Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Fremtiden Tog (Trafikpolitik)

af Lars Jensen @, 24/9 2014, 18:07 (3502 dage siden)

Hej

Til orientering, så er oplægget kommet fra DSB: http://www.ft.dk/samling/20131/almdel/TRU/bilag/408/index.htm.

Der er vel reelt intet nyt; Der køres med det som haves, indtil at der er indkøbt nyt materiel. Og det kan vel ikke være anderledes, med mindre at DSB ikke får så mange strækninger at køre med i den nye aftale. Så kan en anden aktør komme og køre med noget andet materiel, hvis det er det som detail-styrings-diktatoren ønsker...

Hilsen Lars

Avatar

Fremtiden Tog

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 24/9 2014, 18:22 (3502 dage siden) @ Lars Jensen

Til orientering, så er oplægget kommet fra DSB: http://www.ft.dk/samling/20131/almdel/TRU/bilag/408/index.htm.

Der er vel reelt intet nyt; Der køres med det som haves, indtil at der er indkøbt nyt materiel. Og det kan vel ikke være anderledes, med mindre at DSB ikke får så mange strækninger at køre med i den nye aftale. Så kan en anden aktør komme og køre med noget andet materiel, hvis det er det som detail-styrings-diktatoren ønsker...

Underligt at Transportudvalget først officielt modtager dokumentet nu, for det er, så vidt jeg kan se, det samme som har været offentliggjort den sidste måneds tid?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

Fremtiden Tog

af Lars Jensen @, 24/9 2014, 19:32 (3502 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Hej,

ja nu skal jeg jo ikke påstå at have læst det hele igennem, så det kan jo være en forsinket kopi, eller opdateret med reelt indhold. Jeg ser nu at der i bilagene, stadig er litra-fordelinger der er udeladt efter aftale med chefens organisation...

Jeg har antaget det for at være det endelige udkast, men bliver gerne klogere...

Hilsen Lars

Fremtiden Tog

af M Thomsen, 24/9 2014, 20:34 (3502 dage siden) @ Lars Jensen

Bemærk at de har angivet alderen på ICE ( 605 ) til at være 22 - det er da noget af en fejl.

M Thomsen

Fremtiden Tog

af Lars Kongshøj, 25/9 2014, 05:05 (3501 dage siden) @ M Thomsen

Bemærk at de har angivet alderen på ICE ( 605 ) til at være 22 - det er da noget af en fejl.

16 år er nok mere præcist.

Fremtiden Tog

af mss-logoff, 26/9 2014, 01:07 (3500 dage siden) @ Lars Jensen

Hm, intet nyt dér. Blot en uddybning af DSB's våde supertogs-drømme, samt deres loko-fobi...

De har fået lov at købe ellokomotiver til de dyrt indkøbte dobbeltdækkervogne, hyldevarer (BR 146) kan levers og godkendes inden for et par år, men mon vi nogensinde ser dem? Jeg tvivler...


Mvh MSS

Fremtiden Tog

af M Thomsen, 26/9 2014, 08:19 (3500 dage siden) @ mss-logoff

Ja - der bruges utroligt meget spalteplads på at beskrive hvor dårligt et koncept de synes konventionelle tog er. De lugter lidt af lobbyarbejde for at få udfaset dobbeltdækkervognene så hurtigt som muligt.

M. Thomsen



Lyntogenes triumftog mod Lillebælt
Lyntogenes triumftog mod Lillebælt

Lars Christensen har været i avisarkivet og fundet tre reportager fra indvielsen af Lillebæltsbroen og indsættelsen af de nye lyntog i 1935. Artiklerne blev bragt i Berlingske Tidende og Randers Amtsavis.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak