telefonmaster

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 25/3 2016, 12:44 (2972 dage siden) @ henrik nielsen

Hej Thorbjørn, tak det var lige det jeg skulle bruge. Også tak til jer andre for indlæggene. Klubdekoratøren vil straks gå i gang og bore huller og sætte master i venlig hilsen Henrik;-)

-------------------------------

Når han (klubdekoratøren) nu er i gang. Husk, at der i hine tider også var opslået et lille hvid-malet træstykke på masterne ude på strækningen. Disse træstykker skulle angive retningen til nærmeste telefon (Ledvogterhuse/mellemblokposter eller lign. - I uheldssituationer skulle man (en fra togpersonalet) blot gå i retning af de hvide træstykker for at finde en telefon.)

I de få tilfælde jeg -på egne fotos- kan se disse træstykker, synes de at være opsat på hver fjerde mast.

De nærmere regler for anbringelsen (alle strækninger eller kun nogle) husker jeg ikke.

[image]
Høvelte trb. (København-Hillerød) Maj 1960. Ses ved fotos højre spor på 2. mast i køreretningen. ---^
.
[image]
Hareskov station. 10. februar 1967. Ses på første mast i fotos venstre side. ---^
Pudsigt nok. Det er lige udenfor stationsarealet -mod Farum (ved savværket)-, med stationen bag fotografen (evp), men der må åbenbart have været kortere vej til en telefon ved indkørselssignalet

.
[image]
Hobro-Løgstør, Landskab v. ågennemløb, mll. Løgstør-Vindblæs. 19. maj 1966. ---^
.
[image]
Hobro-Løgstør, Øster-Bølle, 19. maj 1966. ---^

Erik V.
http://evp.dk/index.php?page=marts-2016

[image]
.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Nørre Smedeby skærvefabrik A/S
Nørre Smedeby skærvefabrik A/S

Her er historien om aktieselskabet Stenbrud & Skærvefabrik Nørre Smedeby med firmaets aktiviteter i både Smedeby og Fladbjerg. Skærvefabrikken ejede gennem tiden adskillige både damp- og motorlokomotiver i såvel smalsporede som normalsporede udgaver.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak