Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

354 dage om at få en broklap på plads! (Generelt)

af Thomas Rasmussen, Nordjylland, 24/1 2013, 19:20 (4133 dage siden)

De siger jo at de vi melde datoer ud. Men DSB's trafikinformationssystem skal bruge en slutdato for et sporarbejde.

Siden det kom frem at broen ikke vil stå klar før 2013 har stået på 31. januar og senere 4. februar (4. februar er bedst fordi det er en mandag).

Men nu er den sneget op til 17. marts

354 dage om at få en broklap på plads!

af andersj, Aalborg, 24/1 2013, 20:05 (4133 dage siden) @ Thomas Rasmussen

Man er færdig med at svejse, så nu står den på sandblæsning og maling. Efter monteringen tager det endnu nogle uger, da man jo også skal have lagt skinner og monteret kontravægten igen.

Tidspunktet afhænger nok meget af hvornår flydekranen Samson er ledig.

http://www.tv2nord.dk/artikel/240873

354 dage om at få en broklap på plads!

af Gjæst, 26/1 2013, 14:44 (4131 dage siden) @ Thomas Rasmussen

De siger jo at de vi melde datoer ud. Men DSB's trafikinformationssystem skal bruge en slutdato for et sporarbejde.

Siden det kom frem at broen ikke vil stå klar før 2013 har stået på 31. januar og senere 4. februar (4. februar er bedst fordi det er en mandag).

Men nu er den sneget op til 17. marts

Jeg havde gættet på at den reparerede bro ville blive indviet på etårsdagen for påsejlingen.

Det kan nås endnu.

Avatar

Jernbanebroen over Limfjorden - der arbejdes på sagen

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 7/2 2013, 12:34 (4119 dage siden) @ Thomas Rasmussen

De siger jo at de vi melde datoer ud. Men DSB's trafikinformationssystem skal bruge en slutdato for et sporarbejde.

Siden det kom frem at broen ikke vil stå klar før 2013 har stået på 31. januar og senere 4. februar (4. februar er bedst fordi det er en mandag).

Men nu er den sneget op til 17. marts

Der arbejdes på sagen.....

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]
Jernbanebroen over Limfjorden torsdag den 7. februar 2013 kl. 9.38. Der svejses på et af de eksisterende fag (bemærk svejseflammen under tvangsskinnen til venstre) og der "pilles" ved Aalborgs indkørselssignal (bemærk personen i det orange arbejdstøj oppe ved signalet). Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.

Avatar

Jernbanebroen over Limfjorden - der arbejdes på sagen

af Ove Nygaard, 7/2 2013, 14:03 (4119 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Der arbejdes på sagen.....

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Jernbanebroen over Limfjorden torsdag den 7. februar 2013 kl. 9.38. Der svejses på et af de eksisterende fag (bemærk svejseflammen under tvangsskinnen til venstre) og der "pilles" ved Aalborgs indkørselssignal (bemærk personen i det orange arbejdstøj oppe ved signalet). Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.

Kære Knægt.

Ja, hvem andre end den "allestedsnærværende" Thomas af Hadsund kunne finde på at snige sig således ind på "åstedet", eller her vel nærmere betegnet "fjordstedet"?:-D
Forlydender vil vide, at samme Thomas på et tidspunkt i nær fremtid rykker teltpælene til Aalborg for bedre at kunne overvåge sejladsen på Limfjorden og under den forhåbentligt retablerede bro - dog formentligt uden at gå de "rigtige" brovagter i bedene, når de får "deres" bro tilbage.

Bedste hilsener og "et lille svedent smil":-P

Ove af Erritsø

354 dage om at få en broklap på plads!

af Erik Kjærgaard, 7/2 2013, 15:13 (4119 dage siden) @ Thomas Rasmussen

Hvorfra stammer datoen den 17. marts??? (2013, måske endda....)
Hvis det er den dato, som togbussernes køreplan er gældende til, har det jo været fremme i medierne, at det blot er en "tilfældig" valgt dato, da "systemet" skulle have en slutdato. Men ikke nogen som helst færdigmeldingsdato fra DSB/Banedanmark!!!

354 dage om at få en broklap på plads!

af Søren Jakobsen, Randers, 7/2 2013, 16:41 (4119 dage siden) @ Erik Kjærgaard

Hvorfra stammer datoen den 17. marts??? (2013, måske endda....)
Hvis det er den dato, som togbussernes køreplan er gældende til, har det jo været fremme i medierne, at det blot er en "tilfældig" valgt dato, da "systemet" skulle have en slutdato. Men ikke nogen som helst færdigmeldingsdato fra DSB/Banedanmark!!!

En tilfældig dato er hvad det er, det fremgår også af tråden.

S.

354 dage om at få en broklap på plads!

af Erik Kjærgaard, 7/2 2013, 18:38 (4119 dage siden) @ Søren Jakobsen

Undskyld hr. Jakobsen. Hvor er det liiige i tråden inden mit spørgsmål, at det står, at den 17. marts er en "tilfældig dato". Jeg kan simpelthen ikke få øje på det, så jeg må have hjælp dertil.
Jeg kan imidlertid udmærket se, at "rejseplanen" netop opererer med netop denne dato. Og det var nøjagtig denne fix-dato, jeg refererede til i mit spørgsmål - som er et reelt spørgsmål. Som stadig er ubesvaret.

Svenska-lok

Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak