Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hensat veterantog ved CVK (Billedegætterier)

af Langelandsbanen, 2/3 2012, 20:30 (4439 dage siden)

Hejsa

Jeg har i forskellige sammenhænge set billeder af hensat museumsmateriel ved CVK, bl.a. BHS vognen og et par vogne fra NSJV.

Men jeg har fået indtrykket at der holder en del, jeg har dog ikke kunne finde nogle billeder eller optegnelser.

Nogle der har lidt at vise der fra? da jeg desværre ikke har mulighed for at tage til København. er lidt nysgerig på om der er guld imellem :)

--
Mikkel Fagerli
www.Langelandsbanen.dk
[image][image]

Hensat veterantog ved CVK

af ozzie, 2/3 2012, 20:35 (4439 dage siden) @ Langelandsbanen

Hejsa

Jeg har i forskellige sammenhænge set billeder af hensat museumsmateriel ved CVK, bl.a. BHS vognen og et par vogne fra NSJV.

Men jeg har fået indtrykket at der holder en del, jeg har dog ikke kunne finde nogle billeder eller optegnelser.

Nogle der har lidt at vise der fra? da jeg desværre ikke har mulighed for at tage til København. er lidt nysgerig på om der er guld imellem :)

http://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=33480

Mvh. Ozzie.

Hensat veterantog ved CVK

af Langelandsbanen, 2/3 2012, 20:39 (4439 dage siden) @ ozzie

Jeg takker og bukker, havde ellers forsøgt søgefunktionen :)

--
Mikkel Fagerli
www.Langelandsbanen.dk
[image][image]

Hensat veterantog ved CVK

af ozzie, 2/3 2012, 20:57 (4439 dage siden) @ Langelandsbanen

Hejsa

Jeg har i forskellige sammenhænge set billeder af hensat museumsmateriel ved CVK, bl.a. BHS vognen og et par vogne fra NSJV.

Men jeg har fået indtrykket at der holder en del, jeg har dog ikke kunne finde nogle billeder eller optegnelser.

Nogle der har lidt at vise der fra? da jeg desværre ikke har mulighed for at tage til København. er lidt nysgerig på om der er guld imellem :)


[image]
Hbis/Hbils
[image]

Husk på billedene er snart 6 år gamle, men det kan være der er nogle der ved hvad af det er stadigvæk er på CVK.

Mvh. Ozzie

Hensat veterantog ved CVK

af Hedegaard, 3/3 2012, 16:14 (4438 dage siden) @ Langelandsbanen

For nogle år siden stod der en WLABm sovevogn inde i selve hallen.
Står den der stadigvæk?

Hensat veterantog ved CVK

af re20000, 3/3 2012, 20:15 (4438 dage siden) @ Hedegaard

Jeg mender at NSJK har fået besked på at fjerne deres mat. da arealet skal anvendes til andet foormål. Det må vel betyde at det bliver nødvendigt at hugge noget op, da det ikke vil være muligt at finde andre steder at anbringe det. Det må vel gælde andet mat. der henstår?

Nold

Hensat veterantog ved CVK

af KimC, 4/3 2012, 07:55 (4437 dage siden) @ re20000

Jeg mender at NSJK har fået besked på at fjerne deres mat. da arealet skal anvendes til andet foormål.

Hvilket sansynligvis betyder at sporene skal pilles op. Det er vist med at nyde Cvk mens man kan.

Rødby

af glade-koege ⌂, køge, 4/3 2012, 09:44 (4437 dage siden) @ re20000

er vidst mere end nok plads i rødby indtil 2018/2020 til at opbevarer en masse matriale og ja hærværk sker der nok ikke det store af dernede...

Veterantogsvogne på cvk

af Peter Roland Hansen, 4/3 2012, 10:54 (4437 dage siden) @ glade-koege

Problemet med NSJK materiellet er stort set løst. Klubben lavede for nogle år tilbage en bevaringsplan og kun ganske få af de enheder som står på CVK skal bevares for eftertiden, og her er der fundet brugbare løsninger. SE WWW.VETERANTOGET.DK. Samtidig med at der er udarbejdet en bevaringsplan er reservedelsbeholdningen blevet revurderet idet der jo ikke er grund til at samle reservedele til vogne som ikke indgår i bevaringsplanen. Det har medført at en større mængde reservedele er sorteret fra og tilbudt diverse klubber. Resten + lagervognene fra disse dele skrottes i det omfang der ikke har meldt sig interesserede.
Interessen for at overtage vogne + reservedele har været til at overse.

Rødby

af Anders Madsen, 4/3 2012, 12:46 (4437 dage siden) @ glade-koege

Det er en fin tanke, hvis man kunne hensætte materiale i Rødby Færge, men det er lidt naivt at tro, at der ikke bliver begået hærværk på disse kanter. Desuden har Banedanmark med vanlig omhu fjernet mange spor og sporskifter på det tidligere rangerområde. Der er kun ganske få spor i drift. Så denne mulighed er desværre ikke til stede.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak