker formentlig helt ud af det vi i dag kender som Otto Bussesvej. Ikke i dag og ikke i morgen, men på et tidspunkt. Hvor meget der bliver tilbage og hvad der skal opføres af nyt byggeri, ved formentlig kun Københavns Kommune og en fremtidig investor.
Derfor: Det er bare om at komme ud at fotografere, inden det er for sent.
--
Svend
af OBV, 15/8 2018, 06:40 (2083 dage siden) @ marrix
Hej
Malerværkstedet bliver revet ned, for at give plads til nogle pavilioner. De skal huse nogle skoleklasser, der bliver "husvilde" i forbindelse med en renovering af Oehlenschlägersgade skole. Der vil blive sat hegn op så skydebrograven stadig er på værkstedets område. Adgangsvejen til "skolen" bliver anlagt syd for værkstedet op mod hegnet til Metroen.
af MyNiels, 15/8 2018, 09:23 (2083 dage siden) @ OBV
Skydebrograven forsvinder den også , den har DSB vel ikke meget at bruge til nu .
af metrohenrik , Ringsted, 15/8 2018, 11:35 (2083 dage siden) @ MyNiels
Skydebrograven forsvinder den også , den har DSB vel ikke meget at bruge til nu .
Måske Museumstog bruger den endnu?
--
Venlig hilsen
Henrik Værum Høgh
af Hedegaard, 15/8 2018, 16:57 (2083 dage siden) @ marrix
Hvor har man tænkt sig at vedligeholde de nye elektriske lokomotiver? Helgoland?
af Peter Christensen, 15/8 2018, 17:30 (2083 dage siden) @ Hedegaard
Hvor har man tænkt sig at vedligeholde de nye elektriske lokomotiver? Helgoland?
Gb vel? Trods den efterhånden lidt skidte placering.
Der bliver masser af plads når Me er ude og et par spor er allerede forsynet med strøm.
Og det er vel heller ikke meningen at de skal tilbringe tiden på værksted, men ud i drift?
af Svend, 15/8 2018, 18:31 (2083 dage siden) @ Peter Christensen
Gb vel? Trods den efterhånden lidt skidte placering.
.
Alt forsvinder med tiden - og bliver til noget andet ......
--
Svend
af Erik H, Frederikssund, 15/8 2018, 20:45 (2083 dage siden) @ Svend
Under alle omstændigheder et trist syn........
https://www.youtube.com/watch?v=Y7l1R5u_yE8
Med venlig hilsen
Erik H
--
Erik H
af larsL, 17/8 2018, 10:46 (2081 dage siden) @ Hedegaard
Hvor har man tænkt sig at vedligeholde de nye elektriske lokomotiver? Helgoland?
Det er vel leverandørens opgave de første 10 år. Da de nye lokomotiver også kan køre 30000 mod 5000 km mellem eftersyn, så er det jo ikke på værkstederne de skal holde. Eftersyn kan vel egentlig også udføres hvor timelønnen er billigere (Sverige eller Tyskland), alt efter leverandørens valg.
Hilsen Lars
af Frank Poulsen, 17/8 2018, 10:49 (2081 dage siden) @ larsL
En ting er decideret eftersyn, men er der ikke lidt oftere smøring af diverse og tjek? Det er der måske ikke? Skift af pærer, en ødelagt førerstol, og andre småting der løbende må ske? det skal vel også ske et sted.
af Henrik Hansen , Vejen, 17/8 2018, 11:29 (2081 dage siden) @ Frank Poulsen
En ting er decideret eftersyn, men er der ikke lidt oftere smøring af diverse og tjek? Det er der måske ikke? Skift af pærer, en ødelagt førerstol, og andre småting der løbende må ske? det skal vel også ske et sted.
En ting er nok sikkert, at der sammen med indkøbet at de nye elektriske lokomotiver fra Siemens, vil ske er temmelig voldsom reorganisering af værkstederne, hvor tiden med store centrale værksteder vil være slut. Et elektrisk lokomotiv behøves ikke nær samme vedligehold som et diesellokomotiv, hvorfor værksteds faciliteterne kan være tilsvarende mindre, og der er jo ingen der siger de skal ligge i København - et lokomotiv kan jo flyttes sig ved egen kraft.
Det tungere vedligehold vil nok blive flyttet til udlandet, hvor Tyskland er et godt bud. Flyindustrien har gennem mange år, flyttet det tunge vedligehold til lande med lavere lønomkostninger, og eftersom jernbanen går efter at det skal være nemmere at passerer grænserne, så har man ikke fortidens bindinger til at materielet skal 'blive' i landet.
af larsL, 18/8 2018, 10:30 (2080 dage siden) @ Frank Poulsen
En ting er decideret eftersyn, men er der ikke lidt oftere smøring af diverse og tjek? Det er der måske ikke? Skift af pærer, en ødelagt førerstol, og andre småting der løbende må ske? det skal vel også ske et sted.
Som tidligere skrevet, så tror jeg på et værksted et sted i Tyskland til eftersyn og andre større ting.
Skift af pærer og lign, det kan vel klares af en servicemontør med en trappestige, der kommer kørende i en varebil hvor der stor PL i det blå felt på nummerpladen.
af Stig Bang-Mortensen, 19/8 2018, 10:56 (2079 dage siden) @ Frank Poulsen
Efersyn for hver 30tkm. Der skal ikke smøres eller andet der imellem, med mindre de opstår deciderede fejl.
af Tommy Nilsson , Ringsted, 27/8 2018, 14:08 (2071 dage siden) @ marrix
Så er malerværkstedet på Centralværkstedet i København ved at være historie.
--
af Tommy Nilsson , Ringsted, 31/8 2018, 10:56 (2067 dage siden) @ marrix
redigeret af Tommy Nilsson, 2/9 2018, 16:33
Jeg gætter på, at det lille portnerhus i det nordvestlige hjørne af Centralværkstedet også står til nedrivning - så her er et par billeder.
--
af mss , 1/9 2018, 12:23 (2066 dage siden) @ Tommy Nilsson
For fanden da...
De bygninger burde være fredet.
Ikke totalfredet, de skal jo kunne modificeres og tjene et formål, men de burde være sikret mod nedrivning.
--
Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums
af UTJ, 1/9 2018, 16:06 (2066 dage siden) @ mss
Det er de ikke og deres historiske værdi berettiger formentlig til godt og tæt boligbyggeri med enkelte elementer som en markør af områdets historiske anvendelse. Lokomotivværkstedet mv bliver nok stående, men det bliver pakket ind i tidens boligtårne.
af William Skov , 1/9 2018, 13:35 (2066 dage siden) @ Tommy Nilsson
Kan dette porthus være dette?
--
William S.
Arktisk bygningsingeniørstuderende på DTU
https://williamskov.piwigo.com/ - Min fotosamling
af Michael Deichmann , Gribskov kommune, 1/9 2018, 18:59 (2066 dage siden) @ William Skov
Kan dette porthus være dette?
Nej, jeg mener det ligger oppe i svinget under "G" i "Gule by"
--
Venligst
Michael Deichmann
af William Skov , 1/9 2018, 19:18 (2066 dage siden) @ Michael Deichmann
I listen står der bl.a. at bygningen har valmtag og den tagtype har porthuset jo.
Derudover er placeringen på kortet vist forkert.
--
William S.
Arktisk bygningsingeniørstuderende på DTU
https://williamskov.piwigo.com/ - Min fotosamling
af Simon1906, Hedehusene, 2/9 2018, 14:56 (2065 dage siden) @ Michael Deichmann
Hej Michael
Det er korrekt det du skriver den ligger udfor fodgængertunnelen til Enghavevej.
Med venlig hilsen
Simon
af Tommy Nilsson , Ringsted, 25/3 2020, 11:42 (1495 dage siden) @ Tommy Nilsson
Jeg gætter på, at det lille portnerhus i det nordvestlige hjørne af Centralværkstedet også står til nedrivning - så her er et par billeder.
Portnerhuset står der endnu - men har fået en ny nabo:
https://dsbejendomme.dk/kobenhavns-kommune-genhuser-skole-pa-otto-busses-vej/
--
af marrix, Valby, 17/11 2018, 21:28 (1989 dage siden) @ marrix
Det ser ud til at de er færdige med nedrivningen og er ved at lægge grus - portvagten er der endnu, så måske den overlever, selvom der ikke bliver indgang der mere.
- Martin
af William Skov , 18/11 2018, 12:14 (1988 dage siden) @ marrix
Det ser ud til at de er færdige med nedrivningen og er ved at lægge grus - portvagten er der endnu, så måske den overlever, selvom der ikke bliver indgang der mere.
- Martin
Hvornår var du forbi der?
Stod alle de gamle trælader stadig?
--
William S.
Arktisk bygningsingeniørstuderende på DTU
https://williamskov.piwigo.com/ - Min fotosamling