Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Kørsel på af- og tilbagemelding (Jernbanen i dag)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 28/5 2011, 11:14 (4741 dage siden)

Er vi enige om, at den eneste tilbageværende strækning på Banedanmarks net, hvor der stadig køres på af- og tilbagemelding, er strækningen Hobro-Skørping-Ellidshøj-Aalborg?

Og er vi enige om, at fænomenet ikke eksisterer på privatbaner mere?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Kørsel på af- og tilbagemelding

af Poul Andersen @, 28/5 2011, 11:20 (4741 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

På strækningen Tønder - Tønder Grænse - Niebüll, afmeldes togene også efter instruks i SIN(V).

Anvendes ikke på Privatbanerne.

Avatar

Kørsel på af- og tilbagemelding

af Ove Nygaard, 28/5 2011, 11:50 (4741 dage siden) @ Poul Andersen

På strækningen Tønder - Tønder Grænse - Niebüll, afmeldes togene også efter instruks i SIN(V).

Anvendes ikke på Privatbanerne.

Hej Poul.

Fint set, selv om der ganske vist er tale om "et grænsetilfælde" i forhold til det spørgsmål, Thomas af Skørping/Hadsund/Hammel rejser.:-D
Der er på grænsestrækningen tale om en særlig procedure for af- og tilbagemeldingen alene af den grund, at den foregår efter tyske sikkerhedsregler og på tysk. Jeg kan iøvrigt notere mig, at "ordlyden" er den selvsamme, som blev anvendt på grænsestrækningen mellem Padborg og Flensburg (før der blev indført Selbstblock (automatisk linieblok))"i min tid", så der er da noget i jernbaneverdenen, der er uforandret!

Bedste hilsener

Ove Nygaard

Kørsel på af- og tilbagemelding

af steen møller jensen, 28/5 2011, 12:28 (4741 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

:-P så kunne man jo lidt for sjov og med et smøret grin sige mhvj :-D :-D

Kørsel på af- og tilbagemelding

af Gjelstrup, 28/5 2011, 17:30 (4741 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Mener at der køres med af- og tilbagemedling mellem Struer og Thisted, og hvad med Ribe og Tønder. ?

Kørsel på af- og tilbagemelding

af Poul Andersen @, 28/5 2011, 18:32 (4741 dage siden) @ Gjelstrup

Mener at der køres med af- og tilbagemedling mellem Struer og Thisted, og hvad med Ribe og Tønder. ?

Begge strækninger har "Radiodirigeret Trafikafvikling" i jf. SIN (V).

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak