Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Der var engang en bane (Generelt)

af RJK, 9/12 2011, 18:40 (4524 dage siden)

1981 [image]

Der var engang en bane

af Allan Støvring-Nielsen, 9/12 2011, 19:19 (4524 dage siden) @ RJK

2009

[image]

Der var engang en bane

af gamle ole, 10/12 2011, 15:13 (4523 dage siden) @ RJK

Fint foto. Husker selv mest MO-epoken.
Jeg bor på Falster og skal til til Fyn/Jylland, og synes stadigvæk at det ville være smart at kunne køre direkte via Slagelse (gennemgående tog i gamle dage Korsør-Nyk.F). Hvorfor pokker skal man halvvejs til Kbh-Ringsyed- førend man kan komme den rigtige retning?
Der er altid masser af kunder på Ringsted st, der skifter mellem Syd-og Vestbanen.
Ku forestille mig at den nordlige randbane Slagelse-Kalundborf idag nok ville havde det vanskeligere?

Hilsen Ole

Der var engang en bane

af tgpedersen, 24/12 2011, 21:48 (4509 dage siden) @ gamle ole

Fint foto. Husker selv mest MO-epoken.
Jeg bor på Falster og skal til til Fyn/Jylland, og synes stadigvæk at det ville være smart at kunne køre direkte via Slagelse (gennemgående tog i gamle dage Korsør-Nyk.F). Hvorfor pokker skal man halvvejs til Kbh-Ringsyed- førend man kan komme den rigtige retning?
Der er altid masser af kunder på Ringsted st, der skifter mellem Syd-og Vestbanen.
Ku forestille mig at den nordlige randbane Slagelse-Kalundborf idag nok ville havde det vanskeligere?

Forestil dig en Kattegatbro og tog Nykøbing F - Vordingborg - Næstved - Slagelse - Kalundborg - Samsø - Odder - Århus.

DSB EA3011 1Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak