Husk at det kun er et par år siden, at der var spærret i næsten 7 måneder i det nordjyske.
Så 7 ugers spærring, i et område med massevis af alternative muligheder (busser)bør ikke give problemer.
Der nok 4 gang inden for en overskue årrække, at der igen er sporarbejde på den strækning. Men de har kunne nøjes med enkeltspor drift i de forrige perioder - det ville de ikke denne gang. For iflg planen er det meste af tiden ballastrensning og sporudskiftning, som i sig selv ikke skulle totallukke banen, som fx broarbejde kan gøre - jeg kan ikke se, at der er broarbejde i denne runde. Og de gange de har lukket strækninger for broarbejder, er det pga. totaludskiftning af broer.
Derudover er det en af mest benyttet grene af S-banenettet. Det er mange som det går ud over.
Og til sommer må Fynboerne undvære regionaltog i næsten 3 måneder (altså i næsten dobbelt så lang tid som de 7 uger).
Det er hellere ikke godt. Specielt grunden til at man har beholdt lokaltog på strækning fordi man ikke kunne lave ordentligt busdækning...
Lille Syd holder lukket i efteråret. Kystbanen skal holdes lukket i 4 måneder i 2017.. Lukninger i månedsvis er ikke godt, hvis man skal flytte folk fra biler til tog.
Mvh
Steen