Løvfald i Århus - pas på H20 til vinter
af Rørvig Station, 25/10 2018, 20:43 (2009 dage siden) @ Gæst19
Der er så mange ting, ingeniører ikke kan forudse. Løvfald om efteråret. Må jeg advare om at snart følger vinteren, hvor kan møde H2O i fast form, evt.krystalliseret. Det er også glat.
Løvfald i Århus - pas på H20 til vinter
af HLA7, 26/10 2018, 08:59 (2009 dage siden) @ Rørvig Station
Jamen det er jo forfaerdeligt. Kan de hyrer en mand med kost foran sporvognen?
Løvfald i Århus - pas på H20 til vinter
af Rørvig Station, 26/10 2018, 22:51 (2008 dage siden) @ HLA7
Jamen det er jo forfaerdeligt. Kan de hyrer en mand med kost foran sporvognen?
Han skal også også være udstyret med et rødt flag han kan vinke med i overkørslerne, så bilisterne ikke kommer til at køre ind i sporvognene og dermed få dem til at forårsage færdselsulykker.
Løvfald i Århus - pas på H20 til vinter
af Schienenwolf, Læsø, 28/10 2018, 00:16 (2007 dage siden) @ HLA7
Jamen det er jo forfaerdeligt. Kan de hyrer en mand med kost foran sporvognen?
En mand med en kost er overflødig og for dyr i løn. Når et folketingsmedlem fra Storårhus kan blive valgt ind af vælgerne på at love medvind på cykelstierne, så kan Letbanen uden at tabe ansigt til selvsamme vælgere snildt nøjes med at køre ned ad bakke.
--
Hilsen
S
Strør ægte Læsø sydesalt i dine sår.
Løvfald i Århus - pas på H20 til vinter
af Erik H, Frederikssund, 3/11 2018, 11:55 (2001 dage siden) @ HLA7
Det vil da være smart
Det er da også meget overraskende at det regner samt at træernes taber bladene om efteråret
Mvh.
Erik H
--
Erik H
Løvfald i Århus
af Michael Deichmann , Gribskov kommune, 26/10 2018, 21:58 (2008 dage siden) @ Gæst19
Ja ja - Gribskovbanens Lint og før dem, Lynetter - har/havde også problemer fra Duemose og op til Kagerup hvert år poå denne tid.
--
Venligst
Michael Deichmann
Løvfald i Århus
af Rørvig Station, 26/10 2018, 22:53 (2008 dage siden) @ Michael Deichmann
Ja ja - Gribskovbanens Lint og før dem, Lynetter - har/havde også problemer fra Duemose og op til Kagerup hvert år poå denne tid.
Og ja -ja. Ligger Gribskovbanen i en skov eller i en by?
Løvfald i Århus
af Michael Deichmann , Gribskov kommune, 27/10 2018, 11:20 (2008 dage siden) @ Rørvig Station
Ja ja - Gribskovbanens Lint og før dem, Lynetter - har/havde også problemer fra Duemose og op til Kagerup hvert år poå denne tid.
Og ja -ja. Ligger Gribskovbanen i en skov eller i en by?
Den går gennem en skov, jo, men det er jo ligemeget hvor bladene kommer fra. Der er også træer (nok åbenbart) i Århus.
--
Venligst
Michael Deichmann
Løvfald i Århus
af HLA7, 28/10 2018, 11:45 (2007 dage siden) @ Michael Deichmann
Jamen i Gribskov er banen kun med mindre stigning/fald. Enhver der koerer ned af den meget lange randersvej har undret sig over at de nye sporvogne kan klare en saadan lang og stejl stigning med vaade, frosne, bladfyldte skiner. Men man forventede at det var der "naturligvis taget hoejde for"?
Løvfald i Århus
af krabsen, 28/10 2018, 11:56 (2007 dage siden) @ HLA7
Jamen i Gribskov er banen kun med mindre stigning/fald. Enhver der koerer ned af den meget lange randersvej har undret sig over at de nye sporvogne kan klare en saadan lang og stejl stigning med vaade, frosne, bladfyldte skiner. Men man forventede at det var der "naturligvis taget hoejde for"?
"Enhver har undret sig" er måske at tage munden lidt for fuld.
Nogle af os har regnet med, at det har de styr på. Det er ikke første gang i verdenshistorien, at letbaner/sporvogne kører i byer, hvor der kan forekomme frost - eller findes niveauforskelle.
At der er udfordringer med materiel, der bruges hvor det ikke var planlagt, er der ikke noget odiøst i.
Problemer fortsætter
af Gæst19, 27/10 2018, 08:20 (2008 dage siden) @ Gæst19
Problemer fortsætter
af Morten, 27/10 2018, 13:09 (2008 dage siden) @ Gæst19
Mon de kan bremse når de skal ned af Randersvej igen? Måske er det meget godt de ikke kan køre op ad den.
Mvh
Morten
Problemer fortsætter
af pjl, 27/10 2018, 18:02 (2007 dage siden) @ Gæst19
https://stiften.dk/aarhus/Problemer-for-letbanen-paa-Randersvej-fortsaetter-Fedtede-ski...
Hvor der står at Letbanens Tango tog er dem, som har problemer på strækningen. En strækning de ikke var hverken købt eller bygget til.
Den manglende åbning af banen til Grenå bliver åbenbart ved med at skabe problemer for Letbanen.
Problemer fortsætter
af Karl Høst, 28/10 2018, 15:08 (2006 dage siden) @ pjl
Tak til pjl for, som den eneste, der har læst og forstået problemstillingen.
Problemer fortsætter
af HLA7, 28/10 2018, 22:07 (2006 dage siden) @ Karl Høst
Naah ja, men hvorfor har man besluttet at have 2 typer sporvogne til et lille netvaerk.
Hvorfor to togtyper
af jaer, 28/10 2018, 22:19 (2006 dage siden) @ HLA7
Naah ja, men hvorfor har man besluttet at have 2 typer sporvogne til et lille netvaerk.
Du kan jo starte med at læse lidt her:http://www.letbanen.dk/om-letbanen/letbanetog/
/Jan
Problemer fortsætter
af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 28/10 2018, 22:19 (2006 dage siden) @ HLA7
Vek noget med At Odder og Grenå, mere er fjern tog end by bane ????
Problemer fortsætter
af andersj, Aalborg, 28/10 2018, 23:37 (2006 dage siden) @ HLA7
Naah ja, men hvorfor har man besluttet at have 2 typer sporvogne til et lille netvaerk.
Så vidt jeg husker var det et krav i udbuddet at x antal skulle kunne køre 100 km/t, men y antal skulle blot kunne køre 80 km/t. Så var det op til producenterne om man ville tilbyde en type hvor alle kunne køre 100 km/t eller to typer som Stadler jo vandt med.
Tango skal kun bruges på Grenåbanen, som i dagtimerne på hverdage inkl. lørdag vender i Mårslet. Grunden til at Tango pt. anvendes mellem Odder og Skejby/Lisbjerg Skole er fordi Variobahn endnu ikke har fået godkendt ATP udstyret der er et krav for at køre på de enkeltsporede afsnit hvor der køres på signaler.
--
Mvh Anders
Problemer fortsætter
af Gæst19, 29/10 2018, 08:36 (2006 dage siden) @ andersj
Hvorfor har Variobahn endnu ikke har fået godkendt ATP udstyret?
Har der ikke været god tid til det med de forsinkelser der er på ibrugtagningerne af både tog og strækningerne?
Årstiden driller fortsat letbanen
af Gæst19, 29/10 2018, 08:48 (2006 dage siden) @ Gæst19
Det ser ud til der kommer ny køreplan
af Gæst19, 29/10 2018, 15:50 (2005 dage siden) @ Gæst19
På strækningen mellem Aarhus H og Odder vil letbanen køre to minutter tidligere for at gøre driften mere stabil.
Også fra Lisbjergskolen og Universitetet skal kunderne være klar til afgang to minutter tidligere end i dag.
Læs mere her:
https://www.tv2ostjylland.dk/artikel/letbanedirektoer-beroliger-uproblematisk-koere-i-s...
Det ser ud til der kommer ny køreplan
af Peter Linaa, 29/10 2018, 15:59 (2005 dage siden) @ Gæst19
På strækningen mellem Aarhus H og Odder vil letbanen køre to minutter tidligere for at gøre driften mere stabil.
Også fra Lisbjergskolen og Universitetet skal kunderne være klar til afgang to minutter tidligere end i dag.
Læs mere her:
https://www.tv2ostjylland.dk/artikel/letbanedirektoer-beroliger-uproblematisk-koere-i-s...
Hvis du går ind på Midttrafiks hjemmeside, kan den nye køreplan findes der.
M v h
Peter L
Nu er det ganske vist
af Gæst19, 29/10 2018, 16:10 (2005 dage siden) @ Peter Linaa
Løvfald og materielmangel i Århus
af andersj, Aalborg, 30/10 2018, 22:58 (2004 dage siden) @ Gæst19
I morgen vil letbanen kun køre 3 gange i timen mellem Aarhus H og Skejby. Det skyldes et uheld med en Variobahn og en kassevogn i dag, der gør at man ifølge Aarhus Letbane nu kun har 3 sæt til rådighed af Variobahn. Hvad der er blevet af de 10 øvrige Variobahn melder historien ikke noget om.
--
Mvh Anders
Løvfald og materielmangel i Århus
af Morten, 31/10 2018, 06:33 (2004 dage siden) @ andersj
Det lyder “vildt”.????
Løvfald og materielmangel i Århus
af carlhansen, 31/10 2018, 09:28 (2004 dage siden) @ andersj
Hvor står det?
På midttrafik.dk:
LETBANEN - DRIFTSSTATUS ONSDAG
Der køres efter den normale køreplan,
men der er forsat øget risiko for forsinkelser og aflyste afgange på Letbanen.
Løvfald og materielmangel i Århus
af andersj, Aalborg, 31/10 2018, 12:18 (2004 dage siden) @ carlhansen
Hvor står det?
På midttrafik.dk:
LETBANEN - DRIFTSSTATUS ONSDAG
Der køres efter den normale køreplan,
men der er forsat øget risiko for forsinkelser og aflyste afgange på Letbanen.
Det stod sent tirsdag aften på Midttrafik.dk og deres Facebook side. Desuden står det også i denne artikel: https://www.tv2ostjylland.dk/artikel/letbanen-i-uheld-stoedt-sammen-med-varebil
Men eftersom man kører efter fuld køreplan, så skyldes det nok et løvfaldsproblemet er ophørt og man igen kan køre med Tango hele vejen fra Lisbjerg til Odder.
--
Mvh Anders
Løvfald og materielmangel i Århus
af krabsen, 31/10 2018, 14:52 (2003 dage siden) @ andersj
Men eftersom man kører efter fuld køreplan, så skyldes det nok et løvfaldsproblemet er ophørt og man igen kan køre med Tango hele vejen fra Lisbjerg til Odder.
Noget af det kan jo også være det banale, at letbaneførerne nu har fået mere rutine i at køre under de forhold og derfor kunnet optimere igangsætning og bremsning på løvfaldspåvirkede skinner..
Løvfald og materielmangel i Århus
af Mester, 31/10 2018, 18:39 (2003 dage siden) @ krabsen
Århus Stiftstidende har svaret:
https://stiften.dk/aarhus/Koerer-igen-Letbanen-er-tilbage-paa-fuld-styrke/artikel/541558