Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Slut med DD sovevogne hos CityNightline (Jernbanen i dag)

af Per Andersen, 21/5 2015, 19:36 (3263 dage siden)

Siden køreplanskifte i dec. 14 blev alle DD sovevogne udfaset. I feb. blev alt unødig materiale deri også 10 DD sovevogne kørt til Mukran af BR 101 042. Herefter benytter CNL" normale" sovevogne.

Slut med DD sovevogne hos CityNightline

af Hedegaard, 21/5 2015, 23:29 (3263 dage siden) @ Per Andersen

Det er ikke noget tab i mine øjne.
Med undtagelse af de få Deluxe kupeer, så var det nogle sardindåser. Der var en periode hvor jeg rejste mellem København og Köln i disse sovevogne, og hver gang var der brok og problemer, fordi der ikke var plads til folk i de små kupeer, og baggage opbevaringen bestod af et lille "hul" under trappen til kupeen ovenover, og så var der i øvrigt altid problemer med toiletterne i Deluxe kupeerne.

Men hvis man skulle gå hen og savne dem, så vil ÖBB fortsat have deres i drift. Det er bla. meningen at de skal erstatte de ældre sovevogne i nattoget Hamburg - Wien.

Slut med DD sovevogne hos CityNightline

af Genu, 26/5 2015, 13:12 (3258 dage siden) @ Per Andersen

Nogle billeder af sådanne vogne fra en af de sidste dage i trafikk her (langt ned på siden).

Avatar

Slut med DD sovevogne hos CityNightline

af mss ⌂, 27/5 2015, 23:28 (3257 dage siden) @ Per Andersen

Ja det er trist at DB Nachtzug er under afvikling. Men økonomisk set er det naturligt at man vælger at satse på en eneste sovevognstype når det nu er muligt.

Her et par fotos fra bedre tider:

[image]

Citynightline WLABm på København H i april 2006.


[image]

DB Nachtzug WLBmz på København H i august 2005


[image]

DB City Night Line WLABm på København H i januar 2012


Mvh MSS

--
Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak