Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Di3.610 (Generelt)

af NoHAB56, 14/4 2012, 02:32 (4398 dage siden)

Di3.610, populært kadet "Finse-NoHAB'en" efter brugen som sneryddingslokomotiv med stor frontplog gennem flere år på Bergensbanens højfjeldsstrækning, nu henstående på Marienborg verksted i Trondheim, 13/4-2012. Bagved holder Di2.851

[image]

Di3.610

af Jens MO-Møller @, 14/4 2012, 05:19 (4398 dage siden) @ NoHAB56

Hvad er det der stikker ud fra nr. 2 aksel på bogien?

Venlig hilsen

Jens Møller

Di3.610

af Schack, Odense, 14/4 2012, 12:08 (4398 dage siden) @ Jens MO-Møller

Hey.

Vil tro at det er noget der er monteret for evt. at beskytte Blokeringsbeskytteren... (bare min første tanke)

--
Med venlig hilsen
Peter Schack

Avatar

Di3.610

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 14/4 2012, 07:15 (4398 dage siden) @ NoHAB56

Di3.610, populært kadet "Finse-NoHAB'en" efter brugen som sneryddingslokomotiv med stor frontplog gennem flere år på Bergensbanens højfjeldsstrækning, nu henstående på Marienborg verksted i Trondheim, 13/4-2012. Bagved holder Di2.851

[image]

Hej Christoffer

Tak for det fine billede.
Det er lidt påfaldende, at de danske GM-lokomotiver blev udstyret med underhængte sneplove efter norsk model, for at klare sig igennem de danske vintre, mens denne norske Di3'er har de originale frontskørter.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Di3.610

af Kristian Svendsen ⌂, Vestfossen, 14/4 2012, 09:56 (4398 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Hei! Jeg er ingen NOHAB - expert, men jeg mener at alle norske Di3 fikk underliggende frontplog i begge ender - med unntak av 610 som beholdt det opprinnelige frontskjørt med fester for stor frontplog. Her er det mange norske experter på området selvsagt, men jeg hvet ikke hvor mange som er inne på forumet regelmessig. Ellers hjertelig takk for et flott forum - veldig bra for norske entusiaster som setter stor pris på danske jernbaner!

Di3.610

af NoHAB56, 14/4 2012, 12:10 (4398 dage siden) @ Kristian Svendsen

Hei! Jeg er ingen NOHAB - expert, men jeg mener at alle norske Di3 fikk underliggende frontplog i begge ender - med unntak av 610 som beholdt det opprinnelige frontskjørt med fester for stor frontplog. Her er det mange norske experter på området selvsagt, men jeg hvet ikke hvor mange som er inne på forumet regelmessig. Ellers hjertelig takk for et flott forum - veldig bra for norske entusiaster som setter stor pris på danske jernbaner!

Hej Kristian. Din info m.h.t. skørt vs. plog er korrekt!
Angående "skjoldet" udenpå akselkassen til aksel 2 er dette højst sandsynelig en indretning der har til oppgave at beskytte hastighetsgiveren.

Di3.610

af Peter H, Nærum, 14/4 2012, 16:59 (4398 dage siden) @ NoHAB56

Hej Christoffer


Dejligt billede fra Norge du lægger frem her!

Ved du hvad planen er for 610, er den bevaret eller skal den ophugges?

Mvh og go'lørdag

Peter H

Di3.610

af NoHAB56, 17/4 2012, 15:59 (4395 dage siden) @ Peter H

Hej Christoffer


Dejligt billede fra Norge du lægger frem her!

Ved du hvad planen er for 610, er den bevaret eller skal den ophugges?

Mvh og go'lørdag

Peter H

Hej! :-)

Nej, jeg ved desværre ikke hvad planen er, men jeg skal komme tilbage med mere info når jeg har fået mere at vide! :-)

Di3.616

af ozzie, 14/4 2012, 20:12 (4397 dage siden) @ NoHAB56

Odense under GM-dagene, jeg mener det var i 2004.
[image]

Mvh. Ozzie.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak