Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

MF ankommet Göteborg (Jernbanen i dag)

af Harald, 5/6 2012, 00:26 (4366 dage siden)

Idag har det kommit tre MF-sätt till Göteborg. Ett kom landvägen och hade tydligen lite ATC-problem på vägen men här står det i alla fall på Skansenbangården:

[image]

Två kom med Stena Scanrail. Jag cyklade ner till älven för att ta färjan över till norra sidan där Stena Scanrail lägger till och medan jag väntade på färjan kunde jag ta en bild på Stena på väg in:

[image]

De två sätten lämnar färjeläget efter hopkoppling. Ljuset började bli lite dåligt, så ni får ha överseende med bildkvaliteten:

[image]

Järnvägsbron som leder över till södra sidan av älven ligger ett gott stycke uppströms, så jag hann cykla till Skansen Lejonet innan tåget kom dit. Jag hade en kamera på stativ, men den filmade jag med så den här är tagen på fri hand:

[image]

Här står de nu, tre MF-sätt och tre MR-sätt:

[image]

Jag tog två filmer också. Här lämnar tåget färjeläget på Hisingen:

http://youtu.be/afU1Q88ncn0

Här kommer det till Skansenbangården:

http://youtu.be/5QhjhGT1O68

Avatar

MF ankommet Göteborg

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 5/6 2012, 07:30 (4366 dage siden) @ Harald

Fine billeder og video. Nu ville jeg prøve at finde lokationerne på Google Maps, og til en start:
Hvor lægger Scanrail til? For det kan ikke være ved det alm. færgeleje.

Og hvor er Skansen og Skansebanegården?

Ud fra dine beskrivelser tror jeg at Scanrail lægger til på nordsiden et sted og jeg har også fundet jernbanebroen over elven.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Avatar

MF ankommet Göteborg

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 5/6 2012, 08:37 (4366 dage siden) @ Harald

Perfekt svar! Tak!

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

MF ankommet Göteborg

af morten t, 7/6 2012, 13:00 (4364 dage siden) @ Michael Deichmann

lidt billeder fra Goteborg 6/4

[image]

[image]

[image]

[image]


Hilsen Morten

MF ankommet Göteborg

af mhv_vsvt, Holbæk / Rørvig, 7/6 2012, 13:35 (4364 dage siden) @ morten t

[image]

- Se hvis man nu havde sat Svenskerne til at vedligeholde Rampen i Frederikshavn også, så tror jeg skam at der havde været forbindelse til alle 4 spor, for det ser da ud som om at der er forbindelse til alle 4 spor i GBG. Hvorfor man ikke gjorde det i Frh det er mig en gåde.

--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf

MF ankommet Göteborg

af Gæst, 5/6 2012, 14:37 (4366 dage siden) @ Harald

Fine billeder og film.

:-)


Jernbanebøger

Postautomobilet Gennem 100 År

Postautomobilet Gennem 100 År. Pris 360 kr.

Læs mere
DSB MZ1414

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak