Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Forårssol og påskesne (Generelt)

af Per Hauberg, 28/3 2013, 13:23 (4050 dage siden)

MQ 21 og 27 krydser i Assedrup, lidt syd for Verdens Navle.
Man kan vel ligesågodt lade sig stemme til forårssind, og tage vores nye lokaltog til sig. -Engang vil billeder fra Desiroens første tid på Odderbanen jo også være historie.

God påske til vennerne !

PH

[image]

Forårssol og påskesne

af Woodi, 28/3 2013, 13:27 (4050 dage siden) @ Per Hauberg

Kan se at Desiro´ til venstre har fået det "Røde" mærkat og det til højre har ikke fået dette endnu, men, - betyder det så dermed, at der er kommet overvågningskamera op i det til venstre, da man ikke kan betjene det fra vinduet af ved enkeltmands betjening.?

--
[image]

Forårssol og påskesne

af Poul Andersen, 28/3 2013, 16:25 (4050 dage siden) @ Woodi

Kan se at Desiro´ til venstre har fået det "Røde" mærkat og det til højre har ikke fået dette endnu, men, - betyder det så dermed, at der er kommet overvågningskamera op i det til venstre, da man ikke kan betjene det fra vinduet af ved enkeltmands betjening.?

Billedet viser MQ 20 og 27, altså et "gammel" og et "nyt" togsæt. Det røde mærke i frontruden, findes på 11 - 22 som betyder, at disse togsæt må sammenkobles, men ikke med de nye togsæt uden dette mærke.
Bemærk at ARRIVA´s nye Lint-togsæt har gult mærke i frontruden, mens de ældre ikke har. Samme forhold for sammenkobling gælder her.

Dette på grund af forskellige styresystemer.

Mvh.
Poul.

Forårssol og påskesne

af glade-koege ⌂, køge, 28/3 2013, 16:30 (4050 dage siden) @ Poul Andersen

Ang lint burde det vel være muligt med opgradering af de gl togsæt?

Regionstog har ihverfald lykkes med 2 forskellige leveringer og kunne få disse togsæt parret :-)

Avatar

Forårssol og påskesne

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 28/3 2013, 17:24 (4049 dage siden) @ Poul Andersen

Dette på grund af forskellige styresystemer.

Aha, så vi har IC4 lignende tilstande på de andre selskaber også. Det må sgu da være lidt upraktisk i det lange løb....

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Forårssol og påskesne

af Poul Andersen, 28/3 2013, 19:01 (4049 dage siden) @ Michael Deichmann

IC 4 lignende tilstande er nok en overdrivelse, for både Disero (MQ) og Lint-togene kører da ganske udmærket i dagligdagen.

At man på både Lokalbanen og Regionstog kan samkøre de forskellige leveringer skyldes at togenes styresystemer er blevet opdateret, hvilket kunne lade sig gøre for beskedne midler p.g.a. de få år mellem leveringerne.
Hos DSB og ARRIVA har man begge steder tog med flere år imellem leveringerne, og det vil være meget bekosteligt at foretage nævnte opdatering som også vil kræve nogle ombygninger.

Mvh.
Poul.

Forårssol og påskesne

af KimC, 29/3 2013, 18:07 (4048 dage siden) @ Poul Andersen

Billedet viser MQ 20 og 27, altså et "gammel" og et "nyt" togsæt. Det røde mærke i frontruden, findes på 11 - 22 som betyder, at disse togsæt må sammenkobles, men ikke med de nye togsæt uden dette mærke.
Bemærk at ARRIVA´s nye Lint-togsæt har gult mærke i frontruden, mens de ældre ikke har. Samme forhold for sammenkobling gælder her.

Dette på grund af forskellige styresystemer.

Frichs' Mo vogne af forskellige leverancer kunne sammenkobles med styreledninger, også med Mk-Fk. Ingeniører er åbenbart ikke hvad de har været.

Forårssol og påskesne

af Erik Kjærgaard, 29/3 2013, 18:12 (4048 dage siden) @ KimC

Eller også har teknologien / teknikken / det digitale o.s.v. ændret sig;-)

Avatar

Forårssol og påskesne

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 29/3 2013, 20:32 (4048 dage siden) @ Erik Kjærgaard

Ingeniører er åbenbart ikke hvad de har været.

Eller også har teknologien / teknikken / det digitale o.s.v. ændret sig;-)

Nej! Det er dårligt ingeniørarbejde at man ikke kan specificere et interface som kan håndtere forskellige versioner og udvidelser. Det er vel for pokker ikke Microsoft der laver styringer til LINT og Desiro. Og der er vel for pokker ikke så mange nye funktioner at holde styr på i de nye serier? Og hvorfor skulle man ikke kunne opgradere softwaren?

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Forårssol og påskesne

af MY1146, 28/3 2013, 19:01 (4049 dage siden) @ Per Hauberg

Så er der jo derfor at der køres meget med MF på svendborgbanen, når Grenaabanen/Odderbanen har neglet Svendborgbanens sæt (sæt 20). Hvor mange af de gamle sæt er i Aarhus og kører på Odderbanen og Grenaabanen?

--
Mange hilsner fra Jacob
Lokomotivfører
[image][image]

Forårssol og påskesne

af MZ1411, 28/3 2013, 21:46 (4049 dage siden) @ MY1146

Så er der jo derfor at der køres meget med MF på svendborgbanen, når Grenaabanen/Odderbanen har neglet Svendborgbanens sæt (sæt 20). Hvor mange af de gamle sæt er i Aarhus og kører på Odderbanen og Grenaabanen?

Undskyld mig, men hvad har du imod MF på Svendborgbanen?
Er det ikke bedre at bruge disponible MF, når nu ikke MQ-løbene "lige" kan hænge sammen, ellers er det jo sikkert busser, som kommer til at køre i stedet for de aflyste tog, og det er jo heller ikke optimalt!

Forårssol og påskesne

af MY1146, 30/3 2013, 08:14 (4048 dage siden) @ MZ1411

Undskyld mig, men hvor har jeg nogensinde ytret mig om, at jeg på nogen måde var utilfreds med at der kørte MF på Svendborgbanen? Køl dog ned, og tænk over hvad du selv skriver i åbent forum!

--
Mange hilsner fra Jacob
Lokomotivfører
[image][image]

Rolig nu

af MortenLarsen94, Aarhus, 30/3 2013, 12:49 (4048 dage siden) @ MY1146

Rolig nu. Der er måske skrevet lidt hård tone i sidste indlæg, men fjern det og der kommer noget brugbart ud af indlægget.
Lads os i øvrigt prøve ikke at angribe hinanden.

--
Morten Hunnerup Staghøj
- Moderator af forum
- Webmaster og medlem af driftsudvalget i Limfjordsbanen (LFB)
[image]

Avatar

Forårssol og påskesne (+ 1 foto)

af Per Hauberg, 28/3 2013, 20:10 (4049 dage siden) @ Per Hauberg

MQ 4120 under indkørsel fra nord, Assedrup 280313

[image]

Avatar

Forårssol og påskesne

af Ove Nygaard, 29/3 2013, 10:38 (4049 dage siden) @ Per Hauberg

MQ 21 og 27 krydser i Assedrup, lidt syd for Verdens Navle.
Man kan vel ligesågodt lade sig stemme til forårssind, og tage vores nye lokaltog til sig. -Engang vil billeder fra Desiroens første tid på Odderbanen jo også være historie.

God påske til vennerne !

PH

[image]

Kære Per!

Tak i lige måde. Naturligvis var min første tanke: "Myldretid en forårsdag i Assedrup Midtpunkt". Det er "Midtpunktet" midt på perronen.:-D

Og velkommen tilbage på forum. Du har været stærkt savnet.

Bedste hilsener

Ove af Erritsø

Avatar

Forårssol og påskesne

af Per Hauberg, 29/3 2013, 12:59 (4049 dage siden) @ Ove Nygaard

Tak, Ove

Man skal ikke bekæmpe en naturlig trang. -Så hel're bide sig i tungen en gang imellem...

vh

PH

Avatar

Broknumser - diplomatisk sagt

af Per Hauberg, 30/3 2013, 13:12 (4048 dage siden) @ Per Hauberg

Da jeg for adskillige måneder siden besluttede at holde en pause fra Jb.dk, var én af årsagerne den stadig værre tendens til skænderier og dårlig tone.
Dette, mit første indspark i lang tid, udviklede sig i løbet af et splitsekund til netop sådan en gang mudderkast.
Kunne I eventuelt overveje at oprette en tråd selv, I kan skændes i, og så lade mine fotos i fred, hvis der ikke er direkte grund til at kommentere dem ?

På given foranledning repeterer jeg mit ønske om en god og fredfyldt påske, idet jeg indskærper, at ønsket fortsat kun gælder vennerne. ;-)

Per

Broknumser - diplomatisk sagt

af Svend, 30/3 2013, 15:00 (4048 dage siden) @ Per Hauberg

Tak, i lige måde....!

--
Svend

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak