Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Tegning af VLTJ ML 14? (Generelt)

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 7/1 2012, 01:09 (4503 dage siden)

Dette forums brugere er eksperter i at fremfinde oplysninger så hermed en lille opgave. Jeg mangler en tegning af et MAK lokomotiv type G1100BB. Den skal bruges til at tegne VLTJ ML 14, der var en ener i Danmark.

--
[image]

Tegning af VLTJ ML 14?

af Hans-Henrik Landsvig ⌂, Amagerbro, 7/1 2012, 17:43 (4503 dage siden) @ Tommy Nilsson

Der er en tegning af en tilsvarende maskine på side 331 i bogen ”Ein Jahrhundert Eisenbahn Altona-Kaltenkirchen-Neumünster” af Hans-Jürgen Kielmann. ISBN: 3-923999-10-0.

For det tilfældes skyld, at din lokale australske boghandler har svært ved at skaffe et eksemplar, har jeg lagt en scanning på www.landsvig.dk/58/AKNV2016.jpg

I øvrigt er AKN en bane, som bestemt er et besøg værd: En efterhånden lidt gammeldags forstadsbane i stil med Slangerupbanen og Amagerbanen, som var udfordringen voksen, og i dag er en moderne indretning med dieselelektriske togsæt i stil – og mål – med togene på Hamborgs U-bane. Sidstnævnte kan så gradvis blive forlænget nordpå ad AKNs strækning, efterhånden som behovet måtte opstå.

Der er mere på www.akn.de

Tænk, hvis man havde grebet sagen an på samme måde i f.eks. Odense i 60erne.

Med venlig hilsen
Hans-Henrik Landsvig

Avatar

Tegning af VLTJ ML 14?

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 8/1 2012, 00:25 (4502 dage siden) @ Hans-Henrik Landsvig

For det tilfældes skyld, at din lokale australske boghandler har svært ved at skaffe et eksemplar, har jeg lagt en scanning på www.landsvig.dk/58/AKNV2016.jpg

Nej - han havde den ikke... Så jeg takker for tegningen og vender tilbage med resultatet.

--
[image]

Avatar

Tegning af VLTJ ML 14?

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 13/1 2012, 07:48 (4497 dage siden) @ Tommy Nilsson

Nej - han havde den ikke... Så jeg takker for tegningen og vender tilbage med resultatet.

... og her er resultatet.

[image]

--
[image]



Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak