DSB godsvogne 1893 - 1941
Åben højsidet godsvogn med spidsgavl. Håndbremse. Aftagelige endevægge. Aftagelig presenningbom. Last 12,5 tons fra 1924/25. Kreaturbinderinge i side- og endevægge. Må ikke benyttes til det sydlige udland.
Længde:
6,77 m.
Akselafstand:
3,4 m.
Bundflade:
13,9 m²
Taravægt:
5,9 tons
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
KH 5750 | Scandia | 1889 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Kd 1551. Fra 1925 Last 12,5 tons. Omlitreret 1931 til KM 5750. | |
KH 5751 | Scandia | 1889 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Kd 1552. Fra 1925 Last 12,5 tons. Omlitreret 1931 til KM 5751. | |
KH 5752 | Scandia | 1889 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Kd 1553. Udrangeret 1923. | |
KH 5753 | Scandia | 1889 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Kd 1554. Udr 1926. | |
KH 5754 | Scandia | 1889 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Kd 1555. Udrangeret 1915. | |
KH 5755 | Scandia | 1889 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Kd 1556. Fra 1924 Last 12,5 tons. Omlitreret 1931 til KM 5755. | |
KH 5756 | Scandia | 1889 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Kd 1557. Udrangeret 1911. | |
KH 5757 | Scandia | 1889 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Kd 1558. Udrangeret 1928. | |
KH 5758 | Scandia | 1889 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Kd 1559. Udrangeret 1918. | |
KH 5759 | Scandia | 1889 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Kd 1560. Fra 1923 Last 12,5 tons. Udrangeret 1931. |
Jernbanebøger
Frygt og fascination. Pris 250 kr.
Læs mereIngeniøren
Blogindlæg: Er softwareopdatering blevet svaret på alle fejl?
Kæmpelastbiler i svensk mine arbejder døgnet rundt uden fører
Rambøll-rapport afslører: Politikere blokerer for grøn flytrafik
Giant trucks in Swedish mine work around the clock with no drivers
Prisen styrtdykker: Snart er det billigere at skifte elbilens batteri end benzinbilens motor