Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ersatzzug fur ICE33 (Generelt)

af Rolf Jensen, 19/3 2012, 06:23 (4428 dage siden)

Hej

Jeg har været en tur i Hamburg her i weekenden og på turen hjem var ICE33 erstattet af et andet tog.
Heldigvis holdt ICE33 og ventede på os i Rødby

[image]
BR 218 med 4 vogne på krogen.

[image]
Krydsning med ICE38 som skal til Berlin.

[image]

[image]
Ank. til Puttgarden, i samme øjeblik, så sejlede Scandlines, 40 min til næste færge. :-|
[image]

[image]

[image]

Ersatzzug fur ICE33

af Ekaeli007, 19/3 2012, 08:42 (4428 dage siden) @ Rolf Jensen

Er det helt umuligt at køre IC vogne over på færgen og der så var en ME der hentede den når de kom til Rødby så man undgik skift til og færge gående???


Ned venlig hilsen

Bent Jensen
Gadstrup

Ersatzzug fur ICE33

af Rolf Jensen, 19/3 2012, 09:10 (4428 dage siden) @ Ekaeli007

Ellers kunne man jo bare havde sejlet ICE'eren over til Puttgarden, sådan at det holdt klar.
Det giver jo ingen mening at overfører vognene med førgen, for de skal jo også hjem igen til Tyskland.
Men ja, det var da klart mere hyggeligt at kører med erstatningstoget end en MF'er. ;-)
ICE'eren er et dejligt tog at kører med.

Ersatzzug fur ICE33

af Woodi, 19/3 2012, 12:01 (4428 dage siden) @ Rolf Jensen

De kunne bare sende hele herligheden med færgen og skrive "Behold hele molevitten" ;)

--
[image]

Ersatzzug fur ICE33

af Ekaeli007, 19/3 2012, 14:20 (4428 dage siden) @ Woodi

Det er da rigtigt at det var da meget lettere hvis man i Puttgarden kunne gå over i enten ICE togsæt eller måske en IC3 hvis der var nogen ledige, apropos hjemturen med en tom stamme, kunne da ske med eventuelt nattoget til Tyskland via Padborg Flensborg, for iøvrigt var det ICE togsættet der var nedbrudt eller hvad var problemet???

apropos ICE dieseludgaven, det er da meget behageligt at køre med, jeg har kørt fra Nyk F med en i dieseludgaven til Høje Taastrup (jeg har flere gange kørt med ICE i Tyskland altså den elektriske udgave fra Mannheim til Hamburg og bortset fra designet (det kan tyskerne ikke) er det da behageligt tog at køre med.

Ersatzzug fur ICE33

af Rolf Jensen, 20/3 2012, 12:27 (4427 dage siden) @ Ekaeli007

Jeg fandt ikke ud af hvilket tog der var nedbrudt.

Deres design til ICE'eren er da meget pænere end de nye tog som skal kører mellem Holland og Belgien. (bygget hos Ansaldobreda)
Enig i at ICE toget er rart at kører med.

Ersatzzug fur ICE33

af Ekaeli007, 20/3 2012, 16:09 (4427 dage siden) @ Rolf Jensen

Apropos du nævner det nye tog der skal køre mellem Holland og Belgien og bygget af Anasaldo som vist også er lidt af en skandale, gad også vide hvad man vil gøre ved det??? Er der nogen der er orienteret på dette område? Men De har da gudskelov indsat nogle flerstrømslokomotiver der såvidt jeg ved er lejet og så har NS nogle personvogne der er i toget og såvidt jeg ved kører disse stammer problemfrit hver dag.

Med venlig hilsen

Bent Jensen
Gadstrup

Ersatzzug fur ICE33

af Ekaeli007, 20/3 2012, 17:13 (4427 dage siden) @ Woodi

Tak glimrende sammenligning hahaha der fik italienerne den, jeg syntes det er synd når Italien ellers har så stolte jernbanetraditioner før IC4 og LYRA togene. Mere sjældne end kønne.

Med venlig hilsen

Bent Jensen
Gadstrup

Ersatzzug fur ICE33

af Frederik N., 20/3 2012, 18:53 (4426 dage siden) @ Ekaeli007

[image]

Håber ikke at det skal køre 300 km/t... dens form hjælper altså ikke:-D

Avatar

Ersatzzug fur ICE33

af Henrik Thomsen ⌂, Holte, 20/3 2012, 20:24 (4426 dage siden) @ Frederik N.

[image]

Håber ikke at det skal køre 300 km/t... dens form hjælper altså ikke:-D

Nej, den er godt nok styg. Når der nu engang er lavet et ret pænt design til højhastighedstog, bør man blive ved det og det der ligner. Der må man jo sige at franskmændene er sluppet noget bedre fra dén opgave.

[image]
TGV 87 Paris Gare de Lyon 7. april 1990.

[image]
TGV 344 Paris Gare de Montparnasse 3. maj 1991

Hilsen
Henrik

--
[image]

Ersatzzug fur ICE33

af Jens MO-Møller @, 20/3 2012, 21:10 (4426 dage siden) @ Henrik Thomsen

Hvor har du dog ret i din påstand; ved gud, dette italienske jernbanemonster er noget af det grimmeste man kan forestille sig! Når det (forhåbentlig aldrig) bliver sat i drift, vil der rejse sig et ramaskrig, for børn, hunde og andre i øvrigt sarte sjæle vil da løbe skrigende væk ved synet af et sådant uhyre!

Venlig hilsen

Jens Møller

Ersatzzug fur ICE33

af mhv_vsvt, Holbæk / Rørvig, 20/3 2012, 20:27 (4426 dage siden) @ Frederik N.

- Undskyld men er billedet af Ansaldos "FIAT-tog" der taget på Messe-halle Berlins område?

--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf

Ersatzzug fur ICE33

af Niels Munch, 20/3 2012, 20:38 (4426 dage siden) @ mhv_vsvt

Det skal du ikke undskylde; det er mit billede, der på interessanteste vis bliver "genbrugt" i denne - efterhånden ligegyldige - tråd.

M.v.h.
Niels

Ersatzzug fur ICE33

af Woodi, 20/3 2012, 20:57 (4426 dage siden) @ Niels Munch

Det skal du ikke undskylde; det er mit billede, der på interessanteste vis bliver "genbrugt" i denne - efterhånden ligegyldige - tråd.

M.v.h.
Niels

Nu skal alt her jo ikke kun handle om "gamle dage"..

--
[image]

Ersatzzug fur ICE33

af Niels Munch, 20/3 2012, 21:09 (4426 dage siden) @ Woodi

Nu skal alt her jo ikke kun handle om "gamle dage"..

Hvorledes opfatter du mit billede fra 2008, som du så venligt har "genbrugt", som gamle dage?

Når jeg opfatter denne tråd som "efterhånden ligegyldig", er det fordi, den alene indeholder reel information om ICE-erstatningsmateriel. Resten har - som det desværre oftere og oftere i dette forum er tilfældet - udviklet sig til snik-snak uden reel information.

Og det har ganske rigtigt intet med "gamle dage" at gøre - det er vel nutidige forumskribenter, der har et utæmmeligt behov for at tænke højt.

I den bedste mening
Niels

Avatar

Ersatzzug fur ICE33

af Per Hauberg, 21/3 2012, 10:36 (4426 dage siden) @ Niels Munch

Det må være en tjans for MutterRazor:
Hver gang, en tråd tager kurs a la denneher, bør der straks komme en standardformular på skærmen i fjæsbog-stil: Man skal kunne sætte kryds i
1) Me like
2) Me no like
3) Me not know

Dog - modsat fjæsbog - skal der ikke være plads til supplerende kommentarer.

-så holder niveauet, og tråden behøver ikke blive længere. :-D

Ersatzzug fur ICE33

af Krüger, 21/3 2012, 17:06 (4426 dage siden) @ Woodi

Den asiatisk udseende herre, længst til højre i billedet..... Er han ved at dø af grin eller hvad?:-P

Ersatzzug fur ICE33

af Bruger4711, 21/3 2012, 15:01 (4426 dage siden) @ Ekaeli007

for iøvrigt var det ICE togsættet der var nedbrudt eller hvad var problemet???

Der er for tiden i alt fem ICE TD-togsæt ude til reparation på værkstedet i Tyskland.

Det kan ikke omløbet ikke tåle. Der mangler derfor lokalsæt i nogle af løbene på Sjælland og i Jylland køres alle Eurocity med dansk MF-materiel for tiden.

Der forventes dog allerede i løbet af weekenden sæt klar igen. Det skulle vist være fejl på akselerne eller bremserne, der gør der mangler sæt.

Ersatzzug fur ICE33

af andersj, Aalborg, 21/3 2012, 15:29 (4426 dage siden) @ Bruger4711

for iøvrigt var det ICE togsættet der var nedbrudt eller hvad var problemet???


Der er for tiden i alt fem ICE TD-togsæt ude til reparation på værkstedet i Tyskland.

Det kan ikke omløbet ikke tåle. Der mangler derfor lokalsæt i nogle af løbene på Sjælland og i Jylland køres alle Eurocity med dansk MF-materiel for tiden.

Der forventes dog allerede i løbet af weekenden sæt klar igen. Det skulle vist være fejl på akselerne eller bremserne, der gør der mangler sæt.

Har EC togene til/fra Aarhus ikke kørt med IC3 i et par år efterhånden? ICE togene Aarhus-Berlin kører vel fortsat med ICE.

Ersatzzug fur ICE33

af Bruger4711, 21/3 2012, 15:36 (4426 dage siden) @ andersj

Det kan ikke omløbet ikke tåle. Der mangler derfor lokalsæt i nogle af løbene på Sjælland og i Jylland køres alle Eurocity med dansk MF-materiel for tiden.

Har EC togene til/fra Aarhus ikke kørt med IC3 i et par år efterhånden? ICE togene Aarhus-Berlin kører vel fortsat med ICE.

Lad mig omskrive det, så der er ikke er nogen tvivl: 380/381 og 386/387 køres med IC3.

Ersatzzug fur ICE33

af andersj, Aalborg, 21/3 2012, 15:52 (4426 dage siden) @ Bruger4711

Det kan ikke omløbet ikke tåle. Der mangler derfor lokalsæt i nogle af løbene på Sjælland og i Jylland køres alle Eurocity med dansk MF-materiel for tiden.

Har EC togene til/fra Aarhus ikke kørt med IC3 i et par år efterhånden? ICE togene Aarhus-Berlin kører vel fortsat med ICE.


Lad mig omskrive det, så der er ikke er nogen tvivl: 380/381 og 386/387 køres med IC3.

Hvad så mellem Hamburg og Berlin på 380/381 / 35/38?

Ersatzzug fur ICE33

af Jørgen Schwartz, Tranbjerg J, 22/3 2012, 07:51 (4425 dage siden) @ Bruger4711

Det kan ikke omløbet ikke tåle. Der mangler derfor lokalsæt i nogle af løbene på Sjælland og i Jylland køres alle Eurocity med dansk MF-materiel for tiden.

Har EC togene til/fra Aarhus ikke kørt med IC3 i et par år efterhånden? ICE togene Aarhus-Berlin kører vel fortsat med ICE.


Lad mig omskrive det, så der er ikke er nogen tvivl: 380/381 og 386/387 køres med IC3.

Så blev der tvivl alligevel. 380/381 køres med BR 605 og 386/387 køres med MF. Det er fakta fra virkelighedens verden. :-D

Mvh Jørgen

Ersatzzug fur ICE33

af Bruger4711, 22/3 2012, 09:12 (4425 dage siden) @ Jørgen Schwartz

Så blev der tvivl alligevel. 380/381 køres med BR 605 og 386/387 køres med MF. Det er fakta fra virkelighedens verden. :-D

Det er nu ikke helt korrekt, for IE 381 kørte med MF 5091 til morgen. Men det er korrekt at returløbet køres med ICE-TD 5516.

Ersatzzug fur ICE33

af Ekaeli007, 22/3 2012, 10:26 (4425 dage siden) @ Bruger4711

Jeg ved nok det er utopi, men hvis jernbaneforvaltningerne DB og DSB kunne tale sammen, om man ikke kunne lave en dispensation for at en IC3 må lige køre fra færgen og ud på perronen i Puttgarden så man ikke behøvede at jage passagerer til at gå op til færgen i Puttgarden, selvom det vel ikke er så tit det sker, så hvis eventuelle passagerer ikke skal løbe frem og tilbage med kufferter hvis man tillader sig at have noget bagage med. Det er selvfølgelig også forudsat at der ikke var et eller to IC3 sæt med indusi der var ledige. Kunne man mon overveje at forsyne et par flere IC3 med indusi , jeg ved godt det koster penge, men det var måske en overvejelse værd.

Man må vel også tænke på passagerernes ve og vel. Bevares jeg kan selv skifte ved færgen med en enkelt håndtaske og kuffert (endnu da). Men der er måske nogen passagerer man ikke skal drille med noget sådant.

Med venlig hilsen

Bent Jensen
Gadstrup

Ersatzzug fur ICE33

af Jørgen Schwartz, Tranbjerg J, 22/3 2012, 12:20 (4425 dage siden) @ Bruger4711

Så blev der tvivl alligevel. 380/381 køres med BR 605 og 386/387 køres med MF. Det er fakta fra virkelighedens verden. :-D


Det er nu ikke helt korrekt, for IE 381 kørte med MF 5091 til morgen. Men det er korrekt at returløbet køres med ICE-TD 5516.

Det er jo så undtagelsen for normalt køres 380/381 med BR 605.

Mvh Jørgen

Ersatzzug fur ICE33

af Ekaeli007, 22/3 2012, 11:33 (4425 dage siden) @ Bruger4711

Undskyld hvis jeg trækker det for langt tilbage i tiden, men var bremserne ikke hovedårsagen til at ICE TD var grounded sålænge i Tyskland, førend de fik lov til at køre igen.

Var det egentlig ikke først under Fussball Vm at de blev taget til nåde og kørte regelmæssigt med passagerer??

Med venlig hilsen

Bent Jensen
Gadstrup

Ersatzzug fur ICE33

af Ekaeli007, 22/3 2012, 14:04 (4425 dage siden) @ Niels Munch

Tak Niels du hjalp mine hjerneceller på rette spor, nu da du nævner den artikel kan jeg godt huske at det var det jeg læste var hovedårsagen. Gudskelov at de fik nogenlunde styr på problemet.

Jeg glæder mig til jeg en dag kan køre med den til Berlin og rigtig mærke at den får lov til at løbe tophastighed mellem Hamburg og Berlin pønser man måske på at når Fehmarn bælt forbindelsen er etableret at de så skal køre København Hamburg i minimum 2 timers drift og så kommer der elektriske tostrøms togsæt til regionaltrafikken København-Nykøbing F-Lübeck-Hamburg og Fredericia-Flensburg-Hamburg i timedrift?? Min ønske tænkning ved jeg godt.

Med venlig hilsen

Bent Jensen
Gadstrup

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak