Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Gad vide om den nogensinde blev godkendt i DK??

af Ove, Struer, 27/1 2013, 11:37 (4130 dage siden) @ Sune

Tjahh hvorfor ikke? Nok ikke på hovedstrækninger men som arbejdskøretøj kan jeg ikke se hvad der skulle forhindre det.

Avatar

Gad vide om den nogensinde blev godkendt i DK??

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 27/1 2013, 12:08 (4130 dage siden) @ Sune

NSJK har jo en original skinnebil baseret på forskellige Ford dele og den har vi indgående diskuteret ovre i det andet forum.

Vi har talt om hvad der skulle til for at få lov til at prøve at køre med den på skinnerne, og en ting er sikkert - den skal kunne aktivere diverse signaler. På NSJK's skinnebil er der nogle metalbørster ved hjulene der sikrer forbindelse fra det ene hjul til det andet.

Personligt syntes jeg det kunne være en sjov udfordring at gå hele vejen, men jeg kan godt se at anvendelsen ved NSJK, hvor vi bor lige ved en aktiv bane, der vedligeholdes af andre, vilanvendelsen være stærkt begrænset, men hvis Gedserbanen kommer igang kunne man sikkert godt have brug for sådan en.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Gad vide om den nogensinde blev godkendt i DK??

af Jens Møller, København S, 27/1 2013, 13:37 (4130 dage siden) @ Michael Deichmann

Med alle de krav, der i dag stilles til jernbanesikkerhed, er det vist kun realistisk at kunne køre med et sådant køretøj på lukkede baner.

Venlig hilsen
Jens Møller

--
Jens MO-Møller
[image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak