Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Udland: Rygter om nye strejker (Generelt)

af BoergeOf61, Randers C, 18/5 2015, 16:46 (3266 dage siden)

På Twitter er lige kommet et rygte om endnu en strejke hos Deutsche Bahn. Den påstås at starte kl. 2 onsdag morgen uden slutdato.

Eurostar er også kommet med. De har slået en besked op om, at de undersøger, om de påvirkes af en strejke, og vil give besked i morgen.

På denne måde blev det desværre korrekt, at tog ikke kan konkurrere med rutefly på længere distancer.

Udland: Rygter om nye strejker

af Per Andersen, 18/5 2015, 17:17 (3266 dage siden) @ BoergeOf61

Ide tyske medier går diskussionen på om GDL vil " Pfingsten versauen" . Altså ødelægge pinsen Så der er noget om snakken.

Avatar

Udland: Rygter om nye strejker

af BoergeOf61, Randers C, 18/5 2015, 17:33 (3266 dage siden) @ Per Andersen

Det står også på bahn.de og Facebook nu.
Der er ingen slutdato, så jeg tænker, strejken kan fortsætte, indtil der opnås et resultat eller regeringen griber ind.

Næste spørgsmål er, hvad Eurostar kan blive inddraget i.

Avatar

Udland: Rygter om nye strejker

af BoergeOf61, Randers C, 19/5 2015, 09:59 (3265 dage siden) @ BoergeOf61

Næste spørgsmål er, hvad Eurostar kan blive inddraget i.

Det ser ud til at være en jernbanestrejke i London d. 24. - 25. maj.

Det er spændende tid for togrejsende i Europa - desværre ikke på den gode måde.

Udland: Rygter om nye strejker

af Per Andersen, 18/5 2015, 18:41 (3266 dage siden) @ Per Andersen

Siden den 1. store strejke har GDL også været ude for et politisk pres. Således har en politiker - husker ikke lige hvem - udtalt at togpersonale igen skal være ansat som tjenestemænd. De kan så ikke strejke.

Udland: Rygter om nye strejker

af Leif N., 19/5 2015, 10:31 (3265 dage siden) @ Per Andersen

Det samme kan også ske i Danmark, efterhånden som alle de gamle tjenestemænd går hjem. De sidste mange års ny-ansatte i DSB er jo ikke mere tjenestemænd kun overenskomst-ansatte.

Arriva har jo prøvet en strejke blandt lokomotivpersonalet. I sådan en situation må det ikke være nemt at være tjenestemand. Alle ens kollegaer strejker men man kan ikke selv gøre noget...

Udland: Rygter om nye strejker

af mss-logoff, 20/5 2015, 10:38 (3264 dage siden) @ BoergeOf61

Ja så er den gal igen. Forhåbentlig er de færdige inden ferieperioden, jeg vil nødigt skulle med familien i bus til Berlin...

Mvh MSS

Avatar

Udland: Tysk strejke slut - for nu

af BoergeOf61, Randers C, 21/5 2015, 10:45 (3263 dage siden) @ BoergeOf61

I dag afblæste GDL sin strejke i Tyskland som følge af en aftale, som indebærer en fredspligt indtil d. 17/5. Kilde: bl.a. Zeit og GDL.

Det er ikke en aftale om overenskomst men en aftale om mægling.
Personligt er jeg fortsat lidt bekymret for mine rejseplaner d. 23.-26. juni.

SAS' svenske piloter har også afblæst sin strejke, men SAS fastholder efter sigende dagens aflysninger.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak