N-stål fyrkasser for olifyring på Cv Kh i 60´erne?

af Oversmeden, 4/9 2017, 21:02 (2433 dage siden) @ Steffen Dresler

DSB forhandlede heller ikke med SNCB, men med den Belgiske regerings mæglerfirma M.–G. Herbillon via det danske konsulentfirma Fa. Sanico.

Som jeg husker korrespondancen (for den har jeg også læst for maaaaaange år siden), så var Sanico blot speditionsfirma, som skulle klare en del af papirgangen.

Har i øvrigt en idé om at SNCB via mange forskellige kanaler prøvede at sælge lokomotiverne.
Det er vel derfor at DSB får et tilbud i sommeren 1950 herom..... 20 loko BR50, som befandt sig i Holland/Belgien....det lugter meget af at være de samme loko, som DSB endte med at købe...
DSB forestod selv forhandlingerne (= smed mellemmanden ud; velsagtens for at sænke prisen på indkøbet).


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak