Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Billundbanen - foreløbig trafikanalyse m.m. (aktindsigt) (Trafikpolitik)

af Skovlyst, 19/10 2018, 20:36 (2016 dage siden)

Jeg har modtaget en hel del foreløbige dokumenter gennem aktindsigt hos Banedanmark. De indeholder en del interessante oplysninger for mig som lodsejer på den ene linjeføring. Blandt andet er der nu priser på banen, både med og uden godstog (ændrede længdeprofiler).

Kig gerne dokumenterne igennem og find spændende perspektiver :-)

Link til dokumenter på OneDrive

I er også velkomne til at skrive til mig på martin@brendgaard.dk, hvis I har input.

Og meld jer også gerne ind i gruppen "Stop Billundbanen" på facebook, hvis I er enige i at projektet ikke har gang på jord :-)

Mvh Martin Fogh Skovlyst

Billundbanen - foreløbig trafikanalyse m.m. (aktindsigt)

af Bongo-Anders, 19/10 2018, 21:15 (2016 dage siden) @ Skovlyst

Haha nok ikke det rigtige forum at finde modstandere til banen.

Billundbanen - foreløbig trafikanalyse m.m. (aktindsigt)

af Skovlyst, 19/10 2018, 21:18 (2016 dage siden) @ Bongo-Anders

Havde en idé om, at de fleste gerne vil bruge midlerne på de jernbaneprojekter der giver mening. Måske naivt et sted som dette? :-D

Billundbanen - foreløbig trafikanalyse m.m. (aktindsigt)

af Mester, 19/10 2018, 21:54 (2016 dage siden) @ Skovlyst

Naivt? Nu skal jeg fortælle dig, hvad naivitet er. Naivitet er at tro, at man kan finde en politiker fra Liberal Alliance, der rent faktisk vil jernbanen det godt. Står det til jer, er der ikke en eneste jernbanestrækning tilbage i Danmark, om ganske få år. Hvor bilerne skal være har I ingen kvalificerede bud på.

I øvrigt er det pinligt, at du ikke engang ved, hvad din egen ligegyldige Facebook-gruppe hedder.

Byg Billundbanen og resten af projekterne i Togfonden nu!

Billundbanen - foreløbig trafikanalyse m.m. (aktindsigt)

af Skovlyst, 19/10 2018, 22:00 (2016 dage siden) @ Mester

Hej Mester

LA er ikke imod hele togfonden, men dele af den. Er det f.eks. lige meget, at Billundbanen giver et kæmpe samfundsøkonomisk underskud? Det ville den faktisk gøre selvom man kunne anlægge den helt gratis. Er det ikke bedre at lave jernbane der hvor det rent faktisk gavner samfundet?

Har du set beregningerne på projektet, som ligger i materialet?

Mvh Martin

Billundbanen - foreløbig trafikanalyse m.m. (aktindsigt)

af Mester, 19/10 2018, 22:06 (2016 dage siden) @ Skovlyst

Hej Mester

LA er ikke imod hele togfonden, men dele af den.

Dele? Ja, fx alle de større projekter i Øst- og Midtjylland. Banen over Vestfyn.

Samtidig arbejder jeres Transportminister for en Kattegatbro udelukkende for gummi og asfalt.

Er det f.eks. lige meget, at Billundbanen giver et kæmpe samfundsøkonomisk underskud? Det ville den faktisk gøre selvom man kunne anlægge den helt gratis. Er det ikke bedre at lave jernbane der hvor det rent faktisk gavner samfundet?

Har du set beregningerne på projektet, som ligger i materialet?

Mvh Martin

Jeg har læst, at du bliver personligt berørt af banen og er vel derfor ikke noget sandhedsvidne i denne sag.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak