Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

IC4 trukket sydpå gennem Vejle i dag? (Jernbanen i dag)

af 291132, 24/2 2012, 15:23 (4454 dage siden)
redigeret af 291132, 24/2 2012, 15:57

Hej,

Jeg så et IC-4-sæt passere Vejle sydpå (spor 4) klokken 1426/27 i dag - vel og mærke trukket efter separat diesellokomotiv (kender ikke typen af denne - mener det var gult/rødt, vistnok 6 aksler, formodentlig uden automatkobling, da der var separat vogn mellem lokomotiv og MG). Lagde ikke mærke til litra-nummeret, da jeg havde alt for travlt med at kigge på alt den grafitti, der mildest talt ikke ligefrem fik IC-4-sættet til at ligne et, der næsten aldrig har været i brug.
Er der nogen, der ved hvorfor det mon var blevet træt af at stå i Aarhus?

IC4 trukket sydpå gennem Vejle i dag?

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 24/2 2012, 15:58 (4454 dage siden) @ 291132

Hej,

Jeg så et IC-4-sæt passere Vejle sydpå (spor 4) klokken 1426/27 i dag - vel og mærke trukket efter separat diesellokomotiv (kender ikke typen af denne - mener det var gult/rødt, vistnok 6 aksler, formodentlig uden automatkobling, da der var separat vogn mellem lokomotiv og MG). Lagde ikke mærke til litra-nummeret, da jeg havde alt for travlt med at kigge på alt den grafitti, der mildest talt ikke ligefrem fik IC-4-sættet til at ligne et, der næsten aldrig har været i brug.
Er der nogen, der ved hvorfor det mon var blevet træt af at stå i Aarhus?

Hvis den var meget hærget og overmalet, og ikke i de 'normale' DSB farver, så var det nok prototypen.
Den har stået ved Augustenborggade længe, og lignet noget der var løgn.

Jeg tror endda på et tidspunkt, at jeg lagde mærke til, at der manglede en dør (!!)
Der er vidst ikke nogen der er interesseret i den, men mon ikke andre ved mere?

De fleste andre IC4 i Aarhus ser nogenlunde pæne ud, men der er da et par enkelte 'hilsener' på de yderste par stykker.

(Her er et billede af toget - sans grafitti: http://en.wikipedia.org/wiki/File:DSB_IC4_in_Aarhus_2.jpg )

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

IC4 trukket sydpå gennem Vejle i dag?

af Carsten, 24/2 2012, 21:31 (4454 dage siden) @ Henrik C

Hej Henrik

Det var ET sæt 99 der trak sæt 108 der skal testes her i weekenden.

Med venlig hilsen

Carsten

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak