Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

København H lukket for trafik, grundet mistænkelig pakke. (Generelt)

af Rolf Jensen @, 12/12 2012, 13:29 (4155 dage siden)

Ingen S-tog mellem Østerport og Dybbølsbro

Politiet har afspærret København H for al togdrift, så derfor bliver der mange ændringer på S-togene.

Vi er ved at tage en del af S-togene ud af drift, for at undgå at de holder for meget i kø. Vi planlægger at køre således:

Linje A kører hvert 20. minut mellem Farum og Svanemøllen. Tag i stedet linje E.

Linje B kører hvert 20. minut mellem Høje Taastrup og Valby og igen mellem Østerport og Holte.

Linje C kører kun hvert 20. minut mellem Hellerup og Klampenborg. Tag i stedet linje H.

Linje E kører hvert 20. minut mellem Køge og Dybbølsbro og standser på alle stationer. Linje E kører ogsp hvert 20. minut mellem Østerport og Hillerød.

Linje H kører mellem Frederikssund og Dybbølsbro og standser på alle stationer.

Linje F kører normalt.

Brug Movias busser for at rejse mellem stationerne i København.

København H lukket for trafik, grundet mistænkelig pakke.

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 12/12 2012, 13:31 (4155 dage siden) @ Rolf Jensen

Ingen S-tog mellem Østerport og Dybbølsbro

Politiet har afspærret København H for al togdrift, så derfor bliver der mange ændringer på S-togene.

Hmm - det er ikke let at være pendler for tiden. I går grundet fejl på køreledningerne og idag for en har glemt en madpakke i toget :-)

/Henrik

København H lukket for trafik, grundet mistænkelig pakke.

af Rolf Jensen @, 12/12 2012, 13:36 (4155 dage siden) @ Henrik Hansen

Nej, bare se på denne kommentar inden på DSB's facebook side:

Michael: Jeg har fri om en kvarter og skal hjem til Nykøbing F. jeg aner slet ikke hvordan jeg skal komme hjem for der er intet oplyst om hvordan og hvorledes togene kører.

København H lukket for trafik, grundet mistænkelig pakke.

af Fysikeren, 12/12 2012, 13:37 (4155 dage siden) @ Rolf Jensen

Suk, hader den danske terrorfrygt (og antiterrorindustri, også kendt som sikkerhedsindustri)!

Gå nu bare ned og fjern den taske og få den afleveret til hittegods. Der har aldrig været en bombe under nogen af de afspærringer af denne type, og det er det heller ikke denne gang.

København H lukket for trafik, grundet mistænkelig pakke.

af Fysikeren, 12/12 2012, 14:00 (4155 dage siden) @ Niekind

Okay, jeg trækker lidt i land igen efter at have læst det.

Altid noget, det ikke bare er en glemt taske, for det har man godt nok haft indtryk af, at det har været en del gange. Men måske tærsklen for alarm er steget, og der er kommet lidt mere sund fornuft ind i tingene.

København H lukket for trafik, grundet mistænkelig pakke.

af Casper, 12/12 2012, 14:54 (4155 dage siden) @ Fysikeren

Øjenvidner er notorisk upålidelige. Når først der bliver slået terroralarm, mener 5-10 vidner at de har set terroristen (om han så findes eller ej).

"Er pakken anbragt korrekt?" er en ret underlig, formel sætning. Men de sagde det vel på arabisk ...

København H lukket for trafik, grundet mistænkelig pakke.

af caprani ⌂, København, 12/12 2012, 19:46 (4155 dage siden) @ Casper

Mit gæt er, at de lige skulle have et par auto-dele over til fætter i Malmö med DSB Øresund som uofficiel og ufrivillig kurértjeneste. Man har så aftalt ved hvilke sæder pakken skulle anbringes så han kunne spadsere ind i toget og hente den derovre.
Noget jeg sagtens kunne forestille mig praktiseres i mellemøsten, men fuldstændig uden tanke for den ballade det har skabt hér :-(

--
Bedste hilsner......

-Klaus

[image][image]

København H lukket for trafik, grundet mistænkelig pakke.

af Rolf Jensen @, 12/12 2012, 21:44 (4155 dage siden) @ caprani

Mit gæt er, at de lige skulle have et par auto-dele over til fætter i Malmö med DSB Øresund som uofficiel og ufrivillig kurértjeneste. Man har så aftalt ved hvilke sæder pakken skulle anbringes så han kunne spadsere ind i toget og hente den derovre.
[quote]Noget jeg sagtens kunne forestille mig praktiseres i mellemøsten, men fuldstændig uden tanke for den ballade det har skabt hér :-(
[/quote]

Du havde ret i din formodning:
fra Ekstra bladet.

Politiet har fundet det par, der udløste bombealarmen på Københavns Hovedbanegård i dag.

Her til eftermiddag rettede en kvinde fra Aarhus-området henvendelse til Østjyllands Politi.

- Hun fortæller, at hun og hendes samlever har efterladt pakken i toget. Og hun erkender, at det er en forsendelse til veninde i Gøteborg i Sverige, fortæller den centrale vagtleder, Mads Firlings til ekstrabladet.dk.

København H lukket for trafik, grundet mistænkelig pakke.

af caprani ⌂, København, 12/12 2012, 22:16 (4155 dage siden) @ Rolf Jensen

Du havde ret i din formodning:

Åbenbart, og hvor er det bare irriterende :-|

--
Bedste hilsner......

-Klaus

[image][image]

Avatar

København H lukket for trafik, grundet mistænkelig pakke.

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 12/12 2012, 22:25 (4155 dage siden) @ Rolf Jensen

De må sgu da stå til både bøde og erstatningskrav.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

København H lukket for trafik, grundet mistænkelig pakke.

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 12/12 2012, 22:28 (4155 dage siden) @ Michael Deichmann

De må sgu da stå til både bøde og erstatningskrav.

Det lyder til at de slipper for yderligere tiltale fra politiet, men at DSB ikke har besluttet, om der skal søges erstatning.
Spørgsmålet er så, hvor mange penge man får ud af sådan et krav.
Det hjælper jo heller ikke at sætte folk i gæld, resten af livet. Med lidt held får de jo bare gældssanering, hvorefter DSB alligevel ikke får ret meget ud af det.

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

København H lukket for trafik, grundet mistænkelig pakke.

af Rolf Jensen @, 12/12 2012, 22:29 (4155 dage siden) @ BlackThorneDK

Jeg har også lige hørt det i TV2 Lorry, at der ikke vil blive rejst sigtelse i sagen.

Avatar

København H lukket for trafik, grundet mistænkelig pakke.

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 12/12 2012, 22:48 (4155 dage siden) @ BlackThorneDK

De må sgu da stå til både bøde og erstatningskrav.


Det lyder til at de slipper for yderligere tiltale fra politiet, men at DSB ikke har besluttet, om der skal søges erstatning.
Spørgsmålet er så, hvor mange penge man får ud af sådan et krav.
Det hjælper jo heller ikke at sætte folk i gæld, resten af livet. Med lidt held får de jo bare gældssanering, hvorefter DSB alligevel ikke får ret meget ud af det.

OK - straffeloven er ellers klar nok:

§ 184. Med bøde eller fængsel indtil 2 år eller under særligt skærpende omstændigheder med fængsel indtil 6 år straffes den, der uden at være strafskyldig efter § 183 eller § 183 a forstyrrer sikkerheden for jernbaners, fartøjers, motorkøretøjers eller lignende transportmidlers drift eller sikkerheden for færdsel på offentlige færdselsveje.

Stk. 2. Begås forbrydelsen uagtsomt, er straffen bøde eller fængsel indtil 4 måneder.

4 måneder i spjældet - så kan de filosofere lidt over hvor tåbeligt de har båret sig ad.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

København H lukket for trafik, grundet mistænkelig pakke.

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 12/12 2012, 23:02 (4155 dage siden) @ Michael Deichmann

De må sgu da stå til både bøde og erstatningskrav.


Det lyder til at de slipper for yderligere tiltale fra politiet, men at DSB ikke har besluttet, om der skal søges erstatning.
Spørgsmålet er så, hvor mange penge man får ud af sådan et krav.
Det hjælper jo heller ikke at sætte folk i gæld, resten af livet. Med lidt held får de jo bare gældssanering, hvorefter DSB alligevel ikke får ret meget ud af det.


OK - straffeloven er ellers klar nok:

§ 184. Med bøde eller fængsel indtil 2 år eller under særligt skærpende omstændigheder med fængsel indtil 6 år straffes den, der uden at være strafskyldig efter § 183 eller § 183 a forstyrrer sikkerheden for jernbaners, fartøjers, motorkøretøjers eller lignende transportmidlers drift eller sikkerheden for færdsel på offentlige færdselsveje.

Stk. 2. Begås forbrydelsen uagtsomt, er straffen bøde eller fængsel indtil 4 måneder.

4 måneder i spjældet - så kan de filosofere lidt over hvor tåbeligt de har båret sig ad.

Nu udgør et bilbatteri og nogle viskerblade vel ikke nogen forstyrrelse af sikkerheden for et øresundstog?
Det at man blæser til bombealarm er ikke det samme som at de faktisk havde plantet en bombe.

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

København H lukket for trafik, grundet mistænkelig pakke.

af Rolf Jensen @, 12/12 2012, 23:14 (4155 dage siden) @ BlackThorneDK

Det er bare for tåbeligt.
Et hurtigt kig hos Biltema, viser at et bilbatteri koster fra 599:- sek.

København H lukket for trafik, grundet mistænkelig pakke.

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 13/12 2012, 01:09 (4155 dage siden) @ Rolf Jensen

Det er bare for tåbeligt.
Et hurtigt kig hos Biltema, viser at et bilbatteri koster fra 599:- sek.

Det kan vi hurtigt blive enige om.

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

Avatar

København H lukket for trafik, grundet mistænkelig pakke.

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 13/12 2012, 06:35 (4155 dage siden) @ BlackThorneDK

Nu udgør et bilbatteri og nogle viskerblade vel ikke nogen forstyrrelse af sikkerheden for et øresundstog?
Det at man blæser til bombealarm er ikke det samme som at de faktisk havde plantet en bombe.

Sorry - forkert paragraf:

§ 193. Den, der på retsstridig måde fremkalder omfattende forstyrrelse i driften af almindelige samfærdselsmidler, offentlig postbesørgelse, telegraf- eller telefonanlæg, radio- eller fjernsynsanlæg, informationssystemer eller anlæg, der tjener til almindelig forsyning med vand, gas, elektrisk strøm eller varme, straffes med bøde eller fængsel indtil 6 år.

Stk. 2. Begås forbrydelsen groft uagtsomt, er straffen bøde eller fængsel indtil 6 måneder.

Sjovt nok en skærpelse af strafferammen ved uagtsomhed :-)

Nå, det er snart jul, så lad mildhedens nådesyn gå for ret!

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

København H lukket for trafik, grundet mistænkelig pakke.

af L.H. Jensen, 13/12 2012, 19:14 (4154 dage siden) @ Michael Deichmann

Nu udgør et bilbatteri og nogle viskerblade vel ikke nogen forstyrrelse af sikkerheden for et øresundstog?
Det at man blæser til bombealarm er ikke det samme som at de faktisk havde plantet en bombe.


Sorry - forkert paragraf:

§ 193. Den, der på retsstridig måde fremkalder omfattende forstyrrelse i driften af almindelige samfærdselsmidler, offentlig postbesørgelse, telegraf- eller telefonanlæg, radio- eller fjernsynsanlæg, informationssystemer eller anlæg, der tjener til almindelig forsyning med vand, gas, elektrisk strøm eller varme, straffes med bøde eller fængsel indtil 6 år.

Stk. 2. Begås forbrydelsen groft uagtsomt, er straffen bøde eller fængsel indtil 6 måneder.

Sjovt nok en skærpelse af strafferammen ved uagtsomhed :-)

Nå, det er snart jul, så lad mildhedens nådesyn gå for ret!

Bemærk at der her - som i mange andre tilfælde - skal være tale om "forsætlige handlinger" (stk. 1) eller "grov uagtsomhed" (stk. 2) for at handlingen er strafbar.

I den aktuelle sag vil der allehøjst være tale om "almindelig uagtsomhed", som ikke er strafbar
- men som derfor godt kan være "ansvarspådragende" ...

vh
LH

København H lukket for trafik, grundet mistænkelig pakke.

af caprani ⌂, København, 12/12 2012, 22:29 (4155 dage siden) @ Michael Deichmann

Det skulle man tro, men desværre er erfaringen her til lands (efter min opfattelse) at "dummere end loven tillader" snarere er ren teori. I virkeligheden er det ganske utroligt hvad man kan slippe godt fra, hvis ikke der kan påvises et fortsæt og man holder på sit.

(Off topic)
Jeg mindes endnu en eller anden Vesterhavsturist (Tysker) på en luftmadras i fralandsvind. Han lavede stunten, og blev hentet ind med hjælp fra Søværnets Operative, to på hinanden følgende dage. Det var først TREDIE gang han blev bedt til kasse :-|

--
Bedste hilsner......

-Klaus

[image][image]

København H lukket for trafik, grundet mistænkelig pakke.

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 13/12 2012, 18:57 (4154 dage siden) @ caprani

Mit gæt er, at de lige skulle have et par auto-dele over til fætter i Malmö med DSB Øresund som uofficiel og ufrivillig kurértjeneste. Man har så aftalt ved hvilke sæder pakken skulle anbringes så han kunne spadsere ind i toget og hente den derovre.
Noget jeg sagtens kunne forestille mig praktiseres i mellemøsten, men fuldstændig uden tanke for den ballade det har skabt hér :-(

DSB har taget konceptet til sig. Jesper T. Lok håber at det med tiden vil bleve 'Helt normalt' :-)

http://heltnormalt.dk/rydforsiden/2012/12/13/143719

København H lukket for trafik, grundet mistænkelig pakke.

af KimC, 12/12 2012, 18:16 (4155 dage siden) @ Fysikeren

Det er kun et par dage siden der blev fundet en bombeligende genstand på Bonn Hbf. Jeg har lige hørt på tysk radio at der reelt var tale om en skarp bombe.
Den slags rygtes i antiterrorkredse, så set i lyset af det, gjorde Politiet det eneste rigtige.

København H lukket for trafik, grundet mistænkelig pakke.

af Casper, 13/12 2012, 16:20 (4154 dage siden) @ KimC

Det er kun et par dage siden der blev fundet en bombeligende genstand på Bonn Hbf. Jeg har lige hørt på tysk radio at der reelt var tale om en skarp bombe.
Den slags rygtes i antiterrorkredse, så set i lyset af det, gjorde Politiet det eneste rigtige.

Hvis ikke den slags forekom, ville politiet og de andre mundigheder ikke få øvelsen.

Man må se på de lyse sider.

Med den overdrevne terror-angst, som regering, lovgivere, presse og myndigheder har kørt på i årevis, så er det klart at der tit er falsk alarm.

Bombealarmer er ligesom dårligt vejr eller hændelige uheld - man kan ikke gardere sig imod det, og det vil ske med mellemrum. Ud af de 90.000 daglige rejsende på København H vil nogle naturligvis opføre sig dumt. Sådan er det på steder med mange mennesker.

Jeg har prøvet i et tog i England at lade min rygsæk stå på sædet, mens jeg var på toilettet. Der var stor forskrækkelse. Men det gik dog i orden. Jeg forstod slet ikke hvad de mente først - jeg troede de ville gøre mig opmærksom på at den kunne være blevet stjålet. Kulturelle forskelle betyder også noget.

København H lukket for trafik, grundet mistænkelig pakke.

af Niels Bak, 13/12 2012, 18:39 (4154 dage siden) @ Casper

Det gør erfaringer også. Briterne har årtier lang erfaring med IRA-bomber. Jeg har selv en gang siddet i en bus i London, hvor driften pludselig blev indstillet fordi et par afgange før på samme linje var blevet sprunget i luften... Man skal have haft mange af den slags oplevelser før man bliver lidt hysterisk over for efterladte pakker.

I det her tilfælde synes jeg nu det lyder som om der har været handlet helt fornuftigt. Nogle personer placerer tydeligt en pakke og går. Bombehunde bliver tilkaldt, som så reagerer over for pakken (formentlig kemikalierne i bilbatteriet). I den situation, så skal politiet sgu evakuere og sende bomberobotterne på arbejde...

København H lukket for trafik, grundet mistænkelig pakke.

af Bruger4711, 16/12 2012, 16:03 (4151 dage siden) @ KimC

Det er kun et par dage siden der blev fundet en bombeligende genstand på Bonn Hbf. Jeg har lige hørt på tysk radio at der reelt var tale om en skarp bombe.

Tysk politi: Islamister bag “ekstremt farligt eksplosiv bombe” på Bonn togstation

Der er ingen tvivl om, at det en dag sker i Danmark. Ikke at jeg sidder og håber det. Men tænk på muhammed-tegninger, engagement i internationale konflikter og det allerede mislykkede forsøg mod Nørreport på hotel Jørgensen. Det er skræmmende.

Avatar

København H lukket- B-trussel + Foto

af Jean Henrik ⌂, 12/12 2012, 16:20 (4155 dage siden) @ Rolf Jensen

Hej

Kommer lige derinde fra hermed nogle fotos af kaos, jeg var egentlig ude
for at få nogle fotos af højhælede sko til min samling:-D , her i Juletiden men
så skete der noget.

hilsen Jean Henrik

[image]
Der var rulle Marie og det hele.

[image]
Kaos og busser

[image]
DR og Ekstrabladet- Politi + DSB Trafikinformationschef.

København H lukket for trafik, grundet mistænkelig pakke.

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 14/12 2012, 07:31 (4154 dage siden) @ Jonas

Iflg. Politiken er metoden set brugt før

http://politiken.dk/indland/ECE1841556/flere-sparer-portoen-og-sender-pakken-med-toget-...

Her en udtalelse fra en Pendlerformand:

http://politiken.dk/indland/ECE1842125/pendlerformand-uledsagede-pakker-boer-fjernes-fr...

At man som Pendlerformand så lever i den tro, at man kun har adgang til perronen med billet lyder underligt. Hvis man er Pendlerformand, bør man nok kende de mest alm. regler vedr. billeter, og forbudet vedr. adgang til perronen uden billet er ikke eksisteret i mange år.

/Henrik

København H lukket for trafik, grundet mistænkelig pakke.

af Jonas, 14/12 2012, 10:30 (4153 dage siden) @ Henrik Hansen

At man som Pendlerformand så lever i den tro, at man kun har adgang til perronen med billet lyder underligt. Hvis man er Pendlerformand, bør man nok kende de mest alm. regler vedr. billeter, og forbudet vedr. adgang til perronen uden billet er ikke eksisteret i mange år.

Principielt har han nu ret.

Jeg har godt nok aldrig set billetkravet håndhævet på en fjerntogsperron, men jeg har adskillige gange set S-togsrevisorerne lave deciderede billet-raids på Dybbølsbro station - givetvis fordi der kun er adgang til stationens to perroner via to trapper og to elevatorer og den derfor er nem at spærre af; desuden er der mange S-togslinjer, der mødes på Dybbølsbro - nogle gange endda med politieskorte som en slags tryghedsskabende foranstaltning. Alle, der så meget som befandt sig på perronen uden gyldig rejsehjemmel blev sendt afsted med en bøde!

Første gang jeg så det spurgte jeg en togrevisor, om de overhovedet havde lov til at udstede bøder til alle, der opholdt sig på perronen uden billet, og der var han ret håndfast i sit svar, at det kunne og måtte de godt.

Men rent praktisk vil det være svært at håndhæve sådan et forbud på Hovedbanens perroner.

København H lukket for trafik, grundet mistænkelig pakke.

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 14/12 2012, 10:57 (4153 dage siden) @ Jonas

At man som Pendlerformand så lever i den tro, at man kun har adgang til perronen med billet lyder underligt. Hvis man er Pendlerformand, bør man nok kende de mest alm. regler vedr. billeter, og forbudet vedr. adgang til perronen uden billet er ikke eksisteret i mange år.


Principielt har han nu ret.

Første gang jeg så det spurgte jeg en togrevisor, om de overhovedet havde lov til at udstede bøder til alle, der opholdt sig på perronen uden billet, og der var han ret håndfast i sit svar, at det kunne og måtte de godt.

Kravet om gyldig billet for at være i lovligt ophold på en S-togsperron, blev ændret for snart mange år siden efter at noget familie til en mindreårig, som skulle sendes med toget, blev pålagt at betale kontrolafgift for blot at opholde sig på perronen. Dagspressen 'grillede' DSB i flere omgange, og reglerne blev ændret således at man først skal være ihændehaver af en gyldig billet, når man rejser med toget.

Det vil forøvrigt være ganske umuligt at genindføre den gamle regel, i så fald skulle samtlige billetautomater flyttes væk fra perron, hvor ellers ville det kræve gyldig billet at købe en billet !

At togrevisorerne opfinder egne regler er desværre ikke nogen nyhed, de har til tider udvist endog meget stor kreativitet, hvorefter DSB's ledelse efterfølgende må undskylde gentagne gange i dagspressen.

København H lukket for trafik, grundet mistænkelig pakke.

af Jonas, 14/12 2012, 11:17 (4153 dage siden) @ Henrik Hansen

Principielt har han nu ret.

Første gang jeg så det spurgte jeg en togrevisor, om de overhovedet havde lov til at udstede bøder til alle, der opholdt sig på perronen uden billet, og der var han ret håndfast i sit svar, at det kunne og måtte de godt.

...

Det vil forøvrigt være ganske umuligt at genindføre den gamle regel, i så fald skulle samtlige billetautomater flyttes væk fra perron, hvor ellers ville det kræve gyldig billet at købe en billet !

At togrevisorerne opfinder egne regler er desværre ikke nogen nyhed, de har til tider udvist endog meget stor kreativitet, hvorefter DSB's ledelse efterfølgende må undskylde gentagne gange i dagspressen.

Jeg argumenterer hverken for eller imod det rimelige i at afkræve rejsehjemmel allerede på perronen. Jeg refererer kun, hvad jeg ved selvsyn har set samlet vel en 5-6 gange over de sidste fire år. Når S-togsrevisorerne oven i købet har politiet med på billet-raid, så antager (eller antog) jeg, at man da sørger for, at juraen er i orden inden man går i gang med sådan en aktion. Alt andet ville være meget pinligt.

Her er trods alt ikke tale om to eller tre togrevisorer, der opfører sig som løse kanoner på dækket og udlægger reglerne på deres egen måde, men derimod om to samarbejdende etater, der sender ikke under 20 uniformerede embedsmænd ud for at håndhæve en ellers sjældent håndhævet regel.

København H lukket for trafik, grundet mistænkelig pakke.

af Casper, 14/12 2012, 12:42 (4153 dage siden) @ Jonas

Jeg argumenterer hverken for eller imod det rimelige i at afkræve rejsehjemmel allerede på perronen. Jeg refererer kun, hvad jeg ved selvsyn har set samlet vel en 5-6 gange over de sidste fire år. Når S-togsrevisorerne oven i købet har politiet med på billet-raid, så antager (eller antog) jeg, at man da sørger for, at juraen er i orden inden man går i gang med sådan en aktion. Alt andet ville være meget pinligt.

Her er trods alt ikke tale om to eller tre togrevisorer, der opfører sig som løse kanoner på dækket og udlægger reglerne på deres egen måde, men derimod om to samarbejdende etater, der sender ikke under 20 uniformerede embedsmænd ud for at håndhæve en ellers sjældent håndhævet regel.

Der var også tidligere skilte om at man skulle have billet for at opholde sig på S-togsperronnen. De var anbragt over indgangen til perronnen.

Politiet lytter vel til togrevisorerne, og politiets opgave er jo ikke at tjekke billetterne. Så du kan ikke udlede noget af det faktum at politiet er med. Det er også mit indtryk at revisorerne laver deres egne regler, og tonen er blevet mere og mere rå og brutal (fra deres side).

Jeg har ikke oplevet "totalkontrol" eller perronkontrol på en S-togsstation i mange år, men det forekommer i metroen - tilsyneladende altid på Christianshavn station.

De afspærrer stationen og giver en slags perronbillet til alle som bevæger sig ned til perronnen, men ikke skal rejse (der er formentlig ikke mange af dem). På den måde går de ud fra at alle uden sådan en billet er ankommet med toget. Og skal have en bøde hvis de ikke har billet. Hvis man siger at man har smidt billetten væk, sendes man ned til pågældende skraldespand for at finde den, under opsyn. (Der er dog ingen garanti for at andre ikke kan have taget den).

Metoden er beskrevet i et svar fra Metroen til en klage. Se: Ankenævnet for Bus, Tog og Metro - afgørelser

Her er der mange forfærdelige eksempler på S-togsrevisorers og metrokontrollørers opførsel, men også på dumme passagerer.

København H lukket for trafik, grundet mistænkelig pakke.

af Traxx, 14/12 2012, 08:30 (4154 dage siden) @ Jonas

der har jo været pakvogne tidligere, også i nyere tid (røde b vogne som wrd/wsd) - så måske var det en mulighed, med de priser post danmark tager at sende en pakke - det er nået et vanvittigt niveau, fra 2013 koster sølle 5kg 86kr at sende....

København H lukket for trafik, grundet mistænkelig pakke.

af Casper, 14/12 2012, 12:34 (4153 dage siden) @ Traxx

der har jo været pakvogne tidligere, også i nyere tid (røde b vogne som wrd/wsd) - så måske var det en mulighed, med de priser post danmark tager at sende en pakke - det er nået et vanvittigt niveau, fra 2013 koster sølle 5kg 86kr at sende....

I 1990'erne kunne man sende en kurerpakke/brev med IC3-tog. Jeg husker ikke prisen, men mener den var et sted mellem 70 og 200 kr.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak