Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Udland: Thalys (Jernbanen i dag)

af BoergeOf61, Randers C, 21/4 2013, 16:26 (4031 dage siden)
redigeret af BoergeOf61, 21/4 2013, 16:40

Som nævnt flere gange har jeg købt billet til bl.a. et af Thalys' tog d. 13. juni om aftenen.

Til forskel fra foregående år var laveste pris fra Bruxelles-Midi til Köln, som passede til en ankomst fra London kl. 16:08, på Thalys.com for en billet til belgisk IC-tog fra Bruxelles-Midi til Liege-Gullemins og Thalys' tog derfra til Köln.

Det underlige er, at toget, jeg så skal med fra Liege, kommer fra Paris og kører fra Bruxelles-Midi kl. 17:28. Prisen på Thalys.com var noget højere uden togskift i Liege. Det var prisen sjovt nok ikke på bahn.de. Hvad går det ud på?

Jeg valgte billetkøb på Thalys.com med togskift i Liege, fordi jeg er medlem af Thalys' fordelsprogram The Card, og DB ikke tilbød billet til Thalys' tog til selvudprint.

Thalys' pris fra Bruxelles til Köln med det nævnte togskift i Liege var €43 på 1. klasse. Det var prisen uden togskift også på bahn.de, mens Thalys' pris uden togskift var €68, så vidt jeg husker.

Edit: Mit bedste gæt er et ønske om kortere ophold i Bruxelles ved bedre fordeling af påstigende passagerer på Bruxelles og Liege. De foregående gange, jeg skulle med Thalys' tog fra Bruxelles, tog det noget tid at få alle passagerer ombord.

Avatar

Udland: Thalys

af BoergeOf61, Randers C, 21/4 2013, 17:48 (4031 dage siden) @ BoergeOf61

Denne korte video fra YouTube viser et af Thalys' togs ankomst til Bruxelles-Midi.
Det kan bemærkes, at der ikke er særlig mange døre, og nogle passagerer går frem ad perronen langs toget, mens andre kommer op ad trappen til perronen, mens toget kører til perron. Så vidt jeg husker, tager det 5-10 min. at få passagererne ombord på travle eftermiddagstog.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak