Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Fredagsgrin (Trafikpolitik)

af andersj, Aalborg, 9/3 2012, 18:10 (4433 dage siden)

Enkeltspor til Esbjerg, B-vogne i Vendsyssel og ultimativt togkaos samt sandt mareridt med alternative typer på Aalborg Banegård. Det er underholdende læsning, når Hasse Boe modsiger sig selv og slynger urigtige oplysning til alle sider. Hvornår mon han sidst har indløst en togbillet?. Stakkels elever der skal til eksamen med en sådanne lærer.

http://www.nordjyske.dk/artikel/10/2825/53/4089108/3/paradoksal-politik

DSB's svar:
http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/53/4091803/3/flere-faktuelle-fejl

Fredagsgrin

af Hedegaard, 9/3 2012, 18:30 (4433 dage siden) @ andersj

Jeg er stor tilhænger af fri presse og offentlig debat.
Men for dælen da! Hvor er jeg træt af at læse artikler, som i bedste EB stil er skrevet af folk der ikke gør det mindste for at undersøge det de vil skrive om.
Men folk æder desværre disse artikler råt, da de bygger på den generelle uvidenhed der hersker blandt befolkningen.
Man savner dengang aviser havde faktuelt indhold, som skulle gøre de uvidende klogere. I dag er de nærmest blevet deres talerør!

Fredagsgrin

af re20000, 10/3 2012, 11:51 (4432 dage siden) @ Hedegaard

Det er da til at forstå at folk "flygter" fra udkantsdanmark, hvis det er befolket af sådan nogle tågehorn.
Resten af artiklerne i dagens udgave ser heller ikke ud til at være stort mere opbyggelige eller utendentiøse...

Nold

Fredagsgrin

af Erik Kjærgaard, 10/3 2012, 15:46 (4432 dage siden) @ re20000

Ja, jeg er også glad for, at jeg ikke skal købe billet ved Anders Jønsson.
Nu ligger Hjørring midt i Vendyssel - i modsætning til København, der som bekendt ligger helt på kanten af Danmark. Næsten i Sverige - dog trods alt i "udkanten" af Danmark!!

Fredagsgrin

af gamle ole, 10/3 2012, 18:09 (4432 dage siden) @ andersj

Tja. Kommer til at den tænke på den gamle joke, om den danske politikkerdelegation der tar til Schweiz og morer sig over den schweziske flådeminister, hvortil denne svarer: ja men I da også en finansminister i Danmark!
Sådan. Ta den, politikkere.:-D


hilsen Ole

Gastoget
Gastoget

Under 2. Verdenskrig kørte flere motorvogne og -lokomotiver fra både DSB og privatbanerne på naturgas. Denne artikel om DSBs forsøg med naturgasdrift stammer fra Vingehjulet nr. 2/1946 og er skrevet af Trafikassistent K. F. Fauerschou, Struer.

Læs mere
DSB MX1015

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak