HHGB YM Pakrumsdør Ombygning (1 foto)

af Poul Andersen, mandag 09. juli, 2018, 11:08 (8 dage siden) @ Niels Munch

Tusind Tak Niels.

Sjovt at GDS/HFHJ ikke lavede den forlængelse og ombygning !

Hej Erling,

Jeg undrer mig mere over, at nogle baner valgte serie-7 Y-togene leveret med dobbeltdøre i pakrummet i stedet for de passagervenlige foldedøre.

[image]HHGB YM under ombygning i Hundested (JTh/nm).

GDS/HFHJ håbede dengang i 1990'erne at få flere nye tog; men som måske bekendt blev rammeaftalen for privatbanerne 1993-96 ikke forlænget, og der skulle ske en overdragelse af statens ejerandele og økonomiske ansvar til amterne, før der atter kom rigtig gang i materielanskaffelserne.

Ang. levetidsforlængelse m.v. bør man erindre, at samtlige ældre Y-tog jo fik Büssing motorerne udskiftet til Mercedes.


M.v.h.
Niels

Kære Niels

Mon ikke det er LJ Ym 63 under ombygning til VNJ Ym 73.
Jeg bemærker afdækningspladen for toplanternen og beslaget/ledning til den "løse" lanterne som LJ anvendte,
ligesom de ene flagholdern på siden ved toplanternen kan ses.
Det skal nævnes, at der blev monteret orginal toglanterne, men flagholderne forblev, dog uden at blive brugt i det vestjyske.

Mvh.
Poul.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Togbelysning
Togbelysning
Denne artikel stammer fra bogen ´De danske statsbaner 1847 - 1947´ udgivet af DSB, og gennemgår udviklingen indenfor togbelysningen i de første 100 år af dansk jernbanedrift lige fra stearinlys til 24 volts elektriske pærer.


 Læs artiklen 
Rangerlokomotiv litra ML
Rangerlokomotiv litra ML
I Jernbanebladet 1967 nr. 3 har vi fundet denne artikel om en ener på de danske skinner: rangerlokomotivet DSB ML 6, der blev bygget i foråret 1945 på Derby Works, som var de Britiske Statsbaners værksteder for det centrale distrikt.


 Læs artiklen 
3 advokat tilbud
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen