DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
DSB AN 437
(Retur til oversigt)Toilet. Vakuumbremse. Trykluftbremse. Skruebremse. Nødbremse. Elektrisk belysning. Batteriet kan belyse vognen i 22 timer (vogn 362-366). Dampvarmeapparater.
Bygget af Scandia 1909. Omlitreret 1938 til CV 437.
Længde:
16,33 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
8
Taravægt:
30,7 tons
Bogietapafs.:
10,5 m.
Kupeer:
6
Pladser 2. kl.:
24
Antal:
30 stk.
Akselafstand:
2,1 m.
Beklædning:
Pladser 3. kl.:
Sukkerfabrikken Nykøbing
I 1884 opførte en række landmænd på Falster andelsvirksomheden Sukkerfabrikken Nykøbing. I jernbanekredse er fabrikken mest kendt for de to små Krauss-maskiner, der varetog trafikken på fabrikken i over 50 år og nu befinder sig på Museumsbanen.
Læs mereIngeniøren
Fremtidens lastbiler: Skal 'tanken' være batterier eller brint?
Blogindlæg: Hvorfor pokker er det så dyrt at bygge ny jernbane?
Politiet øger overvågning: Udvider med 200 nye nummerpladescannere
Teknisk fejl lukker luftrummet i det sydlige Norge
Eksperter dumper jysk vejprojekt til en halv milliard: »Det er en meget dårlig forretning«