DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
DSB CT 3140
(Retur til oversigt)Vakuumbremse. Skruebremse. Højtryksvarmeapparater. 3143-46: Dobbeltbatteri til togbelysning og kun 66 pladser. 4 toiletter.
Bygget af Scandia 1903. Trykluftbremse fra 1946. Udrangeret 3/6-49. Bogier til CP 2831.
Oml. 1941 fra: DSB CK 10068.
Længde:
17,79 m.
Indretning:
Kupévogn
Pladser 1. kl.:
Taravægt:
24,8 tons
Bogietapafs.:
12,7 m.
Kupeer:
8
Pladser 2. kl.:
76
Antal:
23 stk.
Akselafstand:
2,1 m.
Beklædning:
Træ
Hastighed:
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Østre Gasværk
I jernbanekredse er Østre Gasværk mest kendt for sin unikke jernbane og de 3 små engelske sadeltanklokomotiver, der i over 70 år skubbede kulvogne op til de store retortovne. Her er historien om Østre Gasværk med fokus på værkets interne jernbane og det rullende materiel.
Læs mere