DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
DSB CU 4101
(Retur til oversigt)Alle vogne havde trykluftbremse senest 1944. Skruebremse. Lavtryksvarmeapparater system Pintsch eller Westinghouse. Toilet.
Bygget af Scandia 1916. Var pladebeklædt. Dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt fra 1953. Fra 1955: "Togførervogn nr. 40". Ombygget 1957 med togførerkupe og 32 pl. Udrangeret 22/2-58.
Oml. 1941 fra: DSB CC 10801.
Længde:
14,4 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
Taravægt:
18,4 tons
Akselafstand:
9 m.
Kupeer:
6
Pladser 2. kl.:
48
Antal:
75 stk.
Ingeniøren
Det går godt, men manglende elnet kan bremse udrulning af store ellastbiler
Dubai vil bygge verdens største lufthavn: tre gange Heathrows kapacitet
Tesla er skubbet af pinden som Danmarks mest solgte elbil
Hyperladning: Batteriudvikler løser et af elbilernes største problemer
Jernbanebom går ikke ned: Toget sniger sig forbi med hylende horn, mens beboerne dirigerer trafikken