Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

pausefilm, førerrumsfilm tv2-øst nu (Generelt)

af gamle ole, 12/1 2012, 10:59 (4491 dage siden)

Hej

Jeg ved ikke om det gælder hele landet, men her på den kanal tv2øst er der nu en førerrumsfilm i sendepausen Næstved-Gadstup. Nyt for mig. Kender I det?

hilsen Ole

pausefilm, førerrumsfilm tv2-øst nu

af Anders Madsen, 12/1 2012, 11:35 (4491 dage siden) @ gamle ole

TV2 Øst startede med at vise filmen allerede i aftes kl. 23. Igen og igen og ...
Spændende ide. Lad os da håbe at kanalen vil lave optagelser fra alle regionens strækninger.
Det er åbenbart på mode for tiden.

Optagelserne er bare "ødelagt" ved at kanalen viser rullende nyheder nederst på skærmen og under hele turen et stort skilt på skærmen med teksten "Togtur Næstved-Gadstrup"

pausefilm, førerrumsfilm tv2-øst nu

af D 826, 12/1 2012, 14:48 (4491 dage siden) @ gamle ole

Hejsa

Jeg så lige indlægget her om førerrumsfilm.. Men vil man undgå alle de forstyrrelser som reklamer, nyheder og hvad der ellers kan være på den nye kanal øst. Så klik ind og se nogle af disse her film.. http://www.dr.dk/nu/player/#/paa-skinner/26641/00:03

--
Vh. D 826

pausefilm, førerrumsfilm tv2-øst nu

af TeamBaumann, Hjordkær, 12/1 2012, 15:25 (4491 dage siden) @ D 826

Kan du henvise en link til denne førerrumfilm fra TV 2 Øst?
Jeg har vist problemer med at se den.
Eller tror du også at den bliver sendt på andre TV 2's lokale sendeprogammer
ligesom TV2 syd, midt, lorry osv.

pausefilm, førerrumsfilm tv2-øst nu

af D 826, 12/1 2012, 15:45 (4491 dage siden) @ TeamBaumann

Jeg har ikke selv set den på kanal øst, så jeg ved ikke om der er nogen links til den på nettet..

--
Vh. D 826

pausefilm, førerrumsfilm tv2-øst nu

af gamle ole, 12/1 2012, 18:58 (4491 dage siden) @ D 826

Udmærket foreslag, men DR-filmene er da nogle andre end denne spefikke tv-østfilm?

hilsen Ole

pausefilm, førerrumsfilm tv2-øst nu

af Anders Madsen, 12/1 2012, 20:22 (4491 dage siden) @ gamle ole

Ja, DR-filmene og TV2 Øst-filmene er vidt forskellige film. Derfor den tidligere bemærkning; Det er åbenbart på mode for tiden. DR-filmene er tidligere omtalt fra en anden tråd.

Det er klart, at man skal bo i kanalens dækningsområde for at se denne togtur, som er med et MR-tog. Jeg ved ikke, om den er lagt ud på nettet. Filmen er vel blot ment som et godnatbillede/ -film.

pausefilm, førerrumsfilm tv2-øst nu

af D 826, 12/1 2012, 23:03 (4490 dage siden) @ Anders Madsen

Hejsa

Jeg mente det også kun som et alternativ til tv2 øst.. Jeg bor selv i tv2 øst's sende område, men jeg kan heller ikke modtage den nye kanal - endnu..

Hmm hvis det er en førerrums tur med MR tog man vil se, så kan man finde en udemærket film "på skinner" fra dr.dk/nu via mit tidligere link. Der køres en tur fra Århus H til struer - en ganske interesant tur i jylland, hvis man ikke så ofte kommer på de kanter.

--
Vh. D 826

pausefilm, førerrumsfilm tv2-øst nu

af Anders Madsen, 12/1 2012, 23:40 (4490 dage siden) @ D 826

Du har helt ret. Det er en ganske interesant og flot tur igennem Silkeborg-egnen, selvom det var regn og tordenvejr på turen.

Aftenens togtur på TV2 Øst er en optagelse fra Næstved til Lundby, der bliver afspillet igen, og igen og...

pausefilm, førerrumsfilm tv2-øst nu

af Claus C Klausen @, 13/1 2012, 15:52 (4490 dage siden) @ Anders Madsen

Må en gæst have lov til at komme med en kort kommentar og evt. et vink:-D

Er man tilsluttes via Waoo har man siden 1-1-2012 kunnet se alle TV2-regioner over hele landet. Jeg bor i trekants området og har mulighed for at se alle regionerne.

Hvis man er interreseret i sådanne film kan jeg anbefale

ARD - Die Schönsten Bahnstrecken Deutschlands de har også fra Europa og andre steder i verden. Aktuel hver nat omkring kl. 4 Norge.

I øvrigt kan jeg henvise til www.eisenbahnromantik.de hvor man kan se 30 min film omkring jernbaner i det hele taget.

Jeg vil normalt ikke blande mig i Jeres forum, men jeg kunne ikke lade være med at give disse oplysninger fra mig.

Claus C Klausen

Avatar

pausefilm, førerrumsfilm tv2-øst nu

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 14/1 2012, 01:02 (4489 dage siden) @ Claus C Klausen

Må en gæst have lov til at komme med en kort kommentar og evt. et vink:-D

Jeg vil normalt ikke blande mig i Jeres forum, men jeg kunne ikke lade være med at give disse oplysninger fra mig.

Hej Claus
Velkommen (som aktiv) til forummet. Du skal blande dig lige så meget, du har lyst - det er også dit forum.

--
[image]

pausefilm, førerrumsfilm tv2-øst nu

af gamle ole, 13/1 2012, 16:51 (4490 dage siden) @ Anders Madsen

ja, og den fortsatte i dag fredag, dog uden tekst, men en anden dobbeltsporet strækning som meget vel kan være den du nævner.


hilsen Ole

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak