Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Langeskov kan blive forsinket

af Hedegaard, 21/9 2012, 19:00 (4258 dage siden) @ Fysikeren

Hvad er det egentlig der koster så meget?
Så vidt jeg ved, så findes det gamle perronareal der stadig, og hvis man i stedet for at grave en gangtunnel besluttede sig for at lave en gangbro (med elevator), så kan det da umuligt komme op på det tornhøje beløb, som jeg vil mene er temmelig pebret for en så forholdsvis "lille" station!

Findes der er rapport hvor udgifterne nævnes?

Langeskov kan blive forsinket

af Niels Bak, 22/9 2012, 17:32 (4257 dage siden) @ Hedegaard

Prøv at google. Jeg læste en rapport på et tidspunkt, men jeg kan ikke huske om det var fra bane dk eller kommunen eller måske begge dele.

Men i hvert fald skulle der bygges nye perroner, og der var også flere muligheder for at placere dem. Det skyldes især byudviklingen siden den gamle station blev lukket. Den ligger på nordsiden af banen, men siden er der bygget butikscenter mv og byens udvikling er foregået på sydsiden. Derfor giver det langt mest mening med en station med hovedadgangsvej fra syd, og placeringen af den er også lidt vestligere end den gamle. Desuden er den gamle stationsbygning solgt fra og indgår ikke i projektet. Jeg kan ikke huske om det er tilfældet, men et gæt er også at de gamle perroner er alt for korte. Det er intercitytog, der skal stoppe, så der skal være plads til et af de lange med fire togsæt.

Langeskov (gen)åbner i 2014

af Fysikeren, 14/1 2013, 00:47 (4144 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Med denne station får togene til Syd- og Sønderjylland endnu et stop, såvidt jeg ved. Kunne godt ønske mig, at DSB fandt/fik penge til et regulært regionaltogssystem vest for Ringsted, f.eks. et regionaltog (gerne med EA+DD) i timedrift København-Odense. Med et sådan regionaltog kan betjeningen af Sorø også fjernes fra IC-togene; denne by er vist ikke større end at timedrift er rigeligt, den er halvt så stor som f.eks. Kalundborg.

Langeskov (gen)åbner i 2014

af Steen Nielsen ⌂, Faaborg, 2/5 2014, 22:37 (3670 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Som denne artikel skriver: Det kniber med at finde pengene til Langeskov station.

http://www.fyens.dk/article/2159304:Kerteminde--Oekonomi-kan-udskyde-aabningen-af-Lange...


Pengene er fundet og Langeskov (gen)åbner næste år jf. side 68 her.

Det ser ud til, at det kniber med at må benytte kollektiv jernbane på Fyn, togene må helst ikke stoppe :-P

Langeskov Station - måske


Svenska-lok
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak