Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Godstog mellem jul og nytår (Generelt)

af Lasse., 14/12 2012, 13:49 (4153 dage siden)

Hej forum

En af mine venner og jeg ville gerne ud og fotografer lidt godstog her i juleferien, men ved ikke rigtigt hvor meget der kører. Vi ville gerne til Ringsted eller Roskilde så vil gerne vide hvor meget gods der kører der mellem jul og nytår.

Kh Lasse

Godstog mellem jul og nytår

af L.H. Jensen, 14/12 2012, 14:06 (4153 dage siden) @ Lasse.

Hej forum

En af mine venner og jeg ville gerne ud og fotografer lidt godstog her i juleferien, men ved ikke rigtigt hvor meget der kører. Vi ville gerne til Ringsted eller Roskilde så vil gerne vide hvor meget gods der kører der mellem jul og nytår.

Kh Lasse

God eftermiddag!

Jeg vil foreslå, at I klæder jer fornuftigt (varmt) på, medbringer en termokande med kaffe eller varm kakao samt lidt "juleguf", stiller jer op et godt sted og så ser, hvad der dukker op ...

Sådan gjorde vi andre, da vi var unge - dengang mobiltelefoner i bedste fald var tunge kufferter, man bar i en skulderrem, og internettet slet ikke var opfundet :-D

Og I kan jo bare på bl.a. dette forum se, hvilke fantastiske billeder, der kom ud af det ...

God fornøjelse!

Mvh
LHJ
(årgang '63 ...)

Godstog mellem jul og nytår - stadig ung

af XAL Olesen @, 14/12 2012, 14:12 (4153 dage siden) @ L.H. Jensen

Jeg vil foreslå, at I klæder jer fornuftigt (varmt) på, medbringer en termokande med kaffe eller varm kakao samt lidt "juleguf", stiller jer op et godt sted og så ser, hvad der dukker op ...

Sådan gjorde vi andre, da vi var unge - dengang mobiltelefoner i bedste fald var tunge kufferter, man bar i en skulderrem, og internettet slet ikke var opfundet :-D

Og I kan jo bare på bl.a. dette forum se, hvilke fantastiske billeder, der kom ud af det ...

God fornøjelse!

Mvh
LHJ
(årgang '63 ...)

Helt ærligt. Du er ikke fyldt 50 år endnu. Så hører du stadig til det unge segment herinde :-D

Der er et helt år til det såkaldte skarpe hjørne.

Men bortset fra det. Der må være nogle på foraet der kender noget til nogle ikke så kulderystende køreplaner for jule- og nytårsdagene.

Mvh
Olesen (-62)

Godstog mellem jul og nytår - stadig ung, jovist ...

af L.H. Jensen, 14/12 2012, 14:43 (4153 dage siden) @ XAL Olesen

Mvh
LHJ
(årgang '63 ...)


Helt ærligt. Du er ikke fyldt 50 år endnu. Så hører du stadig til det unge segment herinde :-D

Der er et helt år til det såkaldte skarpe hjørne.

Mvh
Olesen (-62)

Hæ, næ sådan ser jeg jo også selv på det, omend der ikke er "et helt år", men kun godt to måneder endnu ...

Jeg er imidlertid ikke helt sikker på, at de helt unge er enige med os ;-)

Nå, dem om det!

Men når man er på jobmarkedet kan man godt mærke, at begrebet "det graa Guld" er noget opreklameret fis ...

Mvh
LHJ

Godstog mellem jul og nytår - stadig ung, jovist ...

af BJ, 14/12 2012, 15:11 (4153 dage siden) @ L.H. Jensen


Men når man er på jobmarkedet kan man godt mærke, at begrebet "det graa Guld" er noget opreklameret fis ...

Se det fra den positive side "junior". Når man er mand - gift og jobsøgende så har man kun en´ chef. Tænk på os andre, på job - brok. Der hjemme brok. De forventer altid lidt mere end vi orker.
Med hensyn til godstog, så var det tider dengang der kørte gods mellem Langaa og Struer. Da havde jeg fornøjelsen af en MX/MY der afventede krydsning i Bjerringbro flere gange om ugen kl. 05.50 (Fin musik lige uden for døren)

Hilsen Jens

Godstog mellem jul og nytår - stadig ung, jovist ...

af Lasse., 14/12 2012, 15:20 (4153 dage siden) @ BJ

Uha sådan en MY lyder jo ikke værst sådan en morgen ;-) Kan huske da jeg var endnu endnu da der stadig kørte lidt gods på OHJ/HTJ også dem eller var med farmanden ude på en tur. Det var tider :-))

Godstog mellem jul og nytår - stadig ung, jovist ...

af Gæst, 14/12 2012, 16:07 (4153 dage siden) @ L.H. Jensen

Men når man er på jobmarkedet kan man godt mærke, at begrebet "det graa Guld" er noget opreklameret fis ...

Det afhænger nok af hvor man arbejder. På min arbejdsplads er lige ansat en ingeniør på kun 60 år, og det ser ikke ud til at være en midlertidig ansættelse.

Avatar

Godstog mellem jul og nytår - stadig ung, jovist ...

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 14/12 2012, 20:21 (4153 dage siden) @ Gæst

Men når man er på jobmarkedet kan man godt mærke, at begrebet "det graa Guld" er noget opreklameret fis ...


Det afhænger nok af hvor man arbejder. På min arbejdsplads er lige ansat en ingeniør på kun 60 år, og det ser ikke ud til at være en midlertidig ansættelse.

Vi har også lige fået en Kulturminister der er 69, men nu er vi vist kommet lidt OT...

Duk & væk.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Godstog mellem jul og nytår - stadig ung, jovist ...

af Jens MO-Møller @, 14/12 2012, 20:32 (4153 dage siden) @ Michael Deichmann

Var det ikke også det samme politiske parti - De Radigale - som i sin tid forfægtede det synspunkt, at Øresundsbroen kun skulle være en ren jernbaneforbindelse? Egentlig et fornuftigt indslag dengang, som desværre ikke blev ført ud i livet.

Venlig hilsen
Jens Møller

Godstog mellem jul og nytår

af Lasse., 14/12 2012, 14:44 (4153 dage siden) @ L.H. Jensen

Hehe ja
Man må vente at se hvad der dukker op, men det kunne også være dejligt hvis en vidst hvad der kørte gennem de forskellige stationer og ca. klokkeslæt så vi vidst hvad vi skulle vente og se ;-)

-Lasse (97)

Godstog mellem jul og nytår

af Knarbjerg, 14/12 2012, 14:55 (4153 dage siden) @ Lasse.

De grafiske køreplaner i Danmark er jo ikke tilgængelige, men det er de svenske, og det kan i hvert fald hjælpe med at give et billede af hvilke internationale godstog, der kunne komme forbi.

På "Trafikverkets" hjemmeside: http://www.trafikverket.se kan man under fanebladet "Företag" finde link til de daglige grafer for de svenske baner, herunder også strækningen til Danmark. (Husk man er gået over til K13)

God fornøjelse og god Jul <:o)
K

Godstog mellem jul og nytår

af Lasse., 14/12 2012, 15:15 (4153 dage siden) @ Knarbjerg

Jeg takker mange gange! :-)

Godstog mellem jul og nytår

af KimC, 16/12 2012, 08:23 (4152 dage siden) @ Lasse.

I forbindelse med spærringen mellem Vojens og Vamdrup er der jo ophobet en del gods som kunne "vente" på at sporet blev repareret. Nu behøver det ikke vente længere, og så kunne der jo dukke overraskelser op i form af ekstratog.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak