Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Litra F udveksling via motorvejen? (Generelt)

af Steff, 20/4 2012, 21:04 (4397 dage siden)

Go´aften!
I fredags den 13. april, var jeg på vej til Odense og da jeg passerede Slagelse/Antvorskov ved ca. 1900 tiden, mødte jeg en lastvognstrækker med en lavgulvshænger?, hvorpå der stod en litra F - vistnok i 600 nr. serien og med rygsæk. Trækket var på vej mod Sorø/København.
I princippet lige meget, men ren nysgerrighed, da en anden spurgte mig, om jeg vidste hvad det var for en F. Han havde nemlig set den i Nyborg! Måtte dog melde pas og NU er min nysgerrighed vagt.
Ka´ nogen kaste lys og denne løsslupne og lade sig transportere på motorvej litra F?

--
Steffen Dresler

Litra F udveksling via motorvejen?

af Steff, 20/4 2012, 21:15 (4396 dage siden) @ Filip Gram

Go´aften Filip!

Jeg ved du venter på dette spørgsmål; hvorfra, hvortil, hvorledes og hvorfor.
Ka´ ik´ li´ se det ud af den tråd, der henvises til. Men helt sikkert dette lokomotiv.

--
Steffen Dresler

Litra F udveksling via motorvejen?

af Allan Støvring-Nielsen, 20/4 2012, 21:21 (4396 dage siden) @ Steff

Go´aften Filip!

Jeg ved du venter på dette spørgsmål; hvorfra, hvortil, hvorledes og hvorfor.
Ka´ ik´ li´ se det ud af den tråd, der henvises til. Men helt sikkert dette lokomotiv.

Fra DJK's vognhal i Marslev og til den kommende Scandlines terminal på Gedser Station, hvor lokomotivet vil være udstillet de næste 20 år.

mvh, Allan

Litra F udveksling via motorvejen?

af Steff, 20/4 2012, 21:24 (4396 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen

Go´aften Allan!

Tusind tak, et lille yderligere spørgsmål. Er lokomotivet lejet af Scanlines for udstilling eller er det købt fra DJK?

--
Steffen Dresler

Avatar

F 653 udstillet i Gedser

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 22/5 2012, 13:27 (4365 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen

Fra DJK's vognhal i Marslev og til den kommende Scandlines terminal på Gedser Station, hvor lokomotivet vil være udstillet de næste 20 år.

Jeg kunne godt bruge et udstillingsbillede af F 653 til databasen.

--
[image]

Litra F udveksling via motorvejen?

af Filip Gram, 20/4 2012, 21:28 (4396 dage siden) @ Steff

Go´aften Filip!

Jeg ved du venter på dette spørgsmål; hvorfra, hvortil, hvorledes og hvorfor.
Ka´ ik´ li´ se det ud af den tråd, der henvises til. Men helt sikkert dette lokomotiv.

Nummeret fremgår af teksten, 653, som jf. denne database stod i Marslev (således hvorfra). Hvortil må siges at være givet af tråden (Gedser). Hvorledes giver du selv svaret på (på blokvogn) og hvorfor fandt jeg ved at kigge på Anders Madsen hjemmeside: http://www.lollandsbanen-privat.dk/Nyheder.html hvor der lidt nede af siden er en supplerende tekst.

Jeg ved ikke mere end dette, idet min nysgerrighed blev tilfredstillet af den ovenfor gennemgåede "undersøgelse", da billederne dukkede op. Jeg håber du også er tilfreds, ellers må andre træde til...

- Lidt ret skal du dog have: Jeg sad nu ikke og ventede på et uddybende spørgsmål, men morede mig nu i den grad over at det var dig der gik i "opret-en-ny-tråd-om-et-gammelt-emne"-fælden! :-D Kald det bare skadefro, det er drilagtigt ment! ;-)

- God weekend!
/Filip

Litra F udveksling via motorvejen?

af Steff, 20/4 2012, 21:37 (4396 dage siden) @ Filip Gram

Go´aften igen Allan og Filip!

Ja, ser man efter de angivne steder giver svaret jo sig selv:-) . Men jeg har jo været væk i embeds medfør for jernbanehistorien og måtte altså lige spørge.
Men jeg må så STRAKS "ponke" Tommy, for ikke at have rettet databasen:-P . Og det er jo IKKE hverdag, der er rettelser til det kogende vand, vel?

Go´aften til alle og go´ kommende WE.

--
Steffen Dresler

Litra F udveksling via motorvejen?

af Allan Støvring-Nielsen, 20/4 2012, 21:53 (4396 dage siden) @ Steff

Den skal være udlånt/lejet i de 20 år

mvh, Allan

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak