Litra DIII contra DII ?

af Steffen Dresler, 26/4 2018, 11:22 (2209 dage siden) @ 87-Gruppen

Kære Brian (og alle i andre sæ´følig)

Når du nu har lagt dig fast på en D II og kan få hjælp via 87-gruppen de gode mennesker, KUNNE du jo - og mig bekendt ikke set overhovedet før i nogen som helst scale (bortset fra 1:1:-) ) - lave BALDWIN udgaven (D 870-885) og samtidig fejre næsten 100 året for deres bygning i USA i 1919.
De er jo anderledes derhen, at nittehovederne på tenderen ikke var slebet plane, men stadig runde og derfor tydeligt kunne ses. Sikkert en udfordring, ved ikke selv hvordan det skal løses, men det KUNNE jo være at 87 gruppen havde en ide?
Under alle omstændigheder herunder min tegning af en D II ved leveringen, der jo allerede havde rundglidere og overheder. Der mangler jo så alt trykluftudstyret, men der må du se billeder.
[image]
Tegning Steffen Dresler©.


Jeg har dog et "fyrbøderside billede" af en BALDWIN med STOR dome med sandkassen, nemlig Danmarks Jernbanemuseums D nr. 871, her fotograferet i Randers vognhal.
[image]
Billede Steffen Dresler©

Og når jeg jo nu foreslår en Baldwin-maskine, er herunder tenderen.
[image]
Billede Steffen Dresler©

Lige til sidst, hvis du vælger en Baldwin, disse havde en rund fabriksplade monteret på den buede plade for røgkammerunderstøttelsen. Alle andre havde jo ”fabrikspladen” indstøbt i hjulskærmen.

Og så vil vi da gerne se resultatet engang i fremtiden hvis muligt;-) !

Med venlig hilsen og god fornøjelse med byggeriet

Steffen Dresler


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRailBillige jernbane T-shirts


Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak