Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Danmark for 30 år siden (links) (Generelt)

af Niels Munch, 8/9 2011, 09:50 (4616 dage siden)

Mor'n alle,

En af de trofaste skribenter på Drehscheibe-Online, Historisches Forum, har i 4 afsnit givet en billedberetning om sit besøg i Danmark for 30 år siden:

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,5528965,5528965#msg-5528965
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,5534033,5534033#msg-5534033
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,5539544,5539544#msg-5539544
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,5543595

Absolut seværdige billeder fra august/september 1981!

Bedste hilsener
Niels

Avatar

Danmark for 30 år siden (links)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 8/9 2011, 09:58 (4616 dage siden) @ Niels Munch

Mor'n alle,

En af de trofaste skribenter på Drehscheibe-Online, Historisches Forum, har i 4 afsnit givet en billedberetning om sit besøg i Danmark for 30 år siden:

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,5528965,5528965#msg-5528965
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,5534033,5534033#msg-5534033
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,5539544,5539544#msg-5539544
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,5543595

Absolut seværdige billeder fra august/september 1981!

Bedste hilsener
Niels

Kære Niels

Godt fundet og rigtig mange tak for linkene! Det var dog en gevaldig flot samling billeder og noget for enhver smag.

Bedste hilsner

Thomas

Danmark for 30 år siden (links)

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 8/9 2011, 10:15 (4616 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Utrolig flotte billeder fra en svunden tid, som egentlig ikke er så lang tid siden igen. Der er virkelig sket meget hos banen på så kort tid.

Mvh
Claus

--
[image]

Danmark for 30 år siden (links)

af Morten812 ⌂, Randers, 8/9 2011, 10:41 (4616 dage siden) @ Claus E. Hansen

Ja der sker godt nok meget på 30 år..

Danmark for 30 år siden (links)

af Woodi, 8/9 2011, 11:49 (4616 dage siden) @ Niels Munch

Tak for link´s, godt nok flot arbejde fotografen har lavet. :)

--
[image]

Danmark for 30 år siden (links)

af Claus Frost, 9/9 2011, 08:41 (4615 dage siden) @ Niels Munch

og fra en tid hvor man rent faktisk vaskede sine tog og gjorde en ære i at tingene så ordentlige ud..... herlige billeder - tak for linksene Niels

Danmark for 30 år siden (links)

af Jakob Engbæk @, København S, 9/9 2011, 20:15 (4615 dage siden) @ Niels Munch

Hej
Det er nogle meget fine billeder, jeg har dog et spørgsmål.
Var det normalt at togene var så korte med kun to, tre eller fire vogne? Det undre mig også at de tyske lokomotiver på alle billederne køre 'to og to' selv om de kun trække ganske få personvogne.
På forhånd tak for jeres svar.
Mvh Jakob

Danmark for 30 år siden (links)

af andersj, Aalborg, 9/9 2011, 21:01 (4615 dage siden) @ Jakob Engbæk

Hej
Det er nogle meget fine billeder, jeg har dog et spørgsmål.
Var det normalt at togene var så korte med kun to, tre eller fire vogne? Det undre mig også at de tyske lokomotiver på alle billederne køre 'to og to' selv om de kun trække ganske få personvogne.
På forhånd tak for jeres svar.
Mvh Jakob

De tyske lokomotiver var meget ustabile og kørte derfor altid dobbelt. De korte tog skyldes vel at man ikke havde nok togsæt (MR) til rådighed.

Danmark for 30 år siden (links)

af Henrik Tolderlund, 10/9 2011, 10:38 (4614 dage siden) @ andersj

De tyske lokomotiver var meget ustabile og kørte derfor altid dobbelt. De korte tog skyldes vel at man ikke havde nok togsæt (MR) til rådighed.

Så vidt jeg husker, så kørte DB 220'erne parvis for at kunne indsættes i MZ-løb. En 220'er yder 2200 hk.
At så løbene ind imellem omfattede lokaltog på to-tre personvogne er en anden sag.

Venlig hilsen
Henrik

DSB MK607
Rangerlokomotiv litra ML
Rangerlokomotiv litra ML

I Jernbanebladet 1967 nr. 3 har vi fundet denne artikel om en ener på de danske skinner: rangerlokomotivet DSB ML 6, der blev bygget i foråret 1945 på Derby Works, som var de Britiske Statsbaners værksteder for det centrale distrikt.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak