DSB godsvogne 1893 - 1941
Åben højsidet godsvogn med rundgavl. Håndbremse. Fast presenningbom. Kreaturbinderinge i sidevæggene. Må ikke benyttes til det sydlige udland.
Længde:
6,16 m.

Akselafstand:
3,05 m.

Bundflade:
11,6 m²

Taravægt:
5 tons


Last:
6 tons

Antal:
25 stk.


Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
![]() | KE 5610 | SJS | 1877 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Hb 576. Udrangeret 1910. |
![]() | KE 5611 | SJS | 1877 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Hb 577. Kun til lokale transporter fra 1922. Udrangeret 1927. |
![]() | KE 5612 | SJS | 1877 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Hb 578. Udrangeret 1909. |
![]() | KE 5613 | SJS | 1877 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Hb 579. Udrangeret 1925. |
![]() | KE 5614 | SJS | 1877 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Hb 580. Udrangeret og ophugget 1921. |
![]() | KE 5615 | SJS | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Hb 581. Udrangeret 1911. |
![]() | KE 5616 | SJS | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Hb 582. Fra 1924 kun til lokale transporter mellem Gb og Cvk Kh. Udrangeret 1927. |
![]() | KE 5617 | SJS | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Hb 583. Udrangeret 1924. |
![]() | KE 5618 | SJS | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Hb 584. Fra 1917 kun til brug i særtog med indtil 25 km hastighed mellem Randers og Stevnstrup. Udrangeret og ophugget 1920. |
![]() | KE 5619 | SJS | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Hb 585. Udrangeret 1927. |
![]() | KE 5620 | SJS | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Hb 586. Udrangeret og ophugget 1925. |
![]() | KE 5621 | SJS | 1874 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Hb 587. Udrangeret 1926. |
![]() | KE 5622 | SJS | 1874 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Hb 588. Kun til brug mellem Randers og Stevnstrup fra 1908. Udrangeret 1911. |
![]() | KE 5623 | SJS | 1874 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Hb 589. Udrangeret 1924. |
![]() | KE 5624 | SJS | 1874 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Hb 590. Udrangeret 1914. |
![]() | KE 5625 | SJS | 1873 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Hb 591. Udrangeret 1931. |
![]() | KE 5626 | SJS | 1873 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Hb 592. Udrangeret og ophugget 1921. |
![]() | KE 5627 | SJS | 1873 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Hb 593. Udrangeret 1925. |
![]() | KE 5628 | SJS | 1873 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Hb 594. Udrangeret 1926. |
![]() | KE 5629 | SJS | 1873 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Hb 595. Udrangeret 1926. |
![]() | KE 5630 | SJS | 1873 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Hb 596. Udrangeret 1906. |
![]() | KE 5631 | SJS | 1873 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Hb 597. Udrangeret 1911. |
![]() | KE 5632 | SJS | 1873 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Hb 598. Udrangeret 1906. |
![]() | KE 5633 | SJS | 1873 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Hb 599. Udrangeret 1927. |
![]() | KE 5634 | SJS | 1873 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Hb 600. Fra 1913 kun til transport af aske fra skibe og færger til stationspladsen i Korsør. Udrangeret 1924. |


Ingeniøren
Elbilerne sviner mere: Ny asfalt i København skal fange de farlige partikler
Selvkørende Tesla klarer både Rom og Paris – nu venter de på Europas blåstempel
Ekspertudvalg anbefaler: Afskaf et hav af rabatter og gør busruter mere fleksible
Undersøgelsen er færdig: En enkelt bolt kunne have reddet afrevet dørpanel
Hvem skal nu betale, når brugte batterier mister deres værdi?