Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Dutch/Belgian AnsalboBreda hispeedtrains problems (Jernbanen i dag)

af Niels Karsdorp, NL, 21/1 2013, 12:03 (4114 dage siden)

Hello,

The Dutch/Belgian hispeedtrains V250, manufactured by AnsaldoBreda and therefore
also interesting for Danish railwayfans, had many problems (not supprising as
the Danish IC4 and IC2 also had many problems).
After several years of delay (I think they were planned to be used since 2007 or so),
the V250 trainsets started in the international trainservice between Amsterdam and
Brussels on 9th December 2012. Because only a few trainsets were ready to be used
only 9 of the promished 16 returntrips could be run. Only once in 2 hours. The
former hourly service between Amsterdam and Brussels (the so called Beneluxtrain)
was cancelled since this date.
The V250 still had many problems, causing many delays or failures. Some trains were
cancelled. Since last week (i think it iwas 18 or 19 januari) all V250 trainsets
are grounded when a part of the body came loose on the hispeedline.
The chief of the Belgian railways is angry and wants to take AnsaldoBreda to court.

The newsitem is in Dutch, but with help of google-translate (or any other translater)
you can translate it in Danish or any other language:
http://www.nu.nl/buitenland/3008466/belgen-fyra-kotsbeu.html

Regards,
Niels

Dutch/Belgian AnsalboBreda hispeedtrains problems

af Niels Munch, 21/1 2013, 12:49 (4114 dage siden) @ Niels Karsdorp

[image]
AnsaldoBreda V 250, InnoTrans Berlin, 24.09.2008 (nm). (Billedet er "klikbart").

Tak for info!

M.v.h.
Niels

Dutch/Belgian AnsalboBreda hispeedtrains problems

af Tonny B. Andersen ⌂ @, 21/1 2013, 20:30 (4114 dage siden) @ Niels Munch

Undskyld mig, men det tog syntes jeg ser noget morsomt ud. Det ligner en krydsning mellen en Toyota og et eller andet fra Thomas Tog.

Dutch/Belgian AnsalboBreda hispeedtrains problems

af thomash, 21/1 2013, 20:38 (4114 dage siden) @ Tonny B. Andersen

Undskyld mig, men det tog syntes jeg ser noget morsomt ud. Det ligner en krydsning mellen en Toyota og et eller andet fra Thomas Tog.

Det kunne godt være samme designer der har designet det tog her, som også har designet Fiat Multipla.. :) Der er i hvert fald visse ligheder. :p

Se billeder her: Wikipedia Fiat Multipla

--
Mvh
Thomas
https://railphotos.eu
[image][image]

Dutch/Belgian AnsalboBreda hispeedtrains problems

af thomash, 21/1 2013, 20:36 (4114 dage siden) @ Niels Munch

AnsaldoBreda V 250, InnoTrans Berlin, 24.09.2008 (nm). (Billedet er "klikbart").

"Billedet er klikbart".. :) du linker til et billede af Wallace og Gromit? :p

--
Mvh
Thomas
https://railphotos.eu
[image][image]

Avatar

Dutch/Belgian AnsalboBreda hispeedtrains problems

af T. Rithmester ⌂, Struer, 21/1 2013, 20:44 (4114 dage siden) @ thomash

AnsaldoBreda V 250, InnoTrans Berlin, 24.09.2008 (nm). (Billedet er "klikbart").


"Billedet er klikbart".. :) du linker til et billede af Wallace og Gromit? :p

Tja, når jeg ser Wallace's mund, så ser jeg toget, og omvendt ;-)

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

Dutch/Belgian AnsalboBreda hispeedtrains problems

af Jens Møller, København S, 21/1 2013, 22:31 (4114 dage siden) @ Niels Munch

Det er da meget svært at tage såkaldte designere eller arkitekter alvorligt, når de kan lokke fabrikanter til at fremstille noget så grinagtigt og rædselsfuldt som dette misfoster af et jernbanekøretøj! Man kan næsten fristes til at være så ondskabsfuld, at man kan håbe på at projektet med disse rædsler kun kan give problemer af enhver art; jo værre og flere jo bedre!! Hvorfor skal moderne tog og sporvogne være så grimme? Er det en uudlevet seksuel perversion, som nutidens arkitekter og såkaldte designere projicerer til jern og metal??

Venlig hilsen
Jens Møller

--
Jens MO-Møller
[image]

Dutch/Belgian AnsalboBreda hispeedtrains problems

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 22/1 2013, 01:23 (4114 dage siden) @ Jens Møller

Det er da meget svært at tage såkaldte designere eller arkitekter alvorligt, når de kan lokke fabrikanter til at fremstille noget så grinagtigt og rædselsfuldt som dette misfoster af et jernbanekøretøj! Man kan næsten fristes til at være så ondskabsfuld, at man kan håbe på at projektet med disse rædsler kun kan give problemer af enhver art; jo værre og flere jo bedre!! Hvorfor skal moderne tog og sporvogne være så grimme? Er det en uudlevet seksuel perversion, som nutidens arkitekter og såkaldte designere projicerer til jern og metal??

Venlig hilsen
Jens Møller

Jeg syntes at IC4, Eurostar og ICE3 er væsenligt bedre ramt.
I Kina og Japan har de nogle højhastighedstog, der nemmest beskrives som 'andenæb'.
Det kan godt være at de er aerodynamiske, men jeg tror stadig jeg foretrækker de mere hjemlige modeller.

At skidttet så ikke kan køre, er jo en hel anden diskution.
Mit forslag er stadig, at fyre AB, rive hovedcomputeren ud, og starte forfra med at designe en ny hovedcomputer, med de eksisterende underkomponenter...

Lavede man ikke noget af samme trick med IC3 i sin tid? Det syntes jeg at have læst.

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

Avatar

Dutch/Belgian AnsalboBreda hispeedtrains problems

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 22/1 2013, 05:06 (4114 dage siden) @ BlackThorneDK

Lavede man ikke noget af samme trick med IC3 i sin tid? Det syntes jeg at have læst.

Jo! IC3 skulle være åh så dansk så man havde bedt Christian Rovsing lave computerne.
DET havde de ikke forstand på så til sidst rev man netop disse computere ud og monterede nye fra en alm. leverandør som også lavede softwaren.

I IC4's tilfælde er hardwaren god nok - det er bare noget spaghetti kode der er i dem.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Dutch/Belgian AnsalboBreda hispeedtrains problems

af Woodi, 22/1 2013, 00:53 (4114 dage siden) @ Niels Munch

Ja, der har været meget bøvl med V 250 "Albatross eller FYRA" som det også hedder/kaldes.

Mange mener ikke, at de 16+3 stk V250, til en værdi af 380 Mill €, var prisen værd (150 Mill Danske Kroner pr. stk.) - nogen laver endda sjov, med leveringen af disse "Multipla plastickasser"

http://www.youtube.com/watch?v=oGf_60kofsk

--
[image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak