DSB godsvogne 1893 - 1941

DSB litra GB

DSB litra GB (I)
1811-1818, 2257-2264
(Retur til oversigt)
Lukket hestetransportvogn inddelt i 7 rum af drejelige bomme. Håndbremse. Oplukkelige vinduer i sidedørene. Læsning af heste skal fortrinsvis foregå gennem endedørene. Må ikke benyttes i udlandet. Må ikke benyttes til gods, der kan tage skade af fugtighed.

Længde:
7,65 m.
Akselafstand:
3,66 m.
Bundflade:
13,9 m²
Taravægt:
6,3 tons
 
   
Last:
6 tons
Antal:
8 stk.
Tegning Litra Fabrikat År Noter
DSB GB 1811GB 1811Lauenstein1856Omlitreret 1893 fra DSB/S Ga 509. Omlitreret 1899 til GB 2257.
DSB GB 1812GB 1812Lauenstein1856Omlitreret 1893 fra DSB/S Ga 510. Omlitreret 1899 til GB 2258.
DSB GB 1813GB 1813Lauenstein1856Omlitreret 1893 fra DSB/S Ga 511. Omlitreret 1899 til GB 2259.
DSB GB 1814GB 1814Lauenstein1856Omlitreret 1893 fra DSB/S Ga 512. Omlitreret 1899 til GB 2260.
DSB GB 1815GB 1815Lauenstein1856Omlitreret 1893 fra DSB/S Ga 513. Omlitreret 1899 til GB 2261.
DSB GB 1816GB 1816Lauenstein1856Omlitreret 1893 fra DSB/S Ga 514. Omlitreret 1899 til GB 2262.
DSB GB 1817GB 1817Lauenstein1856Omlitreret 1893 fra DSB/S Ga 515. Omlitreret 1899 til GB 2263.
DSB GB 1818GB 1818Lauenstein1856Omlitreret 1893 fra DSB/S Ga 516. Omlitreret 1899 til GB 2264.
DSB GB 2257GB 2257Lauenstein1856Omlitreret 1899 fra GB 1811. Omlitreret 1941 til GB 22257.
DSB GB 2258GB 2258Lauenstein1856Omlitreret 1899 fra GB 1812. Udrangeret og ophugget 1923.
DSB GB 2259GB 2259Lauenstein1856Omlitreret 1899 fra GB 1813. Udrangeret 1928.
DSB GB 2260GB 2260Lauenstein1856Omlitreret 1899 fra GB 1814. Udrangeret 1920. Vognkasse opsat i Padborg eller Sønderborg 1920.
DSB GB 2261GB 2261Lauenstein1856Omlitreret 1899 fra GB 1815. Udrangeret 1932.
DSB GB 2262GB 2262Lauenstein1856Omlitreret 1899 fra GB 1816. Udrangeret 1938. Vognkasse sendt til Rødekro januar 1938.
DSB GB 2263GB 2263Lauenstein1856Omlitreret 1899 fra GB 1817. Udrangeret 1924.
DSB GB 2264GB 2264Lauenstein1856Omlitreret 1899 fra GB 1818. Udrangeret 1903.
Billige jernbane T-shirts



Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak