Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hjælp til sporspærringer 2016 køge bugt. (Generelt)

af glade-koege ⌂, køge, 26/2 2015, 17:00 (3346 dage siden)

ER der nogen herinde som lige kan hjælpe mig med grunde til man spærre i 7 uger åmarken - køge?

afventer svar fra dsb, men kunne være en viste mere end mig, jeg havde kun fået info om hundige-køge nemlig i 2016

Hjælp til sporspærringer 2016 køge bugt.

af Palle Thorup, 26/2 2015, 18:08 (3346 dage siden) @ glade-koege

ER der nogen herinde som lige kan hjælpe mig med grunde til man spærre i 7 uger åmarken - køge?

Side 9 på dette link står hvad der foreløbig er planlagt af sporarbejde i 2016: http://www.bane.dk/db/filarkiv/17898/bilag_3_5A.pdf

Med venlig hilsen
Palle Thorup

Hjælp til sporspærringer 2016 køge bugt.

af glade-koege ⌂, køge, 26/2 2015, 19:25 (3346 dage siden) @ Palle Thorup

løser mit problem fint og desværre viser det bare skal du i sommerferien fra køge til kbh med tog er det umuligt.(2016)

man har spærret imellem roskilde og høje taastrup spor så kan ikke indsættes ekstra tog plus lillesyd køre med færre tog da der er aflåst sporskifter pga af signal program.

så bliver 7 uger med bus køge-åmarken/kbh.. vel 30-45 minutter ekstra rejsetid pr vej.. tager alene fra køge st til motorvejen i køge ca 10-15 minutter..

Og beklager er det forvirrende, min force er tal og ikke dansk ;-)

Hjælp til sporspærringer 2016 køge bugt.

af jaer, 26/2 2015, 19:57 (3346 dage siden) @ glade-koege

Husk at det kun er et par år siden, at der var spærret i næsten 7 måneder i det nordjyske.

Så 7 ugers spærring, i et område med massevis af alternative muligheder (busser)bør ikke give problemer.

Og til sommer må Fynboerne undvære regionaltog i næsten 3 måneder (altså i næsten dobbelt så lang tid som de 7 uger).

/Jan

Hjælp til sporspærringer 2016 køge bugt.

af glade-koege ⌂, køge, 26/2 2015, 20:10 (3346 dage siden) @ jaer

Jan, vi er jo luksus dyr :-)

Bare uheldigt lillesyd + s-banen på samme tid spærret/begrænset drift.
Kunne man tage over roskilde er det nemlig kun ca 15 minutter ekstra rejsetid.

Hjælp til sporspærringer 2016 køge bugt.

af h087 ⌂, køge, 26/2 2015, 20:13 (3346 dage siden) @ glade-koege

:-) :-) ;-) ;-)

AT REJSE ER AT LEVE !!!!!!

mvh
henning h087

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk

Hjælp til sporspærringer 2016 køge bugt.

af steenth, 26/2 2015, 20:33 (3346 dage siden) @ jaer

Husk at det kun er et par år siden, at der var spærret i næsten 7 måneder i det nordjyske.

Så 7 ugers spærring, i et område med massevis af alternative muligheder (busser)bør ikke give problemer.

Der nok 4 gang inden for en overskue årrække, at der igen er sporarbejde på den strækning. Men de har kunne nøjes med enkeltspor drift i de forrige perioder - det ville de ikke denne gang. For iflg planen er det meste af tiden ballastrensning og sporudskiftning, som i sig selv ikke skulle totallukke banen, som fx broarbejde kan gøre - jeg kan ikke se, at der er broarbejde i denne runde. Og de gange de har lukket strækninger for broarbejder, er det pga. totaludskiftning af broer.

Derudover er det en af mest benyttet grene af S-banenettet. Det er mange som det går ud over.

Og til sommer må Fynboerne undvære regionaltog i næsten 3 måneder (altså i næsten dobbelt så lang tid som de 7 uger).

Det er hellere ikke godt. Specielt grunden til at man har beholdt lokaltog på strækning fordi man ikke kunne lave ordentligt busdækning...

Lille Syd holder lukket i efteråret. Kystbanen skal holdes lukket i 4 måneder i 2017.. Lukninger i månedsvis er ikke godt, hvis man skal flytte folk fra biler til tog.

Mvh
Steen

Hjælp til sporspærringer 2016 køge bugt.

af Karsten Jensen, 26/2 2015, 20:56 (3346 dage siden) @ jaer

Der er mange gange flere passagerer på Køgebugtbanen, end lokalt i Nordjylland og på Fyn.

Mvh.
Karsten Jensen

Hjælp til sporspærringer 2016 køge bugt.

af Karsten Jensen, 26/2 2015, 21:02 (3346 dage siden) @ Karsten Jensen

Mener i øvrigt aldrig at der var totalspæringer før DSB/Banedanmark blev splittet op. Dengang udførte man vedligeholdsarbejder over en meget længere periode i nattetimerne, så det ikke gik ud over passagerene. Men dengang var man jo også herre i eget hus, og ikke tvunget til udliciteringer osv.

Venlig hilsen
Karsten Jensen

Hjælp til sporspærringer 2016 køge bugt.

af jaer, 26/2 2015, 21:32 (3346 dage siden) @ Karsten Jensen

Der er mange gange flere passagerer på Køgebugtbanen, end lokalt i Nordjylland og på Fyn.

Mvh.
Karsten Jensen

OK, så fordi "man" er mange, så er det ikke godt med nogle ugers lukning, men for de stakkels nordjyder og fynboer, uden ret mange alternative busruter, så betyder det ikke noget med lange spærringer?!?

/Jan

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak