Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvad sker der på MY 1101 (Generelt)

af John Schmidt 1, 31/8 2014, 00:34 (3526 dage siden)

Med fare for at blive blive halshugget eller det der er værre, så vover jeg at stille dette spørgsmål....

Men helt præcist...hvad er der blevet lavet på MY 1101 til jubilæet her den 06 og 07 september...

Rygterne vil vide at den ikke bliver helt færdig...blandt andet skulle vingehjulet ikke være helt færdigt på grund af nogle problemer med skabeloner...., og så var der noget med håndbøjlerne...

Men nogen der helt præcist ved hvad der er lavet på den eller bliver lavet på den..???

Hilsner fra
John.

Hvad sker der på MY 1101

af John Hansen., 31/8 2014, 01:28 (3526 dage siden) @ John Schmidt 1

Den er færdig og deltager på GM træffet.

Mvh. John

Hvad sker der på MY 1101

af ulca, 3/9 2014, 22:46 (3523 dage siden) @ John Schmidt 1

Med fare for at blive blive halshugget eller det der er værre, så vover jeg at stille dette spørgsmål....

Men helt præcist...hvad er der blevet lavet på MY 1101 til jubilæet her den 06 og 07 september...

Rygterne vil vide at den ikke bliver helt færdig...blandt andet skulle vingehjulet ikke være helt færdigt på grund af nogle problemer med skabeloner...., og så var der noget med håndbøjlerne...

Men nogen der helt præcist ved hvad der er lavet på den eller bliver lavet på den..???

Hilsner fra
John.

Helt præcist ved jeg det ikke, men det var vist noget med en større oplakering i den bemaling lokomotivet blevet leveret i. Derudover også et nyt vingehjul på fronten som skulle være identisk (eller næsten identisk) med det som lokomotivet oprindelig havde; det som det fik ved tilbageførslen fra designlakeringen (rød/sort) lå vist ret langt fra det helt korrekte.

Hvad sker der på MY 1101

af Arne, 4/9 2014, 08:30 (3522 dage siden) @ ulca

Nu har jeg siddet og kigget på diverse billeder af MY 1101, både da den var ny og nu hvor den er hos museumstog. Enten er det mine øjne der er noget galt med men jeg kan altså ikke se hvad der er galt med det vingehjul på fronten. For mig at se er det da fuldstændig ens med det oprindelige vingehjul. Hvori fremstår foreskellen?????

Avatar

Hvad sker der på MY 1101

af Henrik Thomsen ⌂, Holte, 4/9 2014, 11:28 (3522 dage siden) @ Arne

Nu har jeg siddet og kigget på diverse billeder af MY 1101, både da den var ny og nu hvor den er hos museumstog. Enten er det mine øjne der er noget galt med men jeg kan altså ikke se hvad der er galt med det vingehjul på fronten. For mig at se er det da fuldstændig ens med det oprindelige vingehjul. Hvori fremstår foreskellen?????

Med disse to billeder er det nu ikke svært at se.


[image]

[image]

Hilsen
Henrik

--
[image]

Hvad sker der på MY 1101

af Georg Schmidt, 4/9 2014, 09:05 (3522 dage siden) @ ulca

Her som vingehjulet så ud efter L 4 66 fotograferet i Vojens 11/5 1969.

[image]

[image]
Nummeret sad lavere på 1101 end her på 1102, Århus H 1973.

M v h
Georg

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak