Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Museets kørsel med Thomas tog (Generelt)

af Erik Nielsen, 22/5 2015, 23:36 (3262 dage siden)

Hej.

Har set nogle billeder på historiske forum, med Thomas tog. Troede ikke at jernbanemuseum havde nogen drifttilladelse/sikkerheds godkendelse. Så hvordan kan de kører tog??????

Eller noget jeg har misforstået?????

Museets kørsel med Thomas tog

af Erik Olsen ⌂, Ishøj, 22/5 2015, 23:46 (3262 dage siden) @ Erik Nielsen

Har set nogle billeder på historiske forum, med Thomas tog. Troede ikke at jernbanemuseum havde nogen drifttilladelse/sikkerheds godkendelse. Så hvordan kan de kører tog??????

Eller noget jeg har misforstået?????

Mig bekendt køres der ikke tog. Kørslen foregår formentlig som rangering på Odense station.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Museets kørsel med Thomas tog

af Gæsten dk, 23/5 2015, 07:50 (3262 dage siden) @ Erik Olsen

Rangering kræver også drifttilladelse. Så de får hjælp fra andre veteran klubber :-)

Museets kørsel med Thomas tog

af John Brio, 24/5 2015, 07:58 (3261 dage siden) @ Gæsten dk

Rangering kræver også drifttilladelse. Så de får hjælp fra andre veteran klubber :-)

...Som er NSJV :)

Museets kørsel med Thomas tog

af H N Nielsen, 24/5 2015, 23:29 (3260 dage siden) @ Erik Nielsen

Er der nogle der har billeder af Thomas og måske et af "Kontrolchefen"? Jeg mener vist det er en anden mand der forklæder sig som Kontrolchefen hvert år, eller er det den samme person?

Museets kørsel med Thomas tog

af Steff, 25/5 2015, 09:29 (3260 dage siden) @ H N Nielsen

Kære H.N.

THOMAS på DJM er ikke altid den samme, da det er et samspil mellem "tilladelse" fra det officielle "Thomas the Tank" og tidspunkt.
Der er flere baner i England, der er blevet certificerede til at kunne spille "Thomas the Tank", da det fra licensrettighedshavernes side nøje er tilrettelagt hvad, hvem og hvorledes. Så hvis denne klub har et eget arrangement eller på anden måde er forhindret, må DJM så finde en anden godkendt klub, der kan levere en "THOMAS". Og lokomotivet skal jo lige en tur over kanalen, ikke sandt?
Så ud over lokomotivet - der, som hvis du har mulighed for at se "historie" igennem, har været lidt forskellige og kommende fra en "anden klub" - er staben "The Fat Controllers Staff" herhjemme næsten altid den samme, især "Kontrolchefen". Det kræver nemlig en certificeret uddannelse og udstyr for at kunne spille ham. Og han bliver bedre og bedre, tænk bare på at holde samme statur år efter år:-D

De andre skifter lidt afhængig af hvem der kan på det valgte tidspunkt. Yderligere skal alle have en ren straffe- og børneattest, det kræves nemlig af "Thomas the Tank" Og det har så alle selvfølgelig.

Så svaret er vel det korte, at THOMAS har skiftet lidt, men på museet har det (mener jeg), altid været den samme Kontrolchef.

Med venlig hilsen

Steffen Dresler (ex. staff)

NB: Hvis du sender mig en mail på kuverten, har jeg to billeder af Thomas i en bedre opløsning fra tidligere år. Desværre ingen af Kontrolchefen, han var ude at kontrollere:-)

--
Steffen Dresler

Museets kørsel med Thomas tog (1 billede)

af OD, Od ⌂, 25/5 2015, 21:04 (3259 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen

Hs 415+CE 1304+OHJ C 216 i dag.
[image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak