Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Køf 290 (Generelt)

af M. Thomsen, 5/12 2012, 22:43 (4172 dage siden)

Jeg undrer mig lidt over Køf 290.
Der er fotodokumentation på at den er istandsat og malet helrød, men er den i drift ?
I DJKs blad jernbanen, har den ikke været med i den årlige materialeliste de sidste mange år,
på trods af salget til DSB i 2010.

Er der nogen der har informationer om status ?

På forhånd tak.

M. Thomsen

Køf 290

af Claus C Klausen @, 6/12 2012, 20:53 (4171 dage siden) @ M. Thomsen

Køff 290 er aktiv hos DSB Vedligehold Godsvogne i Fredericia. Den har været hensat en kort periode på grund defekt motorkobling. Men er i drift igen.

Hvorfor den ikke er optaget materiel oversigt i "Jerbanen" ved jeg ikke noget om. Måske skulle du rette henvendelse til Redaktøren af "Jernbanen"

Jeg har selv personligt set den i aktion på værkstedet så sent som i går formiddags

[image]


Forsat god aften

;-) Claus

Køf 290

af Kim Smedegaard, 6/12 2012, 22:17 (4171 dage siden) @ Claus C Klausen

hej Claus

hvor ved du fra at den havde defekt motorkobling ??


Lokomotivføre

Kim Smedegaard

Køf 290

af Claus C Klausen @, 6/12 2012, 22:42 (4171 dage siden) @ Kim Smedegaard

Jeg har snakked med chefen for godsvognsværkstedet da den var hensat nord for værkstedet tidligere i år.

claus

Køf 290

af Kim Smedegaard, 6/12 2012, 22:59 (4171 dage siden) @ Claus C Klausen

Claus

oki så har du vist været heldig, jeg har hørt at han ikke normal vil oplyse om køfferne.

Kim Smedegaard

Køf 290

af Bisgaard, 30/12 2012, 17:40 (4147 dage siden) @ Kim Smedegaard

Hej Kim

det er lidt sjov med den værksted.
jeg kontaktede dem i sommers om oplysninger om hvor i landet køff-traktorne kører da jeg skulle bruge ferien på at tage billeder rundt i landet af køfferne.

jeg fik ikke meget ud af at snakke med dem, det var som en sluder for en slader,desuden har jeg også hørt at de to værkmester er meget indlukket med oplysninger.


Bisgaard
Arriva

Men

af Gæst, 7/12 2012, 10:21 (4170 dage siden) @ Claus C Klausen

Køff 290 er aktiv hos DSB Vedligehold Godsvogne i Fredericia. Den har været hensat en kort periode på grund defekt motorkobling. Men er i drift igen.

Hvorfor den ikke er optaget materiel oversigt i "Jerbanen" ved jeg ikke noget om. Måske skulle du rette henvendelse til Redaktøren af "Jernbanen"

Jeg har selv personligt set den i aktion på værkstedet så sent som i går formiddags

[image]


Forsat god aften

;-) Claus

DSB har jo ikke mere nogen godsvogne så hvorfor navnet: "DSB Vedligehold Godsvogne" ? :-|

Men

af jiko, 7/12 2012, 10:33 (4170 dage siden) @ Gæst

Man kan vel godt vedligeholde godsvogne for andre operatører, selv om man ikke selv har nogle.

Men

af Gæst, 7/12 2012, 10:50 (4170 dage siden) @ jiko

Man kan vel godt vedligeholde godsvogne for andre operatører, selv om man ikke selv har nogle.

Klart, klart se blot den store succes som DSB havde med deres ejerskab af kombiterminalerne i årene efter frasalget af DSB Gods. ?!&%#?=

:-|

PS, ironi kan forekomme.

Men

af Claus C Klausen @, 7/12 2012, 20:32 (4170 dage siden) @ Gæst

Nu er det jo sådan at visse etater ændre deres navn lige som visse andre skifter "Underhyler" Jeg tænker her på Railion/ Railion Danmark/ DB Schenker

Efter de er blevet et selvstændigt selskab i DSB har de fået nyt navn igen

Men nu har jeg lige checket min mail og de hedder pt.

DSB Vedligehold A/S
Godsvogne og Skinnekøretøjer

med hensyn til Køff 290 fik jeg i april måned denne besked på min forspørgsel

Køff 290 er gået i stykker skal have ny kobling, Troljerne tilhører Malus og skal ombygges og indsættes i drift, købt hos SBB.

[image]


:-( God Aften
Claus

Køf 290

af M. Thomsen, 7/12 2012, 13:48 (4170 dage siden) @ Claus C Klausen

Super - Tak for info.

Smider nok lige en mail afsted til DJKs Jernbanen.

M

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak