DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
DSB CU 4212
(Retur til oversigt)Alle vogne havde trykluftbremse senest 1944. Skruebremse. Dynamoanlæg system Pintsch eller Rosenberg 24 Volt til vognens egenbelysning. Togførervogn. Toilet. Kedelrum. 3-akslet. Akselafstand:4,7+4,7 m.
Bygget af Scandia 1916. Ombygget 1955 fra CUK 4212. Pladebeklædt. Fra 1955 "Togførervogn nr. 33". Dynamoanlæg system Pintsch 24 Volt fra 1956. Rosenberganlæg fjernet 1956. Ombygget 1956 til CU 4277.
Længde:
15,13 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
Taravægt:
28 tons
Akselafstand:
9,4 m.
Kupeer:
4
Pladser 2. kl.:
40
Antal:
69 stk.
Ingeniøren
Blogindlæg: Hvorfor pokker er det så dyrt at bygge ny jernbane?
Politiet øger overvågning: Udvider med 200 nye nummerpladescannere
Teknisk fejl lukker luftrummet i det sydlige Norge
Eksperter dumper jysk vejprojekt til en halv milliard: »Det er en meget dårlig forretning«
Blogindlæg: Forvirret? Nu bygger Tesla både en robottaxi og en billigbil