DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966


Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt til vognens egenbelysning. Lavtryksvarmeapparater system Westinghouse. Toilet. Lille varmekedel. 3-akslet. Akselafstand:4,7+4,7 m.

Bygget af Scandia 1921. Omlitreret 1941 fra DSB CD 11229. Trykluftbremse fra 1943. Ombygget 1952 med togførerkupe og 32 pl. Ombygget 1955 til CU 4229.

Længde:
15,13 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
 
Taravægt:
28 tons
Akselafstand:
9,4 m.
Kupeer:
4
Pladser 2. kl.:
32
Antal:
52 stk.
 
   
Beklædning:
Træ
Hastighed:
80 km/h

Jernbanebøger

Med jernbane gennem hverdag og arbejde

Med jernbane gennem hverdag og arbejde. Pris 250 kr.

Læs mere
Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver

Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak