Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Der er afgang (Generelt)

af Georg Schmidt, 15/2 2012, 23:11 (4454 dage siden)
redigeret af Georg Schmidt, 15/2 2012, 23:23

[image]
Kvissel giver afgang.
[image]
I karnappen i Kvissel stod et herligt gammelt centralapparat af Bruchsals type.
[image]
Afgang fra Sindal 1979.
[image]
[image]
Ølgod ca 1973.
[image]
Afgang spor 4 Århus H 1970 MY 1118.
Mvh
Georg

Der er afgang

af Jens MO-Møller @, 16/2 2012, 00:25 (4454 dage siden) @ Henrik Thomsen

Hvad f.....; er det ikke Bent Nathansen, som er togfører?

Avatar

Der er afgang

af Henrik Thomsen ⌂, Holte, 16/2 2012, 00:28 (4454 dage siden) @ Jens MO-Møller

Hvad f.....; er det ikke Bent Nathansen, som er togfører?

Jo, men det er meget længe siden jeg har set ham.

--
[image]

Der er afgang

af Ekaeli007, 16/2 2012, 08:14 (4454 dage siden) @ Henrik Thomsen

Ja hvad var det alle kaldte ham, lidt ufortjent for han en rar mand, men sagde ikke mange satansen!!!

Med venlig hilsen

Bent Jensen
Gadstrup

Der er afgang

af Ekaeli007, 16/2 2012, 08:37 (4454 dage siden) @ Ekaeli007

en lille historie fra Helgoland, der var en værkmester der havde arbejdet sammen med ham en periode der var en der ringede op og Nathansen tog telefonen og præsenterede sig med navn, i den anden ende af røret blev der sagt, du er fuld af løgn, for det første er det ikke nat og du hedder ikke Hansen...latter herefter.

Apropos billedet fra Kolding en My med to vogne, jeg formoder at der var rigelig maskinkraft så maskinen har bare fået sparket og i raketfart ud af stationen.

Med venlig hilsen

Bent Jensen
Gadstrup

Der er afgang

af Steff, 16/2 2012, 10:56 (4453 dage siden) @ Jens MO-Møller

Goddag til Jens m. fl.

Hilste på Hr. Tgf i en desværre kedelig anledning i efteråret. Heldigvis har han det godt og lige så frisk og med humor som før i tiden. Det er bare tiden der er gået.

Fortsat god dag til alle!

Steff

--
Steffen Dresler

Der er afgang

af jiko, 16/2 2012, 10:08 (4453 dage siden) @ Henrik Thomsen

Hej.

Angående billedet fra Arden station. Jeg kan ikke rigtig få det til at passe med at det er taget midt i 1980erne, da de typer uniformer der ses på billedet på det tidspunk var afskaffet. Der havde man jo den forhadte brune uniform, som ikke ret mange jernbanefolk brød sig om at bruge.

Der er afgang

af Hansi, 16/2 2012, 10:18 (4453 dage siden) @ jiko

Jiko, ved du hvilken dato de brune uniformer er afskaffet siden du stiller spørgsmål?

Jeg gætter på et veterantog, dvs det forklarer hvorfor det er de helt gamle sorte uniformer som togpersonalet bruger...! Og Fungerende er en DSB ansat som bruger de alm "nye" sorte uniformer.

Vh
Hansi

Der er afgang

af jiko, 16/2 2012, 10:48 (4453 dage siden) @ Hansi

Jeg havde ikke lige i farten set at den fungerende havde den nye mørkeblå uniform på. Lagde kun mærke til togpersonalet, og sammenlignet med personen på perronen kunne jeg ikke rigtig lige få det til at passe sammen, så Hansi godt ord igen.

Der er afgang

af KimC, 16/2 2012, 13:09 (4453 dage siden) @ Hansi

Jiko, ved du hvilken dato de brune uniformer er afskaffet siden du stiller spørgsmål?

Jeg gætter på et veterantog, dvs det forklarer hvorfor det er de helt gamle sorte uniformer som togpersonalet bruger...! Og Fungerende er en DSB ansat som bruger de alm "nye" sorte uniformer.

OK, det undrede også mig at der blev givet afgang på den måde, når nu Arden på det tidspunkt havde U signaler.

Avatar

Der er afgang

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 16/2 2012, 13:14 (4453 dage siden) @ KimC

OK, det undrede også mig at der blev givet afgang på den måde, når nu Arden på det tidspunkt havde U signaler.

Arhh....er det nu rigtigt?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Der er afgang

af KimC, 16/2 2012, 17:59 (4453 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

OK, det undrede også mig at der blev givet afgang på den måde, når nu Arden på det tidspunkt havde U signaler.


Arhh....er det nu rigtigt?

Endnu i starten af 1990'erne havde Arden U signaler i begge retninger. Mod nord havde man endda et stort skrummel som var forberedt på at kunne vise kør igennem Der var på det tidspunkt også I signaler med tilhørende F signaler, men ingen sporskifter selvom man nok kunne se at der en gang havde været nogen. Jeg har ikke været i Arden siden den tid.

Der er afgang

af xyzzy, 16/2 2012, 18:23 (4453 dage siden) @ KimC

Det bliver så et spørgsmål om, hvornår Arden fik sine U-signaler. De var der ikke i 1981 og de var der i 1987.

Der er afgang

af Peter Sloots, 16/2 2012, 23:11 (4453 dage siden) @ xyzzy

Her er et billede fra 1982
[image]

Avatar

Hjælp til Peter Sloots emailadresse

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 19/2 2012, 09:14 (4451 dage siden) @ Peter Sloots

Kære Peter

Vil du sende mig din emailadresse?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
thomas.boberg.nielsen@gmail.com

Avatar

Udkørselssignaler Arden

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 17/2 2012, 23:57 (4452 dage siden) @ KimC

Arden station fik sine udkørselssignaler ret sent, faktisk ikke før end overgangen til sommerkøreplanen den 28. maj 1989. Samtidig blev overkørslerne 438 og 440 ændret fra håndbetjening til "motoriseret" betjening.

Ændringen udløste tre rettelsesblade (613-615) til TIB (V).

Arden fortsatte som togfølgestation. I årenes løb indskrænkedes tidsrummet, i hvilket togfølgestationen var betjent som togfølgestation, gradvist og de sidste år, var togfølgestationen ubetjent døgnet rundt.

Sikkerhedsmæssigt ændrede Arden status fra togfølgestation til trinbræt pr. 18. november 2010 og ind- og udkørselssignaler mv. fjernedes.

Ændringen udløste to rettelsesblade (4246 og 4247) til TIB (V).

Alle fem rettelsesblade til TIB (V) kan ses på http://www.randers-aalborg.dk/home/km-214-5-arden

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Avatar

Der er afgang

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 16/2 2012, 10:22 (4453 dage siden) @ jiko

Hej.

Angående billedet fra Arden station. Jeg kan ikke rigtig få det til at passe med at det er taget midt i 1980erne, da de typer uniformer der ses på billedet på det tidspunk var afskaffet. Der havde man jo den forhadte brune uniform, som ikke ret mange jernbanefolk brød sig om at bruge.

[image]
Arden den 4. maj 1985.

I midten af 1980'erne var man faktisk nået frem til den mørkeblå uniform. Hvis man kigger rigtig godt efter, vil man kunne se, at togfører og togbetjent er i gamle sorte uniformer, hvorimod stationsbestyreren er i mørkeblå uniform. Så der er nok tale om noget veterantogskørsel.

Og hvis man skulle være i tvivl, kan man blot se på passagereren på perronen: Hvide sportsstrømper i sorte træsko = rendyrket firser"mode";-).

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Avatar

Der er afgang

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 16/2 2012, 10:34 (4453 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Så der er nok tale om noget veterantogskørsel.

Og mon ikke det er fra denne tur?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Avatar

Lidt et emneskift (om uniformer)

af Jens, 30 cm bag skærmen, 16/2 2012, 17:36 (4453 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Togbetjentens uniform er ikke den gamle sorte uniform som togførerens. På togbetjentens uniform ses kun en række knapper, og 2 mindre knapper, antageligvis til brystlommer, hvilket de gamle sorte uniformer ikke havde!
Denne uniformsmodel minder i højere grad om den grå uniform fra Københavns Sporveje, eller en sporvejsuniform fra Aarhus Sporveje.

Om DSB også har haft denne uniformsmodel, skal jeg ikke kunne sige.

Med venlig hilsen
Jens

Avatar

Lidt et emneskift (om uniformer)

af Henrik Thomsen ⌂, Holte, 16/2 2012, 17:45 (4453 dage siden) @ Jens

Togbetjentens uniform er ikke den gamle sorte uniform som togførerens. På togbetjentens uniform ses kun en række knapper, og 2 mindre knapper, antageligvis til brystlommer, hvilket de gamle sorte uniformer ikke havde!
Denne uniformsmodel minder i højere grad om den grå uniform fra Københavns Sporveje, eller en sporvejsuniform fra Aarhus Sporveje.

Om DSB også har haft denne uniformsmodel, skal jeg ikke kunne sige.

Med venlig hilsen
Jens

Måske kan en bedre opløsning hjælpe:
[image]

--
[image]

Lidt et emneskift (om uniformer)

af L.H. Jensen, 16/2 2012, 17:55 (4453 dage siden) @ Henrik Thomsen

Togbetjentens uniform er ikke den gamle sorte uniform som togførerens. På togbetjentens uniform ses kun en række knapper, og 2 mindre knapper, antageligvis til brystlommer, hvilket de gamle sorte uniformer ikke havde!
Denne uniformsmodel minder i højere grad om den grå uniform fra Københavns Sporveje, eller en sporvejsuniform fra Aarhus Sporveje.

Om DSB også har haft denne uniformsmodel, skal jeg ikke kunne sige.

Med venlig hilsen
Jens


Måske kan en bedre opløsning hjælpe:
[image]

Faktisk er det togbetjenten, der er korrekt uniformeret ...

Iht. DSBs uniformsreglement (sådan noget havde man dengang - nu hedder det vel en designmanuel eller noget uforståeligt på engelsk ...) fra 1953 eller deromkring havde togpersonalet enkeltradede jakker, mens lokomotiv-, stations- og rangerpersnale m.fl. havde dobbeltradede. Desværre er der typisk en kronisk mangel på enkeltradede jakker ved veteranbanerne, således at mange togførere/togbetjente anvende dobbeltradede jakker i stedet. De dobbeltradede er også bedre at bevæge sig i - man kan godt mærke, at de er designet, så de passer til lokomotiv- og rangerpersonalets arbejdsforhold, mens de enkeltradede er faconsyede i ryggen og i øvrigt har det med at blive angrebet af "krympe-møl" (den slags små skadedyr, der angriber ens tøj i skabet og syr det mindre, helt uden at man opdager der - før man skal have det på ;-))

Mvh
LHJ
(som selv nu til dags bruger en dobbeltradet jakke til togtjeneste på MHVJ ...)

Avatar

Lidt et emneskift (om uniformer)

af Jens, 30 cm bag skærmen, 16/2 2012, 18:03 (4453 dage siden) @ L.H. Jensen

hmmm... Så skal jeg vidst også ud og have fat i en sådan uniform til næste gang jeg skal køre tog. Sådan en fra DSB findes nemlig endnu ikke blandt mine 23 uniformer... :-|

Med venlig hilsen
Jens

Lidt et emneskift (om uniformer)

af Svend, 16/2 2012, 20:52 (4453 dage siden) @ L.H. Jensen

Veterantogs-togførerens (Nathansen?) uniform (inkl uniformshue/kasket) er vist arvet fra en trafikassistent eller overtrafikassistent (egeløv).

--
Svend

Lidt et emneskift (om uniformer)

af Jens MO-Møller @, 16/2 2012, 22:44 (4453 dage siden) @ Svend

Så vidt jeg husker var der endda dobbelt egeløv i kasketten, så det må jo være en stationsforstanderkasket fra en større station der er tale om!

Venlig hilsen

Jens Møller

Lidt et emneskift (om uniformer)

af Svend, 16/2 2012, 22:49 (4453 dage siden) @ Jens MO-Møller

Eller trafikkontrollør (ikke nogen høj stilling i dag, men det var det inden der gik total inflation i stillingsbetegnelserne).

--
Svend

Lidt et emneskift (om uniformer)

af Sander Larsen @, 16/9 2013, 13:42 (3875 dage siden) @ L.H. Jensen

Jeg har med interesse læst denne lille tråd omk. de uniformer, personerne bærer på billedet fra Arden og bemærker især indlægget om hvornår der bruges enkeltradede og dobbeltradede jakker. Jeg har en komplet uniform af den sorte model, med jakke, vest, bukser og hue, fra min morfar. Uniformen blev dog aldrig blev taget i brug. På en grøn mærkat klipset indvendig på kraven står der 1969. Jakken er dobbeltradet og har emblemer på skulderne, ikke på reverser. Emblemerne har gradstegn/lønningsklasse 11 (jævnfør andet indlæg i forum der har postet et billedet af DSB's gradstegn fra Hvem Hvad hvor 1958). I 1953 er der, på min mors dåbsattest angivet at han er pakhusmester. Men i tiden derefter er han overgået til at arbejde som togfører. bl.a. Esbjerg Tønder Niebüll. Her tænker jeg, så må han jo være en del af togpersonalet. Men så passer det jo ikke jævnfør L.H.J indlæg at han har dobbeltradet jakke. Så tænker jeg at han så må han have beholdt retten til dobbeltradet uniform, hvis han altså bar den som pakhusmester.
Eller hvorledes?

I januar 1970 fik han benet kørt af, af et rangertog , da han færdes langs spor 8 ved Esbjerg Station, i forbindelse med at han skulle møde og føre et tog til Brande. Efterfølgende fik han et skrivebordsjob ved DSB, men det fungerede ikke for ham og han lod sig pensionere.
Jeg og ej heller nogen blandt resten af familien har nogle billeder af ham i en DSB uniform. Måske nogen her kan hjælpe. Han hed Ove Verner Knudsen og arbejdede fra Esbjerg station indtil først i 70erne.

Lidt et emneskift (om uniformer)

af Rylle, 16/9 2013, 13:48 (3875 dage siden) @ Sander Larsen

du kunne vel ikke ligge et billede op af omtalte jakke vel? Eventuelt også emblemer?

Lidt et emneskift (om uniformer)

af Sander Larsen, 16/9 2013, 13:54 (3875 dage siden) @ Rylle

jo det kan jeg lige ved lejlighed

Lidt et emneskift (om uniformer)

af Sander Larsen, 16/9 2013, 14:06 (3875 dage siden) @ Sander Larsen

Jeg kommer i skrivende stund i tvivl. jeg tror søreme at jeg har forvekslet mit indre bilede af uniforms jakken, som er pakket ned, med DSB frakken/kappen, eller hvad man kalder den, som jeg bruger når vintervinden er strid. Den er netop dobbeltradet. Emblemerne sidder på skulderene på begge, men jeg må indse at jakken er enkeltradet og det er frakken/kappen som er dobbeltradet. Beklager.

Lidt et emneskift (om uniformer)

af Anders Madsen, 16/9 2013, 14:17 (3875 dage siden) @ Sander Larsen

Jeg og ej heller nogen blandt resten af familien har nogle billeder af ham i en DSB uniform. Måske nogen her kan hjælpe. Han hed Ove Verner Knudsen og arbejdede fra Esbjerg station indtil først i 70erne.

Ifølge "Danske Statsbaners Tjenestemænd 1960":
Togfører O. V. Knudsen, Esbjerg. Født: 8-10-14. ansat: 1-10-39. I nuværende stilling: 1-7-59.

Jeg håber, at det er til hjælp.

Lidt et emneskift (om uniformer)

af Sander Larsen @, 16/9 2013, 15:51 (3875 dage siden) @ Anders Madsen

Tak.

Lidt et emneskift (om uniformer)

af Sander Larsen @, 17/9 2013, 22:46 (3874 dage siden) @ Sander Larsen

Her er artiklen fra Vestkysten

[image]

Der er afgang

af Minoque, 16/2 2012, 00:09 (4454 dage siden) @ Georg Schmidt

Det stod der endnu i Kvissel den 16 juli 2010, håber man kan se det på billedet
[image]

Hyggelig banegård, det er vist en modeltog klub eller sådan noget der holder til i bygningen..
[image]

Avatar

Der er afgang fra Kvissel

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 16/2 2012, 21:46 (4453 dage siden) @ Minoque

Det stod der endnu i Kvissel den 16 juli 2010, håber man kan se det på billedet
[image]

Det står skam endnu på sin vante plads.
Så vidt jeg husker var der lidt polimik mht. ejerskabet af apparaturet, dengang Fredershavn Kommune allernådigst fik lov til at købe stationsbygningen af DSB, men enden på det blev, at det fik lov til at blive stående i karnappen, til stor glæde for husets brugere, som nærer en vis veneration for bygningen, og eftersom at apparaturet jo er en stor del af bygningens historie. Og så står det jo ikke nogen i vejen, når det befinder sig dér i karnappen.

Hyggelig banegård, det er vist en modeltog klub eller sådan noget der holder til i bygningen..
[image]

Jow-jow da:

http://www.fmjk.dk/

Og så er det i øvrigt en station, og ikke en banegård ;-)
Frederikshavn Gl. station var en station, mens den nuværende er en banegård. Og så kan du jo spekulere lidt over forskellen ;-)

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Der er afgang

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 16/2 2012, 01:22 (4454 dage siden) @ Georg Schmidt

Der kan gives afgang på mange måder:

[image]
Stationspasser/kontorfunktionær Jacobsen, Svebølle, har givet reglementeret "Afgang" til togføreren (der var lys i "juletræet" / "trekanten"), toget kører, og nu gælder det et sidste farvel (ret forstået) til trafikelev E.V. Pedersen, der skal videre i uddannelsen fra Svebølle til Sorø station d. 29. januar 1957.


Erik V. Pedersen,
http://evp.dk/index.php?page=svebolle

Der er afgang

af Georg Schmidt, 16/2 2012, 02:07 (4454 dage siden) @ Georg Schmidt

Fandt lige et par mere.
[image]
Afgangslyset tændt for spor 3 Århus H sommertrafik 1974.
[image]
Stander Viby J ude på perronen og "flage gennemkørsel" for særtog med DL 12.
[image]
Fungerende Århus H overtrafikassistent A B Sillesen tænder afgangslyset i spor 3 for tog 544 ved den gamle perronkiosk på perron 1 på Århus H 1973. Samme år blev fungerende flyttet fra kiosken til post 5 ved Frederiksbroen.
[image]
Afgang 544 mod Herning.
Mvh
Georg

Der er afgang

af Ekaeli007, 16/2 2012, 08:10 (4454 dage siden) @ Georg Schmidt

Der er altså noget ved Århus H som jeg ikke kan forklare, selvom jeg ikke er fra byen, kan jeg godt lide at komme til Århus, Jeg mangler bare at tage turen til Odder og jeg lover mig selv at næste gang skal jeg en tur med grisen.

PS jeg håber deres letbane bliver virkeliggjort.

Med venlig hilsen

Bent Jensen
Gadstrup

Der er afgang

af Svend Jensen, 16/2 2012, 10:08 (4453 dage siden) @ Ekaeli007

Ja, der er noget ved Aarhus. Se lige de der bænke, det er da så superfede! Hvorfor er det der ikke længere, det ville være en turistattraktion i sig selv at få lov at sidde i sådan een!

Avatar

Der er afgang

af Per Hauberg, 17/2 2012, 02:21 (4453 dage siden) @ Georg Schmidt

Herligt med kendte ansigter !

Sille kender vel (næsten) alle, hvorimod Hagbard Nielsen (Viby J) sjældent gav de store rundvisninger til fremmødte entusiaster.
Hans ord til mig, da jeg een af de allerførste dage som eftermiddagsassistance på hans banegård havde det med at glemme bogføringslisterne foran mig, når Den Store Bane kom forbi på de lange skinner på den anden side af hegnet, var ganske kloge, omend de ikke holdt 100 %:
"Kom du nu ind til banen for alvor, knægt - så går det der over..."

vh

P.

Avatar

Der er afgang

af Ove Nygaard, 16/2 2012, 09:25 (4454 dage siden) @ Georg Schmidt

Afgang fra Sindal 1979.

Hej Georg.

Sindal 1979. Hvor er "huen med det sort/røde" bånd, som markerer den lovlige stationsbestyrer? Hvem er "synderen"?

Bedste hilsener

Ove

Avatar

Der er afgang - den "topløse" stationsbestyrer i Sindal

af Ove Nygaard, 16/2 2012, 09:41 (4454 dage siden) @ Georg Schmidt

[image]

Afgang fra Sindal 1979.
Mvh
Georg

Ja, hvem er han?

Ove

Der er afgang - den "topløse" stationsbestyrer i Sindal

af Georg Schmidt, 16/2 2012, 10:03 (4454 dage siden) @ Ove Nygaard

Ja Ove, afgangen fra Sindal når nok ikke "Kvissel-højder", men se nu ham herunder, han havde sådan glædet sig til at se chefen komme ud med signalstokken.:-D :-D
[image]
Hilsen Georg

Avatar

Der er afgang - den "topløse" stationsbestyrer i Sindal

af Ove Nygaard, 16/2 2012, 16:33 (4453 dage siden) @ Georg Schmidt

Ja Ove, afgangen fra Sindal når nok ikke "Kvissel-højder", men se nu ham herunder, han havde sådan glædet sig til at se chefen komme ud med signalstokken.:-D :-D
[image]
Hilsen Georg

Ja, men Georg, ham kan han kikke længe efter, for afgangsstokken er afskaffet for mange år siden på det pågældende sted, som jeg "tilfældigvis" kender udmærket. :-D

Chefen det pågældende sted befinder sig sikkert "inden døre", og nu om dage ser man heller ikke mange af dem på "synlig ledelse".

For mange år siden sendte en "central chef" et rundspørge til sine "chefer i marken" og spurgte, om de kort ville definere, hvad den enkelte forstod ved "synlig ledelse".
En af cheferne svarede:" Jeg har udøvet "synlig ledelse", længe før det blev til teori".:-P
Det siges, at den "centrale chef" ville have "korrekset" den pågældende for dette "frække" svar, men afstod fra det.
Forlydender vil vide, at den "centrale chef" over for den pågældende senere skulle have udtalt:" Efter at have været i virksomheden, som jeg nu forlader til fordel for et andet job, i en del år, forstår jeg, hvad du mente med det svar." :-P

Det siges, at historien er sand.

Hilsen

Ove

Der er afgang - den "topløse" stationsbestyrer i Sindal

af re20000, 17/2 2012, 09:25 (4453 dage siden) @ Ove Nygaard

Og så må vi andre udenforstående altså lige have historien om hvorfor han hedder den topløse?

Nold

Avatar

Der er afgang - den "topløse" stationsbestyrer i Sindal

af Ove Nygaard, 17/2 2012, 19:19 (4452 dage siden) @ re20000

Og så må vi andre udenforstående altså lige have historien om hvorfor han hedder den topløse?

Nold

Kære Nold.

På det pågældende billede fra Sindal vises "en person i døren" til stationskontoret bærende på en afgangsstok - i "folkemunde" kaldet "spejlægget". Efter den tids sikkerhedsreglement havde han funktion som "Stationsbestyrer på perron". For at markere denne (sikkerheds-)funktion over for togets personale, men også øvrigt personale, som han kunne "udøve myndighed overfor", skulle han bære mindst en uniformshue med et rødt/sort huebånd - behøvede ikke nødvendigvis fuld uniform. Som det kan ses, er den pågældende ikke iført denne huebeklædning, og det gav mig anledning til at betegne ham som "den topløse" - et begreb der ellers giver andre "idéassociationer".:-D
I "gamle dage" ville denne ukorrekte fremtoning omgående have udløst en påtale fra "den tilsynsførende trafikinspektør", som kunne finde på at kalde det for "en hovedløs optræden".
Nu er "spejlægget" en saga blott, og det "røde huebånd", som mangen en ung stationsbestyrer bar med stolthed på perronen, er gået samme vej.

Bedste hilsener

Ove Nygaard, i sin tid af og til "stationsbestyrer på perron"

Der er afgang - den "topløse" stationsbestyrer i Sindal

af re20000, 18/2 2012, 12:48 (4451 dage siden) @ Ove Nygaard

Tak for det, Ove. Jeg troede det var et øgenavn, han havde lagt sig til og der måske var en sjov historie tilknyttet.

Bedste hilsner

Nold

Der er afgang

af Svend Jensen, 16/2 2012, 10:11 (4453 dage siden) @ Georg Schmidt

Især er billedet af Sindal Station iøjnefalende! Hold op hvor var den flot!

Der er afgang

af Georg Schmidt, 19/2 2012, 22:32 (4450 dage siden) @ Georg Schmidt

Der var et bedre billede fra Kvissel med skiltet.
[image]
[image]
[image]
Et par fra Tolne med og uden mærke "Perron ved trinbræt" jeg er lidt i tvivl om årstal, mon ikke 77 og 79.
Mvh
Georg

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak