Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Enligt MZ ved Vejle (Generelt)

af Niekind, 7/2 2012, 09:54 (4471 dage siden)

Var i Vejle igår mandag og omkring 17.45 kommer et enlig MZ drønende mod nord. Skal den hente containere i Århus?

Enligt MZ ved Vejle

af cck, 7/2 2012, 11:51 (4470 dage siden) @ Niekind

Ja den skulle til Århus efter containertog

cck

Enligt MZ ved Vejle

af Niekind, 7/2 2012, 12:44 (4470 dage siden) @ cck

Kører den helt ud til APM terminalen og henter vognene eller er de fragtet ind til banegårdsområdet?

Hvor kører den dem så hen? Jeg mener hvor slipper den vognene igen?

Enligt MZ ved Vejle

af Christian Ahm, 7/2 2012, 12:57 (4470 dage siden) @ Niekind

Kører den helt ud til APM terminalen og henter vognene eller er de fragtet ind til banegårdsområdet?

Hvor kører den dem så hen? Jeg mener hvor slipper den vognene igen?

Hej

Togmaskinen rangere selv helt ud til østhavnen. Her kommer der en stationbetjent fra depotet i Fredericia, og så oprangere man toget laver bremseprøve og ud af byen. I Fredericia er der fører skifte, og så er det ellers mod sp 0 I Høje Tåstrup hvor der er ankomst ved 2-tiden. Så trykker man ud på kombiterminalen, afslutter maskinen og går hjem.

Her er nogle billeder fra Østhavnen.:

http://www.havnebaner.dk/home/aarhus



Med venlig hilsen

Christian Ahm

Enligt MZ ved Vejle

af Svend, 7/2 2012, 12:59 (4470 dage siden) @ Niekind

Aarhus er vist for lille en by til at have eget rangerpersonale (gods) endsige en rangermaskine ;-)

--
Svend

Enligt MZ ved Vejle

af Ekaeli007, 7/2 2012, 14:36 (4470 dage siden) @ Svend

Ja vi kender den sang rundt omkring, det er for dyrt. Gad vide hvornår der er nogen der siger se det har vi råd til. Ja de penge.

Med venlig hilsen

Bent Jensen
Gadstrup

Enligt MZ ved Vejle- meget o.t. men meget apropos

af re20000, 7/2 2012, 20:37 (4470 dage siden) @ Ekaeli007

Ja vi kender den sang rundt omkring, det er for dyrt. Gad vide hvornår der er nogen der siger se det har vi råd til. Ja de penge.

Jamen er det ikke sært: alle aviser har de sidste måneder tæppebombet os med klynk om hvor dyrt det bliver med betalingsringen i København, det er ikke nogen der vil betale noget. Men da vi skulle have nyt TV signal og betale for at se TV2 røg de bare allesammen ud og flåede fladskærme og dekodere ned af hylderne uden at protestere...

nold

Enligt MZ ved Vejle- meget o.t. men meget apropos

af steen møller jensen, 7/2 2012, 21:13 (4470 dage siden) @ re20000

he he meget apropo så har jeg lige holdt her på tongavej i havnen i århus og nydt synet af 1456 trækkke forbi med containertoget .. og ser det jævnligt da jeg ofte holder på tongavej og overnatter i lastbilen da jeg selv kører containere:-D :-D

Enligt MZ ved Vejle- meget o.t. men meget apropos

af re20000, 7/2 2012, 21:19 (4470 dage siden) @ steen møller jensen

Kolleger eller konkurrenter?

Nold (i det filosofiske hjørne)

Enligt MZ ved Vejle- meget o.t. men meget apropos

af steen møller jensen, 8/2 2012, 08:47 (4470 dage siden) @ re20000

he he og øffe i du morsomme hjørne her . Og siger jeg vil vælge at kalde det for konkurlega;-)

Enligt MZ ved Vejle- meget o.t. men meget apropos

af Per Sørensen @, Hg, 7/2 2012, 22:20 (4470 dage siden) @ re20000

Hej
Lige et læserbrev fra en avis om TV2. (Har ikke avisen mere).

En læser skriver:
citat:
Nu har jeg gået og glædet mig i flere måneder over at TV2 skal være betalingsTV og så fortæller man mig at det er mig der skal betale!
citat slut

Ped

Enligt MZ ved Vejle

af Svend, 7/2 2012, 22:28 (4470 dage siden) @ Ekaeli007

Ja vi kender den sang rundt omkring, det er for dyrt. Gad vide hvornår der er nogen der siger se det har vi råd til. Ja de penge.

Det er ikke for dyrt, der er ikke noget behov.

--
Svend

Lyntogenes triumftog mod Lillebælt
Lyntogenes triumftog mod Lillebælt

Lars Christensen har været i avisarkivet og fundet tre reportager fra indvielsen af Lillebæltsbroen og indsættelsen af de nye lyntog i 1935. Artiklerne blev bragt i Berlingske Tidende og Randers Amtsavis.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak