Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Citynightline (TALGO) (Generelt)

af Allan Eriksen, 5/8 2012, 15:04 (4285 dage siden)

Jeg sidder idag og forsker lidt på internettet og det jeg leder efter, Der var i flere år i Tyskland et par CNL forbindelser der blev kørt af Talgo materiel, men for en del år siden blev de erstattet af almindelig nattogsmateriel, Jeg kan huske at jeg på et tidspunkt læste at de stod på et sidespor i nærheden af Berlin, måske var det i selve Berlin. Men idag faldt jeg over et youtube klip hvor man ser 2 stammer eller måske mere blive kørt afsted i et særtog angivelig med retning mod Dortmund. Er der nogen her i forum der ved om de stammer er blevet solgt eller hvad der blev af dem.

Det foresvæver mig eller er det noget jeg har i min fantasi, at der var planer om at køre til Leningrad eller anden destination i Rusland/Ukraine.

Venlig hilsen

Allan

Citynightline (TALGO)

af Allan Eriksen, 5/8 2012, 17:16 (4285 dage siden) @ Niels Munch

Hej Niels tak for henvisningen til linket wikipedia, jeg må tilstå at jeg havde ikke regnet med at det stod der, så jeg blev glædelig overrasket 1000 tak for det. Spændende historie Jeg håber at det lykkes at finde en løsning på dette dejlige togs skæbne og at det ikke bliver skæbnen med en skærebrænder. Det er toget for godt til, jeg har hørt fra tidligere kollega at det er virkelig dejligt at køre med.

Med venlig hilsen og god søndag

Allan

Citynightline (TALGO)

af Allan Eriksen, 6/8 2012, 10:18 (4284 dage siden) @ Woodi

sjovt syn hvis man regner ud at en vogn i sådan et TALGO tog er cirka det halve af en normal europæisk standardvogn så giver det immervæk 12 vogne a 26,4 m læmgde. ganske pæn togstørrelse.

Men tak for linket til youtube.

Venlig hilsen

Allan


Jernbanebøger

På Skinnecykel i Danmark Og Sverige

På Skinnecykel i Danmark Og Sverige. Pris 90 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak