Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Tidligere HBJ bro over Gudenåen (Generelt)

af Henning Knudsen ⌂ @, 20/4 2014, 18:20 (3659 dage siden)

Jeg var i dag ude ved Gammelstrup og se udgravningen af den tidligere HBJ over Gudenåen. Den lå under dæmningen der blev lavet da banen fik normalspor og blev til HBS.

Mvh Henning

http://www.123hjemmeside.dk/hdknudsen

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

Tidligere HBJ bro over Gudenåen

af Lars, 20/4 2014, 18:28 (3659 dage siden) @ Henning Knudsen

En klat maling og den er så god som ny :-D

--
mvh
Lars
Esbjerg

Tidligere HBJ bro over Gudenåen

af Morten Flindt Larsen, 20/4 2014, 18:52 (3659 dage siden) @ Henning Knudsen

Dejligt at se fotos i dejligt vejr. :-) Det bliver spændende at erfare, hvordan broens fundering har det efter så mange år, og hvad der sker, når/hvis man sandblæser jernkonstruktionen. Desværre får broen jo nok ikke ført tilbage til sit autentiske udseende, for der skal vel være "natursti" på den, så den får både "kørebane" og højt rækværk m.m. Det er synd, men tak for kigget!

Tidligere HBJ bro over Gudenåen

af Holger Sørensen, Hedehusene, 21/4 2014, 08:18 (3659 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Hvorfor er det taget op her i en ny tråd? Er udførligt behandlet tidligere i Jernanehistorisk Forum med fremragende billeder. Så hvorfor her???

Hilsen fra Holger i Hedehusene :-) ;-) :-)

Tidligere HBJ bro over Gudenåen

af Henning Knudsen @, 21/4 2014, 08:53 (3659 dage siden) @ Holger Sørensen

Jeg mener ikke at have set emnet beskrevet i Jernbanen,dk forum. Og kunne heller ikke finde den da jeg gik tilbage til 9. april. Så opdage jeg at det var et andet forum her på siden jernbanehustorie.dk forum. Det forum havde jeg ikke været inde på.

Mvh Henning

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak