Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Tegning af svenske skinnebusser (daddelæsker) (Generelt)

af Svend Eriksen, 27/1 2013, 16:58 (4141 dage siden)

Heja.

Er der nogen der ligger inde med nogle gode tegninger af de svenske skinnebusser.

Også meget gerne hvor man kan se den store sneplov, som nogle af dem har/havde monteret. På forhånd tak.

Har ledt og ledt her på nettet man kan ikke finde nogle gode tegninger´, kun billeder af diverese skinnebusser.

Er der foresten nogen der ved hvad planen/tilstanden er med dem der holder i Marslev. Er der stadig gang i dem, eller står de bare og rådner op. Jeg ved at der står to i Struer håber man passer godt på dem, og de forhåbentlig engang kommer ud at kører igen.

Tegning af svenske skinnebusser (daddelæsker)

af OD, Od ⌂, 27/1 2013, 17:03 (4141 dage siden) @ Svend Eriksen


Er der foresten nogen der ved hvad planen/tilstanden er med dem der holder i Marslev. Er der stadig gang i dem, eller står de bare og rådner op.

MB 52 og 53 står indendørs i Marslev og har det fint.

Tegning af svenske skinnebusser (daddelæsker)

af Holger Cordtz, Kolding, 27/1 2013, 19:18 (4141 dage siden) @ Svend Eriksen

Heja.

Er der nogen der ligger inde med nogle gode tegninger af de svenske skinnebusser.

Også meget gerne hvor man kan se den store sneplov, som nogle af dem har/havde monteret. På forhånd tak.

I Bane bøger "motor materiel 3" ISBN 87 88632 23-7 er der nogne god tegninger,
dog ikke af den stor sneplov

Mvh
Holger Cordtz

Tegning af svenske skinnebusser (daddelæsker)

af QpoX ⌂, 27/1 2013, 22:00 (4141 dage siden) @ Svend Eriksen

VLTJ YBM D16 og 17 som står i Struer, har det ikke for godt.
YBM D16 er blevet "smidt" ud i regn og blæst og den er ikke helt tæt i taget.
Hvilket den så har taget meget skade af (de sidste par års arbejde på den er spildt).
SBGV arbejder dog på at få dem til bedre forhold!

Avatar

Tegning af svenske skinnebusser (daddelæsker)

af Ove, Struer, 28/1 2013, 09:55 (4140 dage siden) @ QpoX

VLTJ YBM D16 og 17 som står i Struer, har det ikke for godt.
YBM D16 er blevet "smidt" ud i regn og blæst og den er ikke helt tæt i taget.
Hvilket den så har taget meget skade af (de sidste par års arbejde på den er spildt).
SBGV arbejder dog på at få dem til bedre forhold!

Jeg har set de står der, jeg synes dog de er rimeligt godt "pakket ind" men klart klart, kan i få dem ind under tag vil det være dejligt.

Jeg er mere ked af MTeren der står dernede for slet ikke at tale om VaGj M1 som er uerstattelig da det er den eneste af sin slags. Træls når nogen får samlet en del materiel sammen og så ikke orker/har ressourcer til, at passe ordentligt på det....

Tegning af svenske skinnebusser (daddelæsker)

af Preben Poulsgaard, 28/1 2013, 17:20 (4140 dage siden) @ Ove

Hej Ove og alle andre.
Den Mt der står i Struer er ejet af Struer muserum og hvad angår Vagj m1 er den i privat eje Malmgrens arvinger og hvad de agter med den er dælme ikke til at hitte ud af.
Prøv at snakke med musæet i struer om hvad de har af planer med Mt.
mvh. Preben

Avatar

Tegning af svenske skinnebusser (daddelæsker)

af Ove, Struer, 28/1 2013, 21:32 (4140 dage siden) @ Preben Poulsgaard

Hej Ove og alle andre.
Den Mt der står i Struer er ejet af Struer muserum og hvad angår Vagj m1 er den i privat eje Malmgrens arvinger og hvad de agter med den er dælme ikke til at hitte ud af.
Prøv at snakke med musæet i struer om hvad de har af planer med Mt.
mvh. Preben

Det vil jeg (snakke med museet), jeg mente nu det hørte under "den kørende afdeling" af Jernbaneklubben men de kørte den vist i stykker for en del år siden så det er da meget tænkeligt den er overført til museet.

Jeg ved godt at VaGj M1 er privatejet og den fik da heldigvis også en ny presenning sidste år men det er stadig synd den står og forfalder men sådan er det vel desværre tit når den oprindelge ejer dør.

Tegning af svenske skinnebusser (daddelæsker)

af QpoX ⌂, 28/1 2013, 21:58 (4140 dage siden) @ Ove

Hej Ove og alle andre.
Den Mt der står i Struer er ejet af Struer muserum og hvad angår Vagj m1 er den i privat eje Malmgrens arvinger og hvad de agter med den er dælme ikke til at hitte ud af.
Prøv at snakke med musæet i struer om hvad de har af planer med Mt.
mvh. Preben


Det vil jeg (snakke med museet), jeg mente nu det hørte under "den kørende afdeling" af Jernbaneklubben men de kørte den vist i stykker for en del år siden så det er da meget tænkeligt den er overført til museet.

Jeg ved godt at VaGj M1 er privatejet og den fik da heldigvis også en ny presenning sidste år men det er stadig synd den står og forfalder men sådan er det vel desværre tit når den oprindelge ejer dør.

Både MH302 og MT163 er Struer Jernbanemuseums.
Men det er vist ved at blive 2 år siden nu, at vi pakkede VaGj M1 ind...

Avatar

Tegning af svenske skinnebusser (daddelæsker)

af Ove, Struer, 29/1 2013, 18:28 (4139 dage siden) @ QpoX

Både MH302 og MT163 er Struer Jernbanemuseums.
Men det er vist ved at blive 2 år siden nu, at vi pakkede VaGj M1 ind...

Tjahh, tiden løber ;-)

Tegning af svenske skinnebusser (daddelæsker)

af UTJ, 29/1 2013, 19:46 (4139 dage siden) @ QpoX

Men det er vist ved at blive 2 år siden nu, at vi pakkede VaGj M1 ind...

Den er jo nok pakket ud igen - for sådan var det i 2012:
[image]
Den skal åbenbart gå helt til.......

Ikke meget om Tegninger

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 29/1 2013, 20:41 (4139 dage siden) @ UTJ

Men det er vist ved at blive 2 år siden nu, at vi pakkede VaGj M1 ind...


Den er jo nok pakket ud igen - for sådan var det i 2012:
[image]
Den skal åbenbart gå helt til.......

Kunne man ikke finde en venlig vognmand, der vil sponsorere en af deres gamle presenninger, ligesom de har fået i Hundested?

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

Ikke meget om Tegninger

af re20000, 29/1 2013, 20:54 (4139 dage siden) @ BlackThorneDK

Ja de der grønne "engangspresenninger" er næsten værre end ingenting. de giver ihvertfald en helt uberettiget falsk tryghedsfølelse. Vinden slider dem jo op på et par måneder.

Nold

Ikke meget om Tegninger

af QpoX ⌂, 30/1 2013, 00:00 (4139 dage siden) @ BlackThorneDK

Kunne man ikke finde en venlig vognmand, der vil sponsorere en af deres gamle presenninger, ligesom de har fået i Hundested?

Tag og skriv det til SJK, hvis de altså ikke læser med her.

DSB MZ1404
Veterantog kalender

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak