En nylakeret MZ 1418 (Jernbanen i dag)
Læs mere om STAB TMZ 1418.
--
Læs mere om STAB TMZ 1418.
--
Rigtig nydeligt resultat rart at se de stadig kan bruges.
De danske operatører kunne godt lære lidt de gør ikke alle lige meget ud af deres udstillings vindue.
Nu er smag jo en personlig ting, og den/dem der har lavet dette design (næppe professionelle designere) er sikkert vældig stolte af det.
Men i mine øjne er den nu mere sjælden end køn ...
vh
LH
den kønneste bemaling der nogensinde har siddet på en mz er nu iflg min ringe mening den gode gamle vinrøde
Dejligt at se vore gamle MZ godt vedligeholdte.
Vil nu gerne huske 1418 når den som her i 73 tordnede sydpå fra Århus med Nordpilen.
MZ 1418 i godsankomstsporet i Århus 1973.
Her fra den vinrøde tid i Århus.
Mvh
Georg
jo jo i har jo ret langt hen af vejen, de var kønne i DSB bemaling men da de jo nu engang er solgt må man jo have respekt for nyt design og glæde sig over de ikke endte hos en ophugger.
Det som jeg mente var at samlignet med mange af de My der køre rundt her i landet som ligner selvkørende skrodtbunker og alligevel har kult status uvidst af hvilken årsag så er 1418 da et rigtig pænt resultet.
Jeg prøvede bare at formulere det uden at stille andre i dårligt lys
Mvh Martin
Læs mere om STAB TMZ 1418.
Designet er pænt, men måske lidt mørkt.
Men en ting der falder mig i øjnene, er den forreste aksel på øverste billede.
Har man malet hjulene på det stykke der stak frem, for at lade resten stå uden ny bemaling?
Det ser lidt 'sjusket' ud.
--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK
Jeg har lagt en lille video op fra 2012 hvor den var under istandsættelse, her var den var slæbt uden for og blev startet op.
Link: Youtube
--
Mvh
Thomas
https://railphotos.eu
Men i mine øjne er den nu mere sjælden end køn ...
De to påmonterede "skilte" på hver side skæmmer, synes jeg. Samme lidt bøvede løsning som med Lemvigbanens Y tog.
Derudover, ja den er da pæn i lakken, men ellers synes jeg at designet er lidt tamt.
Det er godt set. At et lokomotiv har fået frisk maling er ingen garanti for at det kan køre til næste banegård.
Høng-Tølløse Jernbane 1901-2001. Pris 310 kr.
Læs mere